360 başarırsa...

Bu köşede yüz değilse bile 
en az yirmi kez yazdım,mevcut televizyonculuk anlayışımız 
taşınabilir olmaktan çıktı diye. 
Niye sorusunun cevaplarıyla 
başlayayım anlatmaya. 

Eğlence kanalları inanılmaz 
dizi maliyetlerine katlanmak zorunda kalıyorlar uzun zamandır. Bölüm başı maliyetler o kadar yüksek ki tutmayan bir dizinin 3 bölümlük zararı bile tüm gelir-gider dengesini dağıtmaya yetiyor.

Haber kanallarına gelince, dizi yok ama maliyet yüksek. Ajanslara ödenen abonelik ücretleri, maaşlar, genel giderler, dışarıdan yapılan canlı yayınlar, eleman-konuk ulaşımı , yatışı gibi alt başlıkları olan operasyon maliyetlerini de sayabiliriz.

Çok haber kanalı var ama bu alanda reklam pastası büyümüyor. Hatta internet haberciliği televizyon haberciliğinin reklam pastasından beklenenden daha fazla pay alıyor.

***

360 Tv zor ama etkileri tüm televizyonculuğumuzu etkileyecek bir denemeye girişti. Bilerek ve isteyerek eğlence ya da haber kanalı tanımlarının dışına çıktı.

Türk Medya İcra Kurulu Başkanı Cengiz Özdemir, dün, Akşam Gazetesi’ndeki köşesinde ilginç bir cümle kurmuş: “Bundan böyle saat başlarında tekrarlanan rutin haberleriyle bir diğerinden farkı neredeyse kalmayan bir televizyon olmayacağız; ama haber de olacak ekranımızda.” 

Bu cümleye takıldım zira haber televizyonculuğunda da yeniden düşünülmesi gerekenler var. Daralan bütçeler ve azalan muhabir kadroları nedeniyle uzun zamandır haber kanalları ajans ağırlıklı bülten yapıyorlar ve bu haliyle de ister istemez birbirlerine benziyorlar.

Peki ne yapacak 360? Tek bir cümleyle özetlemek gerekirse, yaşam, spor, haber, siyaset ve sinemayı tek potada eritecek. Bu değişim tüm televizyonculuğumuzu etkileyebilir dememin sebebi dizi kanalıyla haber kanalı arasında kalmaktan kurtulacağız. Artı, stüdyo programları yeniden gündeme gelebilecek.

***

360’ın yeni ekran yüzleri Metin Şentürk ya da Oylum Talu’yu anlatmama gerek yok. Telegol elini taşın altına sokmuş, ilk gün seçilen “Ay Lav Yu” Sermiyan Midyat imzalı iyi bir film.

Bize Göre ve Başka Bi Dünya’nın aynı kanalda yayınlanıyor olmasıyla özetlemek lazım aslında değişimi. Sonuç olarak bu değişim tuttuğu takdirde diğer kanalları da mutlaka etkileyecektir...