Acun’un iþi zor

Acun Ilýcalý artýk bir televizyon kanalý sahibi. Kanal sahibi olmak iyi de peki bundan sonrasý ne olacak?Sýfýrdan baþlayýp kanal sahibi olan Acun Ilýcalý’nýn baþarý hikayesi ayný þekilde devam edecek mi? Doðrusunu isterseniz bu çok kolay olmayacak.

***

Bugüne kadar ekrandaki baþarýsý ve popülerliðiyle el üstünde tutuldu Acun Ilýcalý. Ama artýk sadece kendisi üzerinden deðil kanalý ve programlarý üzerinden de deðerlendirilecek.

Mesela Fenerbahçe Baþkaný Aziz Yýldýrým çok sever Acun Ilýcalý’yý.Peki TV 8’de program yapan ve Aziz Yýldýrým’ýn hiç sevmediði Erman Toroðlu’nun kanalda kalýp kalmayacaðý bundan sonraki Aziz Yýldýrým-Acun Ilýcalý iliþkilerinde de belirleyici olacaktýr.

Bir kanal sahibi olmak demek aklýnýza gelmeyecek bir sürü masraf demektir. Ankara temsilciði binasýndan tutun da, haber merkezinin kadrolu elemanlarýna, ulaþtýrmadan tutun da RTÜK’e ödenecek reklam payýna ve hatta Digiturk,D-Smart gibi platformlara ödenecek taþýma parasýna kadar bir sürü masraf kapýsý açýlacak Ilýcalý için.

***

Bunlarýn önemi yok aslýnda bir televizyonu seyredilir kýlarsanýz para da kazanýrsýnýz reyting de alýrsýnýz. Bunun için saðlam bir içerik olmasý,o içeriði duyuracak reklam kampanyasý yapmanýz gerekir.Show TV’nin markasýnýn bilinirliðine, büyük kampanya bütçesine raðmen hala 5. sýrada. Diyelim ki Acun Ilýcalý yaptýðý tüm programlarý kendi kanalýna taþýdý ve diyelim ki o programlarýn tamamý yine gün birincisi oldu. Haftanýn 6 günü prime-time’de birinci olmak bir kanalýn tüm masrafýný karþýlamaya yetecek geliri getirmez. Bugün Acun’un programlarýna reklam vermek için sýraya girenler kanalýn seyredilme oranýna bakar, istedikleri reytingi göremezlerse burun kývýrýrlar.

Kaldý ki TV 8 ilk 5 içerisinde deðil ilk 10 içerisinde.Kaldý ki rakip kanallarda býrakalým Acun birinci olsun demeyecek,onlar da prime-time’a asýlacaktýr. 

***

Geçmiþte Turgay Ciner, Kanal 1 için kýsa sürede 150 milyon dolar harcadý, olmadý, Kanal 1 projesinden vazgeçti.Fox TV yýllardýr oluk oluk para harcýyor,gelebildiði en iyi yer, bu sezon ulaþtýðý 4.’lük. Dolayýsýyla TV 8 gibi bir kanalý alýp ilk 3 hatta ilk 5’e sokmak kolay olmayacaktýr. “Olmadý, satar” fazla hayalperest bir cümle bana göre.

Niye diyeceksiniz, televizyonun dahi çocuðu diye adlandýrýlan Acun Ilýcalý’nýn bile baþarýz olduðu bir kanalý kime, hangi paraya satarsýnýz? Risk ne kadar büyükse kar o kadar büyük olur diye iþletme derslerinde öðretilenler doðrudur ama bu her riske girmeyi gerektirmez.