Digiturk açıklaması ve kurumsal zarar

Önceki gün, Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım’ın “havuzu bozarız” açıkmasının ardından bunun madden pek kolay olmadığını anlatan ve bu arada ligin yayın haklarını elinde bulunduran Digiturk’un sessizliğine dikkat çekmiştim.

Aynı gün Digiturk Kurumsal İletişim imzalı ama ajans adı uzantılı bir adresten açıklama geldi. Açıklamada özetle havuza dair yetkinin federasyonda olduğu ve federasyonun bir açıklama yaptığı, ligdeki 18 takımın maçının da yine Digiturk’te olacağı belirtiliyor. Ben de yazıda aksinin, yani maçları Fenerbahçe TV üzerinden yayınlamanın, mümkün olmadığını verilerle anlatmıştım zaten. Hoş, yazının çıktığı ve açıklamanın geldiği gün zaten Fenerbahçe

“Havuzdan çıkıyoruz demedik, havuzdaki ortaklarımız marka değerimize zarar veren açıklamalar yapmaktan vazgeçsin dedik” açıklaması yaptı...

***

 

Kurumsallığın ne kadar önemli olduğunu ve iyi niyetin zaman zaman sıkıntı yaratabileceğini gösteren bir başka örnek İlker Yasin. Doğan TV Grubu Spor Müdürü olan İlker Yasin ve ekibi sabah toplantısı ve akşam spor ana haber bülteniyle CNN Türk’e seyirci kazandırmaya devam ediyor. Ancak önceki gün D-Smart’a iyilik yapmayı amaçlayan bir cümle aslında kurumsal itibar açısından sıkıntı yarattı. İlker Yasin, bundan böyle D-Smart’ın yayınlayacağı maçların bültenlerde haber olarak verilmesini istedi, “Onlar kendi kanallarında duyuruyorlar ama...” diye bir cümle kurdu.O ama istemeden D-Smart’ı etkisiz değilse de etkisi az eleman konumuna getirdi. Çok sayıda televizyon kanalı ve gazetesi olan bir gruba ait şirketin iyi niyetli de olsa böyle anılması seyircinin kafasında soru işareti bırakır.

***

 

Beklenen oldu ve Acun Ilıcalı, Star TV’ye geçti. Daha öncede yazmıştım, bu transfer Star TV’yi birincilik potasına sokar.Haftanın 3 günü yayınını teslim ettiği için dizi konusunda seyirci alışkanlığı daha az olan Show TV de bu işten zarar görür.Fetih gibi çok iddialı bir diziyi bu sezon yayına verecek olan Show TV, Acun’un kaybıyla daha sancılı tutundurma süreci yaşayabilir.