Yazarlar

Selahattin DÖNMEZ

Selahattin DÖNMEZ

sdonmez@sdonmez.com

Yaşlılık mutfakta başlar

Selahattin DÖNMEZ tüm yazıları

Kimisi 30’larında 45, kimisi 45’inde 30’unda gibi görünür. Biyolojik yaşı kronolojik yaşın altına indirmek için yediklerinize dikkat edin. Çünkü bazı besinler yaşlandırıyor.

Sabah kalkıp aynaya baktığınızda “Ben ne zaman bu kadar yaşlandım” diyorsanız suçluyu ofiste değil mutfağınızda arayın. Erken yaşta yaşlanmanın en önemli sebebi genetiğe uygun olmayan besin tercihimiz. Yaşlanma muhakkak olacak bu kaçınılmaz. Fakat sağlıklı beslenmemek bu süreci tahmin ettiğimizden çok daha önceye çekecek ve gerçek yaşınızdan çok daha yaşlı görünmenize sebep olacak.

Besin seçiminde nitelik önemli

Atıştırma dediğimiz türden her şekildeki sağlıksız yağ, şeker ve karbonhidrat zengini yiyecek bizi yaşlandırıyor. Beslenmemizde çok fazla şekerli ve işlenmiş karbonhidratlı besinler tükettiğimizde bunlar vucudumuzda birçok hastalığa sebep oluyor. Ne tür besinlerden kesinlikle uzak duracağız, buna bakmamız lazım: İşte 5 önemli besin grubu.

Kırışıklıkları çağıran 5 gençlik düşmanı

1.Cipsler ve patates kızartmaları: Gerçekten yağda kızartma olan herşeyden uzak durmamız lazım. Bu tür trans yağları vucüdumuzda günlük yüzde 1’den daha az tüketmeliyiz.

2. Poğaça, kurabiye gibi şekerli türleri: Bu tür yiyecekler bizi içlerinde şeker ve trans yağlarla yaşlandırır. Bu besinler özellikle kırışık oluşumunu azaltmak için beslenme listesinden çıkmalı.

3. Sucuk, salam, sosis, pastırma: Her türlü işlenmiş et türünden vazgeçmek veya tüketimimizi minumuma indirmek gerekiyor. İçlerinde yüksek oranda doymamış yağ ve nitrat olması bize yeterli zararı veriyor.

4. Yağlı kırmızı et ve ürünleri : Kırmızı etin faydaları olduğu kadar zararları da var haftada 2 kez yağsız olarak tüketmekte fayda var. Pişirme şeklimize de dikkat etmeliyiz. Kısaca aldığımız kalorinin  yüzde 7’ lik bir bölümünü kırmızı ete ayırmalıyız.

5. Alkol: Alkolun aşırı tüketimi sizi yaşlandırmak için yeterli bir sebep. Araştırmalar kadınlar için günde bir kere, erkekler için günde iki kere tüketimin kalp sağlığınız için iyi olduğunu bile söylüyor.