Hakikaten acaip bir süreç yaþýyoruz.
Kimyamýz allak bullak oldu, dense yanlýþ olmaz.
FETÖ kaynaklý “Baharda bir þeyler olacak” söylentilerinin diken üzerinde tuttuðu toplum psikolojisi üzerine acaip bir Ülker reklamý ne anlama geliyor, bir tek Allah kulu sormaz mý?
Dünya çapýnda bir “Türkiye markasý” nasýl böylesine bir maceranýn içine itilir?
Gece yarýsý bir “1 Nisan þakasý” yapýlýyor.
"1 Nisan'da küçük kardeþlerin abilerine, ablalarýna sürprizleri var!" mesajý ile baþlayan bir Ülker reklamý. Sonra "1 Nisan yaklaþýyor, tuhaf þeyler oluyor" ifadesi geliyor.
Sonra ne 1 Nisan þakasý, ne çocuk dünyasý, ne reklam... Hiçbir þeye benzemeyen acayip bir ses, acaip görüntüler devreye giriyor. Reklam üzerine bir þey söylemek gerekirse ancak “Esrarengiz” tanýmlamasý yapýlabilir.
Soru þu:
Böyle bir zamanda böyle “Esrarengiz” diye tanýmlanacak bir “Ülker reklamý” hangi akýldan çýkmýþ olabilir?
Yýldýz Holding adýna yapýlan açýklama þöyle:
"1 Nisan kapsamýnda hayata geçirdiðimiz 'küçük kardeþ olmak' isimli kampanyamýz maksatlý olarak farklý noktalara çekilmeye ve içinde olmayan anlamlar yüklenmeye çalýþýlmaktadýr. Kampanyamýz 1 Nisan konsepti kapsamýnda aile bireyleri ve özellikle kardeþler arasýndaki tatlý rekabeti konu almaktadýr. Sosyal medyada kast edilen hiçbir konuyla ilgisi yoktur, olamaz. Bu masum þaka günü reklamýný farklý noktalara çekenlerle ilgili tüm hukuki haklarýmýzý kullanacaðýmýzý bildiririz."
Murat Ülker de twitter hesabýndan þu açýklamayý yapýyor:
“Yurtdýþýndayým. Þimdi duydum. Haber verenlere teþekkürler. Kumpasý kuranlar hak ettiklerini bulacaklar. Milletimizin yanýndayýz.”
Kurum adýna yapýlan açýklamada yapýlan savunuluyor.Murat Ülker, adresgöstermemekle birlikte bir“Kumpas”tan söz ediyor. “Milletimizin yanýndayýz” ifadesiyle de tepkilere sahip çýktýðý ve “kumpas”ýn içerden olabileceði gibi bir izlenim sunuyor.
Kumpas nerede?
Tepkiler var, ama tepkilerden reklamdan sonra. Tepkilerin dozu tartýþýlabilir, ama böyle, herkesin diken üstünde olduðu bir atmosferde, böyle bir reklamdan sonra böyle tepkilerin ortaya çýkmamasýný beklemek de acaip.
Kumpas nerede?
Reklam içerden çýktýðýna, orada onaylandýðýna göre orada bir yerlerde aramak lazým.
Bu iþte en masum yaklaþým “Akýl tutulmasý”dýr. Evet “Akýl tutulmasý” böyle durumlarda akla gelebilen ilk iþlerdendir.
Ama “Akýl tutulmasý”nýn bile bir sýnýrý vardýr. Ýnsan ister istemez düþünüyor: Bir kiþi çýkmaz mý, “Nedir bu?” diye soracak? “Kime ne mesajý var bu reklamýn?” diye soracak? “Ülker'e katkýsý ne?” diye soracak. “Ülkeye katkýsý ne?” diye soracak? “Kim ne anlar bu reklamdan?” diye soracak.
Kimse görmeden mi yayýna sunulmuþtur bu reklam?
Böyle bir reklamý üreten firmada bir tek kiþi, “Böyle bir ülke ikliminde bu “Esrarengiz” malzeme ya kötü hesaplarla baðlantýlanýrsa....” diye bir kuþku belirtmemiþ olabilir mi?
Yapýlan açýklamadan sanki böyle bir þeyin dikkate alýndýðý, hatta o psikolojik gerilimin malzeme olarak kullanýldýðý, “Endiþeler”in hafife alýnmasý gibi bir saikle hareket edildiði anlamý da çýkmýyor deðil.
1 Nisan öyle mi? Yani “Þaka günü!”
Hangi þaka? Ülker'i ateþe atacak bir þakaya ne denir?
Bazý þeyler var ki, siz onu bir iþadamý vs. boyutunda düþünmezsiniz. Ülkenin ortak zenginliðidir. THY devletle baðlantýlý bir kurum olarak böyledir, Ülker de tamamen özel bir yatýrým olarak böyledir. Afrika'da ya da Asya'da, Amerika'da, Avrupa'da... Çin'de, Uzakdoðu'da... Raflarda Ülker ürününü görürseniz, gözünüz ýþýldar, bayraðýnýzý görmüþ gibi olursunuz. Dünyanýn herhangi bir havaalanýnda THY uçaðýný gördüðünüzde de...
Ülkemizin takýmlarý da baþarýlarý ya da hezimetleri ile takým ayrýmý yapmadan herkeste sevinç ya da hüzne yol açýyor.
Son zamanlarda THY'ye yönelik kuþatma canýmýzý acýtýyor.
Ülker gibi bir firma küresel sularda düþmeye baþladýðýnda da ülke olarak güç kaybederiz.
Ne diyelim: Murat Ülker gelsin, “Kumpas”ý çözsün, Ülke ve Ülker rahatlasýn.