Acun’un işi zor

Acun Ilıcalı artık bir televizyon kanalı sahibi. Kanal sahibi olmak iyi de peki bundan sonrası ne olacak?Sıfırdan başlayıp kanal sahibi olan Acun Ilıcalı’nın başarı hikayesi aynı şekilde devam edecek mi? Doğrusunu isterseniz bu çok kolay olmayacak.

***

Bugüne kadar ekrandaki başarısı ve popülerliğiyle el üstünde tutuldu Acun Ilıcalı. Ama artık sadece kendisi üzerinden değil kanalı ve programları üzerinden de değerlendirilecek.

Mesela Fenerbahçe Başkanı Aziz Yıldırım çok sever Acun Ilıcalı’yı.Peki TV 8’de program yapan ve Aziz Yıldırım’ın hiç sevmediği Erman Toroğlu’nun kanalda kalıp kalmayacağı bundan sonraki Aziz Yıldırım-Acun Ilıcalı ilişkilerinde de belirleyici olacaktır.

Bir kanal sahibi olmak demek aklınıza gelmeyecek bir sürü masraf demektir. Ankara temsilciği binasından tutun da, haber merkezinin kadrolu elemanlarına, ulaştırmadan tutun da RTÜK’e ödenecek reklam payına ve hatta Digiturk,D-Smart gibi platformlara ödenecek taşıma parasına kadar bir sürü masraf kapısı açılacak Ilıcalı için.

***

Bunların önemi yok aslında bir televizyonu seyredilir kılarsanız para da kazanırsınız reyting de alırsınız. Bunun için sağlam bir içerik olması,o içeriği duyuracak reklam kampanyası yapmanız gerekir.Show TV’nin markasının bilinirliğine, büyük kampanya bütçesine rağmen hala 5. sırada. Diyelim ki Acun Ilıcalı yaptığı tüm programları kendi kanalına taşıdı ve diyelim ki o programların tamamı yine gün birincisi oldu. Haftanın 6 günü prime-time’de birinci olmak bir kanalın tüm masrafını karşılamaya yetecek geliri getirmez. Bugün Acun’un programlarına reklam vermek için sıraya girenler kanalın seyredilme oranına bakar, istedikleri reytingi göremezlerse burun kıvırırlar.

Kaldı ki TV 8 ilk 5 içerisinde değil ilk 10 içerisinde.Kaldı ki rakip kanallarda bırakalım Acun birinci olsun demeyecek,onlar da prime-time’a asılacaktır. 

***

Geçmişte Turgay Ciner, Kanal 1 için kısa sürede 150 milyon dolar harcadı, olmadı, Kanal 1 projesinden vazgeçti.Fox TV yıllardır oluk oluk para harcıyor,gelebildiği en iyi yer, bu sezon ulaştığı 4.’lük. Dolayısıyla TV 8 gibi bir kanalı alıp ilk 3 hatta ilk 5’e sokmak kolay olmayacaktır. “Olmadı, satar” fazla hayalperest bir cümle bana göre.

Niye diyeceksiniz, televizyonun dahi çocuğu diye adlandırılan Acun Ilıcalı’nın bile başarız olduğu bir kanalı kime, hangi paraya satarsınız? Risk ne kadar büyükse kar o kadar büyük olur diye işletme derslerinde öğretilenler doğrudur ama bu her riske girmeyi gerektirmez.