2019’da nasýl bir medya?

Yazý günüm yeni yýlýn ilk gününe denk geldiði için 2018’in medya açýsýndan önemli meselelerini kýsaca hatýrlatayým istiyorum. 2019’a da bir fener tutmaya çalýþacaðým.

Öncelikle yeni yýlýn ülkemiz ve coðrafyamýz için hayýrlý olmasýný diliyorum. Ýyisi ile kötüsü ile bir yýl daha geride kaldý. 365 gün daha yaþandý. Sevinçlerimiz, hüzünlerimiz oldu. Ülke için de medya için de çok kritik ve önemli geliþmeler yaþandý.

2018 Türk medyasý açýsýndan çok önemli bir yýl olarak tarihe geçti. Ülkenin en büyük medya grubu konumundaki Doðan, medyadan çekildi. Doðan Grubu, Hürriyet ve Posta gazetesi ile CNNTÜRK ve KanalD televizyonlarýný Demirören Grubu’na sattý. Koç ailesinin desteði ile medyaya giren Aydýn Doðan, medyadan sürpriz bir þekilde. Medyada sevabýyla günahýyla bir devir kapandý.

2018 ayný zamanda ulusal iki gazetenin de kapandýðý yýl olarak anýlacak. Vatan ve Habertürk gazeteleri düþük tiraj ve reklam gelirlerinin azalmasý nedeni ile kapýya kilit vurdu. Bu iki gazetenin kapanmasý onlarca gazeteciyi iþsiz býraktý. Ancak bu kaçýnýlmaz sonu tüm yazýlý medyanýn yaþayacaðýnýn da altýný çizelim.

Peki 2019’da nasýl bir medya bizi bekliyor?

1. Yazýlý basýn zayýflamaya devam edecek. Yeni gazete kapanma vakalarý yaþanabilir.
2. Dijital medya etkisini daha da arttýracak. Yazýlým, kodlama ve editöryal yetenek iç içe geçecek.
3. Sosyal medya iyiden iyiye bir yayýn platformu olarak daha da önem kazanacak.
4. Veri gazeteciliði emin adýmlarla yoluna devam edecek. Kaotik bilginin sadeleþtirilmesi en önemli faktörlerden biri olacak. Haber ne kadar anlaþýlýr olursa o kadar kýymetli olacak.
5. Grafikli anlatým baþlý baþýna bir anlatma biçimi olarak öne çýkacak.
6. Saha gazeteciliði biraz daha azalacak. Ancak büyük ve güçlü kurumlar sahada muhabir çalýþtýrabilecek. Buna gücü olmayanlarýn ajanslara baðýmlýlýðý artacak. Bu baðýmlýlýk beraberinde tek düzeliði ve tek sesliliði getirecek.
7. Bilgi aktaran ve analiz yapan köþe yazýlarýna ilgi artacak.
8. Medyanýn farklý platformlarýnda algý operasyonlarý sürecek. Onun için DOÐRU bilgiyi aktaran medya kuruluþlarý kazançlý çýkacak.
9. Televizyon haberciliði grafik, veri ve animasyonla daha da zenginleþecek.