2017’de Türkiye’de turizm altın çağını yaşayacak

2016 yılının son çeyreğinde olduğumuz şu günlerde özellikle Antalya’da Rus turistlerin yoğun ilgisi var ve bu hareketliliğin Antalya otellerinde en az  Kasım 15’e kadar süreceği otelciler tarafından ifade ediliyor. Olukça zor bir sezonu geride bırakan Türk  turizmcisi gelecekten umutlu. 2017 turizm sezonunda Türk turizminin altın çağını yaşayacağı inancı ve umudunu taşıyor.

Türk turizmciliği ve otelciliğinin geleceği için doğru stratejiler, dik duruş, insan kaynakları, ürün kalitesi, doğru reklam,  pazarlama  satış  hedefleri gibi birçok detayda turizm liderlerine, CEO, Genel koordinatör, otel genel müdürü, üst düzey departman yöneticilerine her zaman olduğu gibi büyükgörevler, sorumluluklar düşüyor. Tıpkı bir futbol kulübünün başarılı bir sezon geçirilmesinde başkanından, yönetim kurulundan, teknik heyetinden futbolcusuna malzemecisine, taraftarlarına varana dek top yekun güçlü bir takım olarak istediği hedeflere ulaşıp başarılı bir sezon geçirmesi gibi...

Turizm işletmelerinde de moral motivasyon, birlik beraberlik ruhuyla profesyonel iş gücünü birleştirerek kişisel ego ve çıkarlarından arınmış, ben değil biz diyen anlayışını benimseyen  işletmeler emin adımlarla hedeflerine ulaşacaklardır. İşte tam bu noktada bir otel genel müdüründen yola çıkarsak profesyonel meslek yaşamında, kariyerinde yükselen bir isim tıpkı yükseldikçe oksijenin azalması gibi görevleri de zorlaşıyor. Vereceği kararlardan yönetim şekline kadar attığı imzasıyla işletmesinin,  yatırımcısının ve çalışanlarının geleceğini olumlu ya da olumsuz yönde etkilemede büyük rol oynuyorlar. Örnek  gösterilen bir rol modeli olmak tabiki sevindirici ve arzu edilen...

ÜÇ MEKTUP

Yeni bir otel genel müdürü görevi devralırken eski genel müdürden fikir tavsiye ve düşüncelerini öğrenmek istiyor o da kendisine üç mektup bırakacağını, zamanı geldiğinde açıp okuyabileceğini söylüyor.  Göreve başlıyor aradan biraz zaman geçiyor, işler iyi gitmiyor ilk mektubu açıyor, “Topu benim üzerime at”. O şekilde yapıyor bir süre daha idare ediyor.  Sonra yatırımcı yine  işler ters gitmeye başlayınca sıkıştırıyor ve  ikinci mektubu açıyor “Rotasyon yap”. Tavsiyeye uyuyor bir süre daha  idare ediyor ama işler belli bir zaman sonra tekrar ters gidiyor ve  üçüncü mektubu açtığında “Sende üç mektup yaz” notunu görüyor.

Motivasyonu, kararlılığı, bilgi birikimi,  deneyim, inancı ve heyecanıyla başarılı kazanımlar  sağlatan yatırımcısına otel genel müdürlüğü yaptırtmayan turizm yöneticileriyle gelecek daha güzel olacak. Kıssadan hisse işte böyle...