Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eðitim Programý baþlýyor
ABONE OL

Kamuoyunda "influencer" olarak bilinen ve takipçi sayýlarýyla etkileme güçleri yüksek sosyal medya kullanýcýlarýna yönelik düzenlenen eðitimin duyurusu amacýyla toplantý düzenlendi.

Türkiye Odalar Borsalar Birliðinin ev sahipliðinde yapýlan toplantýya, Ticaret Bakanlýðý Tüketicinin Korunmasý ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Avni Dilber, Hazine ve Maliye Bakanlýðý Vergi Denetim Kurulu Baþkanlýðý Ýstanbul Sektörel-3 Denetim Daire Baþkaný Ahmet Gezgin ve Reklam Özdenetim Platformu Baþkaný Ahmet Pura ile reklam sektörü temsilcileri katýldý.

Avni Dilber, buradaki konuþmasýnda, sosyal medya etkileyicilerinin toplumu yönlendirme ve doðru bilgi aktarýmýndaki kritik rollerine dikkati çekti.

Dilber, eðitim programý ile sosyal medya etkileyicilerinin, faaliyetlerini hem yasal zeminde hem de etik kurallar çerçevesinde sürdürmelerini hedeflediklerini belirterek, "Dijital dünyanýn hýzla büyüyen gücü olan sosyal medya, ayný zamanda büyük bir sorumluluk taþýyor. Tüketicilerin doðru bilgilendirilmesi, þeffaflýk ve güven ortamýnýn oluþturulmasý için etkileyicilerin rolü kritik. Reklam verenlerden ajanslara kadar tüm paydaþlarýn iþbirliði içinde olduðu bu program, sosyal medyanýn ticaretteki gücünü daha da etkin ve güvenilir kýlacaktýr. Dürüst bir ticari hayat ve bilinçli bir tüketici kitlesi oluþturmak adýna bu eðitimlerin büyük katký saðlayacaðýný düþünüyorum." dedi.

- "SOSYAL MEDYA ÝÇERÝK ÜRETÝCÝLERÝ TÝCARETÝN VE PAZARLAMANIN ÖNEMLÝ BÝR PARÇASI HALÝNE GELDÝ"

Ahmet Gezgin de dijital dünyada, sosyal medya içerik üreticilerinin ticaretin ve pazarlamanýn önemli bir parçasý haline geldiðini ifade ederek, "Bu eðitimin sosyal medya içerik üreticilerine vergi süreçlerinde bilinçli adýmlar atmalarýný saðlayarak yasal yükümlülüklerini eksiksiz yerine getirmeleri ve uzun vadede daha sürdürülebilir bir iþ modeli oluþturmalarý açýsýndan önemli avantajlar sunacaðýna inanýyorum." diye konuþtu.

Ahmet Pura da sorumlu reklamcýlýðýn önemine vurgu yaparak potansiyel istihdama dikkat çekti. 2023 sonunda reklam yatýrýmlarýnýn 140 milyar liraya ulaþtýðýný, bu artýþýn en büyük etkenlerinden birinin dijitalin yüzde 72, mobilin ise dijital içinde yüzde 82'lik paya ulaþmasý olduðunu belirten Pura, "Güvenli bir ortam saðlanmasýyla yatýrýmlarýn 2,5 kat daha artma potansiyeli taþýdýðýný görüyoruz. Bu doðrultuda, medya ölçüm konseyi tüm mecralarda þeffaflýðý ve kontrollü geliþimini destekleyerek bu büyümeye katkýda bulunacak." ifadesini kullandý.

- SOSYAL MEDYA ETKÝLEYÝCÝLERÝ, ALACAKLARI KATILIM BELGESÝ ÝLE MARKALARIN GÖZÜNDE KENDÝLERÝNÝ FARKLI KILMIÞ OLACAK

Ýlk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip sosyal medya etkileyicilerinin katýlabileceði eðitim programý ile içerik üreticilerinin sosyal medya dünyasýnda daha þeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayýþýný benimsemesi amaçlanýyor.

Tüketici haklarýndan vergi mevzuatýna, sosyal medyada reklamlarýn etik kurallar çerçevesinde nasýl yönetileceðinden reklamda kiþisel verilerin korunmasýna kadar geniþ bir yelpazede bilgilerin aktarýlacaðý eðitim programýnda, sosyal medya içerik üreticilerinin sorumluluklarýna iliþkin detaylý bir müfredat bulunuyor.

Reklam Kurulu'na yapýlan baþvurular ve inceleme sonuçlarýna dair bazý örneklerin de yer alacaðý eðitim kapsamýnda, Kurul'un verdiði kararlar paylaþýlarak güncel bilgiler verilecek.

Ýlki 25 Kasým'da düzenlenecek, 1 yýl boyunca 2 ayda bir yapýlmasý planlanan eðitimlerde sosyal medya etkileyicileri, pazarlama iletiþiminde dikkat etmeleri gereken tüm yasal ve etik ilkeleri öðrenme fýrsatý bulacak.

Eðitimi tamamlayan katýlýmcýlar, katýlým belgesi alma hakkýna sahip olacak ve isimleri Reklam Özdenetim Kurulunun www.rok.org.tr adresli internet sitesinde yayýnlanacak. Böylelikle yasal, etik ve sorumlu pazarlama iletiþimi deðerlerini destekleyen sosyal medya etkileyicileri, markalarýn gözünde kendilerini farklý kýlmýþ olacak. Eðitimle ilgili detaylý bilgi ve kayýt için www.rok.org.tr adresi ziyaret edilebilir.