Üniversiteden yapýlan açýklamada görüþlerine yer verilen Coþkun, karnenin "öðrencilerin kendini, potansiyellerini tanýma aracý" olduðunu belirtti.
Coþkun, þunlarý kaydetti:
"Hangi ders için ne kadar çalýþmasý gerektiðini hem öðrenciye hem veliye gösteren somut bir göstergedir. Öðrenciyi olumsuz niteliklerle etiketlemek, akranlarý ile kýyaslamak, cezalar vermek karnenin geliþim izleme ve destekleme amacýný ortadan kaldýrýr. Karneye verilen bu tarz tepkiler nedeniyle öðrencilerin öðrenmeye ve deðerlendirilmeye iliþkin olumsuz tutum geliþtirmesi akademik geliþimlerine sanýldýðýndan daha büyük zarar verebilir. Öðrenciler baþarý algýsý ebeveynlerinkinden farklý olabilir. Bu nedenle anne ve babalar çocuklarý ile baþarý konusunda konuþmalýlar. Baþarýyý nasýl tanýmlýyor? Baþarý ya da baþarýsýzlýk ölçütleri neler? Bunu öðrenmek karneyi deðerlendirmek, yeni hedefler belirlemek açýsýndan kritik olabilir.
Çocuk ve ergenlerde hedef oluþturmak, akademik ve sosyal baþarýyý elde etmede çok önemli. Karne, bir yönüyle de çocuklarýn kendine akademik hedefler koymasýna yardýmcý oluyor. Bu hedefleri kendi planlarý doðrultusunda gerçekleþtirmek akademik ve sosyal baþarýlarýn ilk adýmlarýdýr. Bu konuda ebeveynler çocuklarý ile birlikte hareket etmeli, onlarýn hedef oluþturmasýný desteklemelidir. Hedefler mutlaka öðrencilerle birlikte oluþturulmalýdýr. Çocuklarýn kendi potansiyeline uygun hedefler koymasý aileler tarafýndan teþvik edilmelidir. Örneðin, bir derse iliþkin notunu nasýl gördüðünü anlamak, daha yüksek bir nota dönüþtürmek için neler yapmasý gerektiðine iliþkin bir çalýþma planý oluþturmasýný saðlamak, yani öðrenciyi motive etmek gerekiyor."
- "OKULUN ÖÐRENCÝLERE NELER KATTIÐINI BÜTÜNSEL OLARAK DEÐERLENDÝRMEK GEREKÝR"
Prof. Dr. Yelkin Diker Coþkun, okulun "akademik baþarýnýn yanýnda daha fazla sosyal geliþimin gerçekleþtiði bir yer" olduðunu, karnelerin bu anlamda da deðerlendirilmesi gerektiðini belirtti.
Okulun öðrencilere neler kattýðýný bütünsel olarak deðerlendirmek gerektiðini aktaran Coþkun, "Sanat, spor ve diðer geliþim alanlarýnda da baþarý hedeflerinin oluþturulmasý öðrencinin kiþilik geliþimi için oldukça deðerli olacaktýr." ifadesini kullandý.
Ders dönemini tamamlamýþ öðrencilerin tatili verimli þekilde geçirmesinin önemine iþaret eden Coþkun, "Böylece ikinci döneme daha saðlýklý þekilde hazýrlýk yapýlabilir. Tatil; dinlenme, oyun, kýsa geziler gibi etkinliklerin dengeli biçimde planlandýðý bir zaman olmalý. Öðrencilerin kitap okuma, tiyatro ya da sinemaya gitme gibi kiþisel geliþimi destekleyici etkinliklerin içinde bulunmasý için fýrsatlar oluþturulmasý faydalý olacaktýr." deðerlendirmesinde bulundu.