Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakanlýðý, Kuzey Kýbrýs Türk Cumhuriyeti'nin tanýtým ve pazarlama faaliyetlerine destek olmak için ülke tanýtýmý, destinasyon pazarlamasý, markalaþma ve pazarlama konularýnda deneyimlerini paylaþacak. Bu iþ birliði çerçevesinde teknik danýþmanlýk da saðlanacak.
Kuzey Kýbrýs Türk Cumhuriyeti (KKTC), 2023 yýlýnda Lefkoþa'da gerçekleþtirilen "Türkiye Cumhuriyeti -KKTC Kültür ve Turizm Ortak Çalýþma Grubu 1. Toplantýsý" sonrasýnda, turizm endüstrisinde sürdürülebilir dönüþümü teþvik etmek ve ülke tanýtýmýný yeniden planlamak amacýyla Türkiye ile birlikte turizm odaklý tanýtým ve markalaþma iþ birliði baþlattý. KKTC turizmi geliþtirme projesi 'Ada Kýbrýs' 2024 Haziran itibariyle baþlatýlan Kuzey Kýbrýs Türk Cumhuriyeti'nin turizm odaklý iletiþim kampanyasý, Türkiye ve diðer hedef pazarlar için farklý yaklaþýmlar içeriyor. 'Ada Kýbrýs' projesi, Türkiye'deki hedef kitleye Kuzey Kýbrýs'ýn kültürel deðerlerini, ada yaþamýný, lezzetlerini, doðasýný ve deneyimlerini tanýtmayý hedefliyor.
Visit and Feel/Taste/See/Discover/Experience/Dream/Fun/Dive kampanyasý Ýngiltere ve diðer pazarlarda uygulanacak. Her iki Bakanlýk, Kuzey Kýbrýs'ýn imajýný yeniden konumlandýrarak turizm talebini artýrmayý ve özgün bir marka kimliði oluþturmayý amaçlýyor. Ada Kýbrýs Ýletiþim kampanyasý kapsamýnda Kuzey Kýbrýs'a özgü el sanatlarýndan ilham alan logo, koza iþi, sandýk oymacýlýðý, Lefkara ve Lapta iþi gibi çiçek deseni renkleriyle Ada'nýn tarihi, kültürü, doðasý, gastronomisi, eðlence/festival ve spor deneyimlerini sembolize ediyor. Projenin tanýtým programý KKTC'nin baþkenti Lefkoþa'daki tarihi Büyükhan'da gerçekleþti.
'KKTC ÝLE ÝÞBÝRLÝÐÝ YAPARAK ÝKÝ ÜLKENÝN TURÝZMÝNE KATKI SAÐLAMAYI AMAÇLIYORUZ'
Programa katýlan Türkiye Cumhuriyeti Kültür ve Turizm Bakan Yardýmcýsý Gökhan Yazgý 'KKTC ile iþbirliði yaparak iki ülkenin turizmine katký saðlamayý amaçlýyoruz. Türkiye'nin yeni turizm stratejimizde yeni kararlar aldýk. Kýbrýs'ý kendi parçamýz olarak görüyoruz. Türkiye ile KKTC'yi partner olarak görüp tanýtým filmleri çektik. Çok yönlü geri dönüþler aldýk. Turist sayýsýnda oldukça artýþlar olduðunu gözlemledik. 6 ayda 1 milyona yakýn turist Kýbrýs'a geldi. Yeni proje ile turist sayýsýný artýrmak için elimizden geleni yapacaðýz' þeklinde konuþtu.
Kampanyanýn tanýtýmýnda konuþan KKTC Baþbakan Yardýmcýsý, Turizm ve Çevre Bakaný Fikri Ataoðlu, "Türkiye'deki herkesin KKTC'ye gelmesini istiyoruz. Ayný dili ayný para birimini kullanan bu adaya gelmeleri çaðrýsýný yapýyoruz. Amacýmýz Türkiye'nin her köþesine ulaþmak. Türkiye'den gelen turistin artmasý için yýllar öncesinden yola çýktýk þimdi maliyeti daha düþük bir miktarda milyonlara ulaþabildiðimizi görüyoruz. Bu uzun yolda siz deðerli hemþehrilerimizin ve tüm destinasyon paydaþlarýmýzýn desteði çok önemli. Ada Kýbrýs'ýmýz için hep birlikte daha iyisini yapmak için var gücümüzle çalýþmaya devam edeceðiz" dedi.
KKTC Turizm ve Çevre Bakanlýðý Müsteþarý Serhan Aktunç ise "Ada Kýbrýs" iletiþim kampanyasý ile Kuzey Kýbrýs'ýn, Türkiye pazarýnda imajýný yeniden konumlandýrmayý, Türkiye'deki hedef kitlenin Kuzey Kýbrýs ziyaret motivasyonunu çeþitlendirmeyi, Türkiye'den Kuzey Kýbrýs'a olan turizm talebinin artýrmayý, ilgi çekici ve özgün bir marka kimliði oluþturmayý, Kuzey Kýbrýs'ýn eþsiz bir seyahat deneyimi sunan, kültürel öðeleri güçlü, sýcak ve konuksever insanlarýn yaþadýðý bir ada ülkesi olarak pazarlamayý hedefledik" diye konuþtu.
Visit and Feel/Taste/See/Discover/Experience/Dream/Fun/Dive çatý konseptli kampanya, Kuzey Kýbrýs Türk Cumhuriyeti'nin kültür, tarih, gastronomi, spor, macera, saðlýk, wellness ve eðlence gibi zenginliklerine hitap eden esnek bir iletiþim modeli olarak tasarlandý. Kampanya, Kuzey Kýbrýs'ýn hedef pazarlardaki bilinirliðini artýrmak amacýyla Ýngiltere'de Haziran ayýnda baþladý. Çatý konseptli kampanya stratejisi, Kuzey Kýbrýs Türk Cumhuriyeti'ne gelen ziyaretçilere geniþ bir turizm ürün yelpazesi sunmayý ve tatil deneyimini güçlü bir þekilde iletmeyi hedefliyor. Kampanya, çeþitli ürün ve deneyim gruplarýna odaklanarak motive edici bir iletiþim kuruyor.
Haziran'dan Temmuz ortasýna kadar süren kampanya toplamda yaklaþýk 50,5 milyon gösterime ulaþtý ve bunlarýn 141 bin 161'i ilk kez adanýn tanýtýmýyla karþýlaþtý. Kampanyanýn gelecek dönemlerde de belirli periyodlarla 12 ay boyunca sürdürülmesi planlanýyor.