Antalya Kültür Yolu Festivali için kentte bulunan Ersoy, AA muhabirine, bu yýl 16 þehirde düzenlenen festivallerin son duraðýnýn Antalya olduðunu söyledi.
Kentte 7'den 70'e her yaþ grubundan ve her kesimden vatandaþa hitap eden çok sayýda etkinlik yapýlacaðýný anlatan Ersoy, "Antalya 2,7 milyon nüfusa sahip ama çok fazla ülkenin vatandaþýna da ev sahipliði yapýyor. Sadece turist olarak deðil yerleþik olan yabancýlar da var. Ayrýca çok yoðun turist alan bir þehrimiz. Þu anda da ilçeler dahil bütün oteller dolu. Antalya'da inanýlmaz bir doluluk ve turist yoðunluðu var, bu da festivali çok renkli hale getiriyor." diye konuþtu.
Ersoy, kentteki etkinliklere vatandaþlarýn yaný sýra yabancýlarýn da yoðun ilgi gösterdiðine dikkati çekti.
Festivallerin Türkiye'de markalaþma sürecini tamamladýðýný ve Avrupa Festivaller Birliðine kabul edildiðini belirten Ersoy, "Þu anda Avrupa'nýn en geniþ kapsamlý festivali olarak kabul ediliyor. Biz de 'Artýk uluslararasý bilinirliðini ve markalaþma sürecini de artýrarak devam edelim' dedik. Yurt dýþýndan çok önemli sanat kurumlarý ve sanatçýlar da festivalde yer aldý. Uluslararasý yönünü de artýrarak devam ettiðimiz bir festival haline geldi." dedi.
Festivallerin kentlerde hem þehir içinde hem de komþu kentlerden trafik oluþturduðunu vurgulayan Ersoy, Ýstanbul ve Antalya gibi kentlerde ise uluslararasý trafiðin arttýðýný dile getirdi.
Özellikle turizm kentlerinde festivalleri sezon baþýna ya da sonuna denk getirmeye çalýþtýklarýný aktaran Ersoy, "Böylece tam sezon bitti derken sezon uzasýn. Bu sene Antalya'da turizm çok iyi gidiyor. Özellikle yüksek sezon zaten 15 Kasým'a kadar uzadý. Hatta 15 Ekim'de inþaat yasaklarý bitiyordu, 1 Kasým'a kadar uzatma gereði duyduk turizm bölgelerine çok yoðun akýn olduðu için. Kýþýn da birçok otel açmaya karar vermiþ, kýþýn da bu yoðunluk devam edecek." ifadelerini kullandý.
Bakan Ersoy, 2018'deki strateji deðiþikliðinin ve atýlan adýmlarýn olumlu sonuçlarýnýn meyvelerini topladýklarý dile getirdi.
Yýlýn üçüncü çeyreðindeki turizm rakamlarýnýn oldukça iyi geldiðini aktaran Ersoy, "Ekim, kasým ve aralýk verilerinin de çok iyi geleceði gözüküyor. 60 milyon turizm hedefimizi 61 milyon olarak yukarý yönlü revize ettik. Ýnþallah o sayýyý da geçeceðiz diye umuyorum. 60 milyar dolarlýk gelir hedefimizi de inþallah yýl sonunda yakalayacaðýz. Antalya'da da 17 milyonu geçeceðiz demiþtik. Þu anda 16 milyonu geçti. Rahatlýkla 17 milyonu geçeriz." deðerlendirmesinde bulundu.
Gelecek yýl için turizmdeki öncelikli hedeflere iliþkin ise Ersoy, þöyle konuþtu:
"Pazar çeþitliliðini, Asya ve Amerika pazarlarýnda çeþitliliði artýrmaya devam ediyoruz. Mesela Çin'den geçen sene 280 bin yolcu almýþtýk, bu sene 600 bine yakýn yolcu alacaðýz. Orada 2,5 milyona kadar aþamalý bir þekilde çýkmayý hedefliyoruz. Amerika kýtasýna özel bir çalýþma yapmýþtýk, 500 binleri görmüþtük. Sonrasýnda oraya çok iyi konsantre olduk. 2022'de 1 milyonu, 2023'te 1 milyon 380 bini yakaladýk. Bu sene inþallah 1,5 milyon sayýsýný geçeceðiz. Orada 2,5 milyona kadar çýkabileceðimiz bir performans görüyoruz. Yeni pazarlarý hareket ettiriyoruz. Antalya genelinde de Polonya, Çek pazarý gibi veya buranýn önemli pazarlarýndan Almanya pazarýnda çok ciddi büyüme ve sýçramalar artarak devam edecek."
Türkiye'deki ürün çeþitliliðine iþaret eden Ersoy, "Bizim için önemli olan sadece yolcu sayýsýný artýrmak deðil farklý ülkelerden yolcu getirmek, farklý ürünlere yolcu getirmek. Eskiden sadece deniz, kum ve güneþ ile ön plana çýkýyorduk. Þimdi 60'tan fazla ürünle ön plana çýkýyoruz. Bu ürün çeþitliliði 100'e kadar çýkabilir. Yavaþ yavaþ, sindire sindire ürün sayýsýný artýrmak istiyoruz. Hem dünyanýn birçok noktasýndan, hemen hemen tamamýndan yolcu alan bir ülke haline geldik. Böylelikle turizmi 81 vilayete ve 12 aya yaymýþ oluyoruz." diye konuþtu.
Bakan Ersoy, Geleceðe Miras Projesi kapsamýnda bu yýl ören yerlerinde yoðun kazýlarýn sürdürüldüðünü ve önemli eserlerin envantere kazandýrýldýðýný bildirdi.
Ören yerlerinde hem kazý ve koruma yaptýklarýný hem de buralarý gezilebilir hale getirdiklerini vurgulayan Ersoy, "Hem cazibe noktasýný artýrýyor hem sezonun uzamasýný saðlýyorsunuz. Çünkü özellikle kültür turlarý sezon dýþýnda da geliyor. Böylece yeni bir üründe öncelikli hale geliyorsunuz. Eskiden de arkeolojide Türkiye öncelikliydi ama þu an çok daha önemli ve öncelikli. Yaptýðýnýz kazýlarla dünyanýn sayýlý arkeolojik ülkelerinden biri haline gelmiþ oluyorsunuz." diye konuþtu.
Ersoy, Gece Müzeciliði uygulamasýnýn da yoðun ilgi gördüðünü ve turizm rakamlarýnda etkisinin gözlemlendiðini dile getirdi.
Yeni bir turizm ürününün ortaya çýktýðýný anlatan Ersoy, sözlerini þöyle tamamladý:
"Beklediðimizin çok üzerinde ilgi aldýk. Bu ilgiyle antik þehirlerin gece ve gündüz bambaþka olduðunu gördük. Gündüz gelen, gece de gelip görmek istiyor. Birdenbire Türkiye'de yeni bir cazibe ürünü oluþturduk. Baþta þehir merkezinde ve yakýnlarýndaki bütün ören yerlerine Gece Müzeciliðini aþamalý þekilde yaymak istiyoruz. Son olarak 29 Ekim'de Uçhisar ile Göreme beldeleri arasýndaki Güvercinlik Vadisi'ni aydýnlattýk. Ýnanýlmaz bir etki oldu. Bu da bizi çok motive ediyor."