Birincilerin tercihi Ýmam Hatipler
ABONE OL

Bir süredir gayrýmilli medyada Ýmam Hatip Liselerinin (ÝHL) kontenjanlarýnýn boþ kaldýðý yönünde kara propaganda haberleri yapýlsa da, açýklanan baþarý listeleri tam tersini söylüyor. ÖNDER Ýmam Hatipliler Derneði Baþkaný Halit Bekiroðlu, ÝHL’lerdeki öðrencilerin hem nicelik hem de nitelik olarak daha da arttýðýný söyledi. Batýlýlaþmayý yanlýþ anlayan kesimlerin Türkiye’de sürekli ÝHL’leri hedef aldýðýna dikkat çeken Bekiroðlu, “Ýmam hatiplileri siyasi bir konu deðil, eðitim modeli olarak deðerlendirelim. Tüm liseliler içindeki ÝHL oraný yüzde 50 gibi bir algý oluþturuluyor. Ya da ‘Ýmam hatipler boþ kaldý, çöktü’ deniyor. Oysaki bu 28 Þubat sürecinde yüzde 10’du, geçen yýl 13’tü. bu yýlki tercihlerle birlikte yüzde 16 olacaðýný sanýyoruz. ÝHL, hem Türkiye hem Ýslam dünyasý için stratejik bir proje. Çünkü sadece dini eðitim deðil, pozitif bilimlerde öðretiliyor. Hem lise hem üniversiteye giriþ sýnavlarýnda Türkiye birincilerini daha fazla göreceðiz” dedi.

BAÞARILI ÖÐRENCÝLERÝN TERCÝHÝ

Baþarýlý öðrencilerin tercihi olan Kartal Ýmam Hatip Lisesi Müdürü Mithat Tekçam, kontenjanýnýn artmasýna raðmen okulun yüzde 1’lik baþarý dilimde olan öðrencilerce tercih edilmesine dikkat çekti. Tekçam, þunlarý söyledi: “180 öðrencimiz arasýnda 500 tam puanlý öðrencilerimiz de var. Okul taban puaný 419.46. Bu yüzde 1.2-1.3’lik dilime denk geliyor. Türkiye’nin 42 ilinden, Ýstanbul’un 19 ilçesinden öðrencimiz var. Ýlk 10’da Ýstanbul’dan öðrenci yok. Yaþadýklarý þehirde ya da Türkiye’de istediði her okula gidecek puanlarý varken, Kartal Ýmam Hatip’i tercih ettiler ve kontenjanýmýz tamamen doldu. Nakille gidenin yerine de daha yüksek puanlýlar geldiði için taban puanýmýz 419’a çýktý. Burasý Fen-Sosyal proje okulu. Öðrencilerimiz TÜBÝTAK’tan ERASMUS’a ulusal ve uluslararasý projelerde birinciliklere imza atýyor” 

Dünyaya model

ARGETUS Araþtýrma Danýþmaný Erol Erdoðan ise ÝHL’lerin baþarýlarýna dikkat çekti. Erdoðan, þunlarý söyledi: “Ýmam Hatipleri tercih eden gençler ve aileler her yýl artýyor. Okullarýn sýnav, eðitim, sanat, sosyal alanlardaki baþarýlarý da artarak sürüyor. Son dönemlerde açýlan proje esaslý Ýmam Hatipler, bu okullarýn baþarýsýný daha da arttýracak. Ýmam Hatipler, kendilerinden ve modellerinden kaynaklanan eksikleri biliyorlar. Bu farkýndalýk önemli ve kýymetli. Türkiye, Ýmam Hatip Okullarýný özgün bir model olarak dünyaya tanýtmalýdýr. Elimizdeki özgün modelin farkýnda olmalýyýz.”