24. Uluslararasý Adana Film Festivali ödülleri, etkinlikleri ve tartýþmalarýyla bitti. Yýllardýr bu festivali takip ederiz. Diðer festivallere göre ne umacaðýmýzý bilerek gittik ve hep beklentileri karþýladý. Ülkenin festival coðrafyasý içinde Ýstanbul ve Antalya kadar dikkat çeken bir festival oldu Adana. Üstelik ara ara kesintiler olsa da diðer festivaller kadar köklü bir organizasyondur. Yeþilçam döneminin kapitalinin bile saðlandýðý yerdir bu topraklar. Pamuk tarlalarýnýn getirdiði paralarla az film çekilmedi Yeþilçam’da. Sinemamýza birçok ünlü ismi de hediye eden þehirdir Adana. Yýlmaz Güney, Yilmaz Köksal, Menderes Samancýlar, Aytaç Arman, yönetmen Ali Özgentürk hemen aklýma gelenler. Þimdi Türk sinemasýnýn köklerine iþlemiþ bu topraklarda film festivali yapýlýyorsa bu festivali önemsemek hepimizin sorumluluðudur. Son 10 yýldýr Antalya ve Ýstanbul film festivali sürekli kabuk deðiþtirip kan kaybederken Adana bir istikrar yakalamýþtýr. Gelen filmler ve sinemacýlar Adana’yý hep önemli bir hedef olarak görmüþlerdir. Bu yapý ülkenin festivalleri arasýnda da bir denge oluþturmuþtur. Antalya film festivali Ulusal yarýþmayý kaldýrýnca Adana’nýn önemi bir kat daha arttý. Bu yýlýn çekilen en iyi Türk filmleri Adana’da yarýþtý. Organizasyon da bunu fýrsat bilip bir yenilenme içine girdi. Öyle ki yabancý seçki de ayný yerli filmler gibi çok kaliteliydi. Her þey buraya kadar çok güzel. Fakat ne olduysa oldu. Bu festivali neredeyse 10 yýldýr düzenleyen ekip daðýldý. Tecrübe her iþte çok önemli. Ama söz konusu böyle büyük bir organizasyonsa inanýn getrdiðiniz filmlerden çok organizasyonun çalýþanlarýnýn da tecrübesi ve iþleri yürütme alýþkanlýklarý önem kazanýyor. Geçen yýllara göre büyük bir bütçeyle hazýrlandýðý belli olan festivalde ne yazýk ki küçücük aksaklýklar yüzünden içinden çýkýlmaz karmaþalar yaþadý. Herkesin iyi niyetli olduðunu biliyorum. Ama Türkiye’nin en önemli yönetmenlerinin filmini getirip yarýþtýrsanýz da eðer ben o filmi ulaþýmdaki aksaklýklar yüzünden seyredemiyorsam gerisinin ne önemi var? Kaldýðýmýz 5 yýldýzlý mükemmel otellerde filmleri çeken yönetmen veya oyuncularla bir hoþbeþ yapamýyorsam, benim kaldýðým otelin lüksünün anlamý ne? Adanalýlar ile festivali daha iyi kaynaþtýrmak için çok önemli ses sanatçýlarýný getirip konser verdirmek isterken 10 bin kiþilik konser alanýna 70 bin kiþi akýn ettiði için o konser yapýlamýyorsa niye o sanatçýya para verip Adana’ya getiriyorsunuz ki? Sinema yazarlarýnýn üstadlarýndan Burçak Evren gibi bir ismi festivalin en kötü oteline koymak kimin fikri? Bunlarýn hepsi bir organizasyon eksikliðinin kesin belirtileri. Amacým asla Adana Film Festivali’ni yapan otoriteleri ve emekçileri küstürmek deðil. Antalya’da büyük yanlýþlara imza atýlýrken Adana’da da bir çuval incirin berbat olmasýný istemiyorum. Bu festival bizim için çok deðerli. Gösterdiðiniz güzel filmler, bize verdiðiniz önem çok güzel. Ama 24 yýllýk tecrübenin yokluðu, her þeyi silbaþtan yapma zorunluluðu festivalin kanayan yarasý. Önümüzdeki yýl üstüne katarak yapacaðýnýz festivalin eksikliklerini size söylemek de biz sinema yazarlarýnýn görevi. Darýlmaca yok.