Müzik Yorumcularý Meslek Birliði Baþkaný Burhan Þeþen sonunda düzene isyan etti.
Bir sürü nokta var Þeþen’in isyan ettiði.
Mesela eserlerin ticari meta haline gelmesi,
Mesela bazý radyo Dj’lerinin eserlere aranje aþamasýnda müdahale etmesi,
Mesela, 50 yaþ üstü sanatçýlarýn eserlerine yeterince yer verilmemesi...
Baþkan haklý ama dile getirilmesi gereken ama’lar var.
***
Müzik eserlerini ticari meta haline getiren süreç para karþýlýðý klip yayýnlanmasýyla baþladý.
Týpký rüþvet gibi alan kadar verenin de suçlu olduðu bir düzen bu.
Bir sürü yapýmcý þirket zamanýnda bu yola baþvurdu, haksýz þekilde meslektaþlarýnýn önüne geçti.
Radyo Dj’lerinin eserlerin aranje dönemine müdahale etmesine gelince.
Kabul edilebilir bir durum deðil bu ama eserine müdahale edilmesine izin verene de kýzmak lazým.
Radyo, televizyon, eser sahibi aslýnda bir saç ayaðý gibi durmalý sektörün yaþamasý için ama burada da ciddi eksikler var.
En azýndan promosyon dönemi dýþýnda da sanatçý sektör üzerinden dinleyiciyle buluþabilmeli...
***
50 yaþ üzerine gelen ambargoya sektör Ajda, Sezen, MFÖ çalýyoruz diye itiraz edebilir.
Kendi adýma elimde bazý veriler var.
Mesela Show Radyo’da yayýmlanan Baþýboþ Saatler ya da Sarý Tramvay veya Radyo Viva’da yayýmlanan Üç Nokta’nýn dinlenme oranla rýna bakýnca,dinleyicinin bir yaþ sýnýrý olmadýðýný rahatlýkla söyleyebilirim.
Ancak eserlerin ticari ürüne döndüðü bir ortamda magazin ve sosyal medyada konuþulmak da bilinirlik etkisi yarattý ve müzikalite maalesef geri planda kaldý.
Baþkan haklý, sýkýntýlar, hadsizlik gibi ciddi problemler var.
Ama sektörde çok rahat deðil.
Hem rekabet sert hem de kalite dýþý rekabet unsurlarý devrede.
Bu ortamda eser sahibi, yorumcu, yapýmcý ve sektör birlikte hareket etmeli.
Pasta küçüldükçe herkesin payýna düþen dilim de otomatik olarak küçülecek.
O yüzden tüm taraflar süratle buluþmalý be yaþananlara çözüm yollarýný birlikte aramalý. Doðrusu da bu zaten...