Gündem hýzla karadan suya çekildi. Mavi Vatan, Doðu Akdeniz, Libya anlaþmasý, Kanal Ýstanbul derken sularýn ne kadar ýsýnmýþ olduðunu da test ettik.
2019 sonunda Türkiye gündemini aniden hareketlendiren Kanal Ýstanbul 2020’de ise dünyanýn gündemi olacak. Belli ki Türkiye’yi durdurmak isteyenlerin canýný epey sýkacak.
Raporlarý tartýþmalarý takip ederken projenin dünü ile bugünü arasýndaki tutarlýlýk bilhassa dikkatimi çekti.
Cumhurbaþkaný Erdoðan, Kanal Ýstanbul’u Baþbakan sýfatýyla ve “Çýlgýn projem” diyerek 27 Nisan 2011’de ilan ediyor. Aradan geçen zaman gösterdi ki aslýnda her þey tam da dediði gibi oluyor.
Bugün söyleneni dün ilan edilenle karþýlaþtýrmak isteyenler için küçük bir kýsaltmayla aktarýyorum.
“Alparslan bir hayal kurmuþ, Anadolu’nun kapýlarýný aydýnlýða aralamýþtýr. Fatih Sultan Mehmet hayal kurmuþ, gemileri karadan yürütmüþ. Süleymaniye Mimar Sinan’ýn önce hayallerini süslemiþ, ardýndan Ýstanbul’un incisi olmuþtur. Bütün büyük adýmlar bir hayalle baþlamýþtýr. Ýþte biz de ülkemiz için milletimiz için hayaller kurduk. Hayalleri gerçeðe dönüþtürmek için koþtuk. Çöp daðlarý vardý Ýstanbul’da. 39 vatandaþýmýz çöp patlamasýnda öldü. Ýktidarda CHP vardý. Biz buralarý parka dönüþtürdük. Ýstanbul’u suyla buluþturduk. Haliç temizlenmez diyorlardý, temizledik. Yýlmadýk, hayallerimizi yitirmedik. Üçüncü köprü dedik. CHP’lilerin eteði tutuþtu. Bu zihniyet birinci köprüye de karþýydý, ikinci köprüye de. Marmaray’a da karþýydý.
BÝR ÇEVRE PROJESÝ
“Bugün bu muhteþem þehre yeni bir eseri kazandýrmanýn heyecanýný yaþýyoruz. Bu muhteþem proje, þahsýmýn ve arkadaþlarýmýn olduðu kadar yüzlerce yýl öncesinde Ýstanbul sakinlerinin de hayalidir. Türkiye 2023’e böyle büyük, çýlgýn ve muhteþem bir projeyle girmeyi hak etmektedir dedik ve adýmýný attýk.
Bu proje çok boyutlu bir projedir. Enerji, ulaþtýrma, bayýndýrlýk, eðitim, istihdam projesidir. Bu proje bir þehircilik projesi, aile projesi, konut projesidir. En önemlisi de bu proje bir çevre projesidir. Ýstanbul’u ve çevresini, tabiatý, denizi, su kaynaklarýný, yeþili, hayvan ve bitki yaþamýný koruma projesidir.
TÝTÝZLÝKLE ÇALIÞTIK
Çok uzun süre projenin üzerinde büyük titizlikle çalýþtýk. Ýstanbul’un Avrupa yakasýnda, Karadeniz ile Marmara arasýna yaklaþýk 45-50 km uzunluðunda bir kanal yapýyoruz. Kanalýn su derinliði yaklaþýk 25 metre, su yüzeyinde geniþlik 145-150 metre civarýnda olacak. Kanaldan 300’lük gemiler geçebilecek. Kanal üzerine inþa edeceðimiz köprülerle kara ve demir yolu ulaþýmý hiçbir kesintiye uðramayacak. Kanalýn inþasý sýrasýnda çýkacak milyonlarca metreküp hafriyat büyük liman ve havalimaný yapýmýnda, sönmüþ maden ocaklarýnýn kapatýlmasýnda deðerlendirilecek.
BOÐAZ TRAFÝÐÝNE SON
Meydana gelen kazalar Boðaz'ý adeta cehenneme çevirdi. Türkiye milli gelirinin yüzde 40’ýný saðlayan Ýstanbul’u böyle büyük bir tehditten kurtarýyor, Ýstanbullularýn can güvenliðini saðlamak, kültür varlýklarýmýzý muhafaza etmek adýna adým atýyoruz. Kanal Ýstanbul ile boðaz trafiðini sona erdiriyoruz. Ýstanbul Boðazý, su sporlarýnýn yapýlacaðý, kent içi ulaþýmýn kolaylaþacaðý bir tabiat varlýðý olarak eskiye geri dönecek. Marmara’da demirleyen gemilerden büyük oranda kurtuluyoruz.
SU DURGUN OLMAYACAK
Proje kongre, festival, fuar merkezleriyle, spor tesisleriyle, konutlarýyla yeni bir yaþam merkezinin ortaya çýkmasýný saðlayacak. Kanalýn suyu durgun olmayacak. Yer altý ve yer üstü kaynaklarýna zarar vermeyecek. Ýstanbul’da su sorununa asla sebep olmayacak. Kanalýn finansmaný konusunda hiçbir sýkýntý söz konusu deðildir.
Ýstanbul’un Türkiye’nin dünyanýn hizmetine böyle bir projeyi sunmak inþallah AK Parti’ye nasip olacaktýr. Ben bu muhteþem projenin bu çýlgýn projenin ülkemize milletimize Ýstanbul’umuza hayýrlý olmasýný Rabbimden temenni ediyorum.”