Yazarlar

Selahattin DÖNMEZ

Selahattin DÖNMEZ

sdonmez@sdonmez.com

Masa başında zayıflayın

Selahattin DÖNMEZ tüm yazıları

Danışanlarımın yüzde 65’i kadın  yüzdi 35’i erkektir. Yaş grubu 20 ile 45 arasındaki kadın grubun yüzde 80’ini ise çalışan kesim oluşturuyor. Peki  çalışanı kadını şişman olmaya iten sebep ne olabilir. Aslında yanıt basit. İş hayatındaki kadınlar yanlış beslenme problemi ile karşı karşıya kalıyor. Kalori hesabını yapamıyor, pek çoğu masa başında çalıştığı için kontrolsüz yediklerini yakamıyor. İş kadınların kaderinde şişmanlık olmamalı. Yemek seçimlerinde basit değişikliklerle iş yerinde de kilo verilebir.

Kalsiyum diyetinden destek alın

 Kalsiyumdan zengin bir beslenme daha zinde ve daha sağlıklı bir şekilde kilo vermenin kapılarını açar. İşte önemli tüyolar: Yetişkin bireyler günde bin 200 mg kalsiyumu besinlerle karşılaması gerekir. 2 su bardağı süt veya ayran, 1 kase yoğurt ve 1 kibrit kutusu kadar peynirle günlük kalsiyum gereksinimin büyük bir kısmı karşılar. Bunun yanında kalsiyumdan zengin sebze, meyve, kuru baklagil ve yağlı tohumları da öğünlerinize ekleyin. Kahvaltıda süt veya yoğurdu müsliyle, kuru veya taze meyveyle zenginleştirin.

Gözlemeyle ayran öğle için ideal seçenek

Öğle öğününde, peynirli omlet veya gözlemeyle birlikte ayran tüketerek öğününüzü kalsiyum yönünden zenginleştirebilirsiniz. İşyerinizde yemek çıkmıyorsa yanınıza tam taneli ekmekten hazırlanmış peynirli sandviç götürebilirsiniz. Akşam öğününde koyu yeşil yapraklı sebzelerden hazırlanmış sebze yemeği tüketebilir, salata veya makarnanıza peynir ekleyebilir, kılçığı ile hazırlanmış balıkla ideal kalsiyum içeren öğünler hazırlayabilirsiniz.

Platesi önermiyorum, çünkü...

Bütün meslek grupları düzenli spor yapmalıdır. Sürekli masa başında oturarak çalışanların da mesleği nedeni ile aktif olanların da düzenli fiziksel aktivite yapması gerek. Öncelikle kolay yapabilecekleri ve keyif alabilecekleri aktivite türünü seçmelir.  Egzersiz yaparken amacın kas ağrılarına sahip olmak değil yok etmek, sinirlenmek değil sakinleşmek dolaşımı artırmak unutulmamalı. Günde 45 ila 60 dakika yapılacak fiziksel aktivite iş performansınızı da artıracak. Yürüyüş, yüzme, tenis ve dans en kolay egzersizlerdir. Kilo yönetimi için yoga-pilates önermem. Bu bahsettiğim 2 sporu sadece zinde kalmak, psikolojik olarak rahatlamak ve sıkılaşmak için öneriyorum.