TÜBÝTAK 55. Lise Araþtýrma Projesi Türkiye finalleri sonuçlarý açýklandý
ABONE OL

Ankara Ticaret Odasý Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen ödül törenine Sanayi ve Bakan Kacýr ve Bakan Tekin ile TÜBÝTAK Baþkaný Hasan Mandal ve öðrenciler katýldý. Törende konuþan Tekin, bu anlamlý günde öðrencilerle buluþmaktan memnuniyet duyduðunu belirterek, "Öðrencilerimizin kiþisel beklentileri açýsýndan, TÜBÝTAK tarafýndan düzenlenen bu ve bunun gibi diðer etkinliklerin onlara not ya da puan olarak katký vermesini arzu ediyoruz. Sanayi ve Teknoloji Bakanýmýzla bu konuyla ilgili konuþuyoruz. Bu baþarýlar öðrencilerimize kademeler arasý geçiþte faydasý olsun diye bir çalýþmanýn içindeyiz. Ayný þekilde öðretmenlerin de bu tür projelere destek verip, yer almalarý bakanlýðýmýz tarafýndan takdir edilecek. Bunun da altyapýsýný geliþtiriyoruz" dedi.

'NEDEN ORADAKÝ VELÝLERLE KENDÝNÝZÝ KIYASLAMIYORSUNUZ'

Son günlerde müfredat deðiþikliklerinin kamuoyunda tartýþýldýðýný anlatan Tekin, "Ancak çocuklarýmýzýn öðrenme süreçlerini farklý alanlara kaydýrabilmelerini istediðimiz için müfredata beceri temelli eðitim süreçlerini dahil ettik. Kamuoyundaki tartýþmalarýn yaný sýra müfredatýn özü burasý. Teorik bilgilerin yaný sýra çocuklarýmýzýn bu bilgileri gündelik yaþamda beceriye dönüþtürebileceði bir müfredat olsun istedik. OECD, PISA gibi uluslararasý deðerlendirme kuruluþlarýnýn sonuçlarýnda Türkiye'nin üstünde yer alan öðrencilerin yaþadýðý ülkeyle bizi kýyaslayan velilerimize þunu hatýrlatmak istiyorum. Neden oradaki velilerle kendinizi kýyaslamýyorsunuz? Bizi kýyasladýðýnýz ülkelerle, ülkemizdeki ebeveynlerin haftalýk okuma saatleri bizim 2 katýmýz. Eðitimde baþarýlý olacaksak, velilerimiz çok önemli" diye konuþtu.

BAKAN KACIR: GENÇLERÝ TEKNOFEST'E DAVET EDÝYORUM

Bakan Kacýr ise bakanlýk olarak araþtýrma desteklerinden bilim merkezlerine, burslardan festivallere ve þenliklere kadar gençleri bilimle buluþturmak istediklerini belirterek, "TEKNOFEST kuþaðýmýz için ülkemizin tüm kaynaklarýný seferber etmeye devam ediyoruz. Ortaokul ve Lise Öðrencileri Araþtýrma Projeleri Yarýþmalarý da bu azmin, çabanýn ve cesaretin ürünlerinden biridir. Dünyanýn en büyük havacýlýk, uzay ve teknoloji festivali TEKNOFEST'le, yarýþmalara katýlan gençlerimizi geleceðin dünyasýna hazýrlýyor, bilim ve teknoloji yolculuðunda onlarla birlikte yol yürüyoruz. Bu yýl 2-6 Ekim tarihlerinde Adana'da gerçekleþtireceðimiz TEKNOFEST'e þimdiden 1 milyon 600 binden fazla yarýþmacýnýn baþvurduðunu görmekten iftihar ediyoruz. Her birinizi bu heyecana ortak olmak üzere Adana'ya davet ediyorum" dedi.

'600 BÝNDEN FAZLA ÖÐRENCÝYÝ BÝLÝM ÝNSANLARIYLA BULUÞTURDUK'

Gençleri bilim ve teknoloji dünyasýyla tanýþtýrdýklarýný söyleyen Kacýr, "Deneyap atölyelerinde robotikten kodlamaya, tasarým ve programlamaya, nesnelerin internetinden havacýlýk ve uzay teknolojilerine kadar birçok teknoloji alanýnda 36 aylýk ücretsiz eðitim imkaný sunuyoruz. Teknoloji geliþtiren bir gençliðin peþinde; bilim fuarlarý, bilim þenlikleri ve bilim söyleþileri ile bilimi gençlerimizle buluþturmaya gayret ediyoruz. Son 3 yýlda 4 bin 777 bilim söyleþisiyle 600 binden fazla öðrenciyi bilim insanlarýyla bir araya getirdik, öðrencilerimizde bilime yönelik ilgiyi ve bilim okuryazarlýðýný pekiþtirdik" diye konuþtu.

'39 BÝN 778 PROJE BAÞVURUSU ALDIK'

TEKNOFEST kuþaðý için ülkenin tüm kaynaklarýný seferber ettiklerini vurgulayan Kacýr, "Ortaokul ve lise öðrencileri araþtýrma projeleri yarýþmalarý da iþte bu azmin, çabanýn ve cesaretin ürünlerinden biridir. Ortaokul ve lise öðrencileri araþtýrma projeleri yarýþmalarýna 60 bin 667 öðrencimizden 39 bin 778 proje baþvurusu aldýk. Rakamlar, gençlerimizin araþtýrmaya, geliþtirmeye, bilime ve teknolojiye olan ilgilerinin iþareti. Bölge aþamasý proje deðerlendirmeleri sonucunda belirlenen finalist 384 proje sahibi 807 öðrencinin ve 384 danýþman öðretmenin katýlýmýyla ödül törenini gerçekleþtiriyoruz. Final yarýþmasý kapsamýnda yapýlacak deðerlendirmeler sonucunda her alanda 1 birincilik, 2 ikincilik, 3 üçüncülük ve 3 de teþvik ödülü sunacaðýz" dedi.

ÖDÜLLER SAHÝPLERÝNÝ BULDU

Konuþmalarýn ardýndan ödül törenine geçildi. Biyoloji, teknoloji tasarým, matematik, deðerler eðitimi, fizik, coðrafya, psikoloji, tarih, Türkçe, yazýlým, sosyoloji ve kimya alanýnda dereceye giren öðrenciler, ödüllerini Kacýr, Tekin ve Mandal'ýn elinden aldý. Final yarýþmasý kapsamýnda yapýlan proje deðerlendirmeleri sonucunda söz konusu alanlarda 1 birincilik, 2 ikincilik, 3 üçüncülük ve 3 de teþvik ödülü verildi. Lise Öðrencileri Araþtýrma Projeleri Yarýþmasý'nda 12'si birincilik, 24'ü ikincilik, 36'sý üçüncülük ve 36'sý teþvik ödülü olmak üzere toplam 108 proje ödüllendirildi. Ortaokul Öðrencileri Araþtýrma Projeleri Yarýþmasý'nda ise 10'u birincilik, 20'si ikincilik, 30'u üçüncülük ve 30'u teþvik ödülü olmak üzere toplam 90 proje ödüle layýk görüldü.

'TÜRKÜLERÝN ÝZÝNDE YÖRESEL TÜRKÝYE HARÝTASI'

Türkçe alanýnda dereceye giren öðrencilerden Yusuf Aslan, projesini anlatarak, "Diyarbakýr Rekabet Kurumu Cumhuriyet Fen Lisesi'nden geliyorum. 12'nci sýnýf öðrencisiyim. Projemin ismi 'Türkülerin Ýzinde Yöresel Türkiye Haritasý'; projedeki amacým türküleri tanýtmak. Türkülerimiz geçmiþimizi yaþatmaktadýr. Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün de dediði gibi; 'Geçmiþini bilmeyen bir millet, geleceðine yön veremez.' Bu manada geçmiþimiz önemlidir. Geçmiþimizden dersler çýkarýp, geleceðimize yön vermemiz gerekmektedir. Bir web sitesi geliþtirdim. Sitede bir harita bulunmaktadýr. Haritada þehirlere týkladýðýmýz zaman þehirlerin türkülerini görebiliyoruz ve türkülerin hikayesini dinleyebiliyoruz" diye konuþtu.