24 Ailesi Konya’da

Televizyon yayýný yapmak sadece stüdyo ve çevresinde sýkýþmak ile olmaz. Biz buna inanan bir kurum olarak uzun süredir illerde “yayýný” sokaða taþýyoruz ve “buzdan camý” gerçeðe çevirmeye çalýþarak birçok ilde seyircilerimizle buluþuyoruz...

Sevgili dostlar, bu kapsamda, kýsmet olursa, bugün Konya Büyükþehir Belediyesi, Konya ASKON ve Necmettin Erbakan Üniversitesi’nin “üçlü organizasyonu” ile Konya’da olacaðýz ve saat 16:00’dan itibaren Mevlana Kültür Merkezi-Sultan Veled salonunda Konyalý kardeþlerimizle olacaðýz... Bekliyoruz...

DHMÝ bu sorulara da cevap vermeli

Bu yazýyý yazmadan çok kýsa bir süre önce DHMÝ Genel Müdürü tarafýndan bir basýn organýna yapýlan açýklamalarý okudum. Anlatýlanlara göre proje tek kelimeyle “süper” ve “Türkiye için gerekli...

Sevgili dostlar, amacým “yapmayalým” demek veya Türkiye’de moda olduðu gibi detay bilmeden “istemezük” demek deðil. Tam tersi baþtan sorgulanmasýndan ve her detayýn bilinmesinden yanayým. Bu amaçla aklýma takýlan bazý sorularý kamuoyu ile de paylaþarak DHMÝ ekibine sormak istiyorum;

1- Proje TAMAM ama YER doðru mu seçildi? Arsanýn durumuna göre ortalama 37 metre dolgu yapýlmak zorunda, bazý bölgelerde 100 metrenin üstünde çukurlar var, bu bölgenin doldurulmasý nasýl yapýlacak?

2- Arsanýn durumu-dolgu mesafesi hesaplandýðýnda yapýlmasý gereken dolgu büyüklüðü en az resmi rakamlara göre 1,2-1,4 milyar metreküp, bazý þirketlerin tahmini 2 milyar metreküp. Bu kadar büyük bir “toprak hareketinin” olduðu bir bölgenin seçilmesi doðru mu?

3- Türkiye’nin son 33 yýlda yaptýðý dolgu miktarý, barajlar, otoyollar, köprüler, viyadükler, her þey dahil 960 milyon ila 1 milyar metreküp arasýnda deðiþiyor... Kýyaslama için bir örnek vereyim; Ankara-Ýstanbul otoyolunda yapýlan dolgu miktarý 147 milyon metreküp. Bu rakamlar dikkate alýndýðýnda, bu “toprak hareketi” yapýlabilir mi?

4- Her kamyonun 14 metreküp dolgu malzemesi aldýðýný hesaplarsak; en az 100 milyon kamyon, en kötümser tahmine göre 147 milyon kamyonluk dolgu malzemesi lazým. Bunun bir toprak hareketi olduðunu varsayýp, malzemenin hepsinin getirilmediðini varsaysak bile % 50 iyimser oranda gerekli miktar en az 70-80 milyon kamyon, BÖYLE BÝR MALÝYETE GEREK VAR MI?

5- Dolgu yapacaðýnýz malzemeyi 70 km’den getirdiðimizi varsayalým, 70 gidiþ-70 geliþ ile toplam mesafe her kamyon için 140 km. Ýstanbul’daki “dönüþüm yapýlan eski malzeme” kullanýlacak dendiðinde mesafe 70 km’den çok fazla. Bu tespitler þu soruyu öne çýkarýyor; yer deðiþirse, bu MALÝYET ORTADAN kalkmaz mý?

6- En az 70-80 milyon kamyonun ortalama 140 km yol yaptýðýný varsayarsak, ortaya çýkan mesafe 10 milyar km’nin üstünde. 10 milyar km yol yapmak için yakacaðýnýz mazot miktarýný siz hesaplayýn. Kamyon personeli, amortisman ve masraflarý da siz ekleyin. Dünyada 10 milyar km yaparak “gerçekleþtirilen toprak hareketi” VAR MI?

7- En kötümser tahmin gerçekleþirse 2 milyar metreküp dolgu gerekecek ve bunun anlamý da 147 milyon kamyon. Yani 20 milyar km yol demek. Bu seçenek için de ayný soru geçerli; “bu kadar büyük bir toprak hareketi ile” gerçekleþtirilen bir proje var mý?

8- “Trakya’da kanal açýlýnca çýkan toprak kullanýlacak” iddiasý da çok gerçekçi deðil. Trakya’dan çýkacak toprak killi ve kullanýlmasý imkansýz.Bu durumda kullanýlacak DOLGU malzemesi nereden gelecek?

9- Dolgu malzemesi alýndýðý gibi asla kullanýlamaz, bunun kýrýlmasý, karýþtýrýlmasý, sýkýþtýrýlmasý gerekli ki; BU DA AYRI bir maliyet... Bu karýþtýrma, sýkýþtýrma nasýl yapýlacak? Bunun maliyeti hesaplandý mý?

10- Bürokrasi YER SEÇÝMÝ ve bu seçimin MALÝYETÝ konusunda konu ile ilgili BAKAN ve Baþbakan’ý doðru bilgilendirdiðine EMÝN mi?

Sevgili dostlar, dost acý söyler, söylemek zorunda... Bu rakamlar ile bu iþ nasýl olacak merak ediyorum...Umarým DHMÝ ekibi bu sorulara da kamuoyu önünde TATMÝN EDÝCÝ cevaplar verir ve proje yürür...

Sonuç: Ve en çok merak ettiðim de Sayýn Baþbakan’a konu hakkýnda doðru rapor verildi mi yoksa “Bürokratik Oligarþi’ye” kurban mý oluyoruz? Sorgulamaya devam edeceðiz...

Son söz: Türkiye, son 10 yýlda “YAPILAMAYANLARI YAPTI” ve yoluna devam ediyor... Bu projede “yapýlamayaný yaparýz” kapsamýnda olabilir fakat detaylarýn DHMÝ tarafýndan ortaya konmasý gerekir...