Anadolu topraklarýnda binlerce yýldýr büyük bir emek, alýn teri ve özveriyle yoðrulan, tarlalarýmýzda yetiþen milli ve yerli ürünlerimizi mutfaklarýmýzda kullanmak, yerli üretime sahip çýkmak, yaþadýðýmýz þu günlerde milli bir görev, milli bir þuur, milli bir benlik, milli bir irade, topyekun Türkiye olmak, vatanýmýza, milletimize, bayraðýmýza, devletimize sahip çýkmaktýr. 7’den 70’e her Türk vatandaþý bu hassasiyetler ve bilinçle üzerine düþeni yapacaktýr.
Bu doðrultuda, gastronomi dünyasýnýn baþ aktörleri, emekçileri, sivil toplum kuruluþlarý ve tüm bileþenleri Türkiye’nin turistlik tesislerinde yerli malý kullanýmý ve tanýtýmý için TAFED, AGEB ve ANFAÞ iþbirliðiyle “869-Yerli ise yeriz” kampanyasýnýn startýný Antalya’da verdiler.
Proje kapsamýnda Antalya otellerinden baþlayarak Türkiye genelinde yerli malý kullanýmý ve tanýtýmý teþvik edilecek.
Yeni turizm sezonu öncesi mutfak þefleri, tamamen yerli ürünlerle yapýlan yemekleri 16-19 Ocak 2019’daki 26. Food Product Fuarý’ndan dünyaya açacak. Türk mutfaðýnýn duyarlý þeflerinin “869-Yerli ise yeriz” diyerek bu milli proje için seferber oldular.
AGEB Yönetim Baþkaný Mustafa Erol, 2 binin üzerinde turistlik tesiste Türkiye’nin en çok ev dýþý tüketim payýna sahip Antalya’nýn otel mutfaklarýn da yerli üretim ürünlerinin kullanýlmasýný teþvik edeceklerini, kampanya kapsamýnda sebzeden bakliyata, et ürünlerden, unlu mamullere, ambalajdan endüstriyel mutfak ekipmanlarýna kadar kullanýlan tüm gereçlerin yerli malý olmasý için Türkiye’nin yerli üretiminin desteklenerek katma deðerli ürünleri dünyaya yaymak ve kaliteli ürünlerin ticaretini artýrmak için yola çýktýklarýný söylüyor.
Erol "Türkiye’nin uluslararasý barkod kodu olan '869' rakamlý ürünlerin ve markalarý '869-Yerliyse yeriz' diyerek Antalya’dan bugün itibariyle kararlý bir þekilde yola çýktýk. Bizler bu topraklarda çiftçimizin, emekçimizin ürettiði mahsulün üretimlere katký saðlama konusunda desteklenmesini istiyoruz. Yerli firmalarýmýzýn inovasyon çalýþmalarýna aðýrlýk vererek sadece yerli olduðu için rekabet ettiði ithalatçý firmalarýn karþýsýnda kaliteli, deðerli ürünlerin ve yerli markalarýn sektöre kazandýrýlmasýný bekliyoruz” diyor.
Türkiye’nin cari açýðýný azaltmak ve milli bilinç oluþturmak üzere Ticaret Bakaný Ruhsar Pekcan, önderliðinde baþlatýlan yerli üretim logolu ürünlerin kullanýmý çaðrýsý üzerine Akdeniz’in mutfak þefleri ve ekipleri önlüklerine Türk bayraðý astý.
Mustafa Erol kardeþim ve bu duyarlý mili ve yerli anlayýþa destek olan herkesin sesi olabilmek, onlarýn yaptýklarýný sizlerle paylaþabilmek bu hafta benim üzerime düþen bir görevdi… Özüyle sözüyle, eylemleriyle Anadolu’nun yiðit evlatlarý, dedeleri, babaanneleri, anneleri, babalarý Allah’ýn iniyle hiçbir zaman tükenmeyecek ve milli irademizin sarsýlmaz gücüyle emin adýmlarla yolumuza devam edeceðiz.