Malezya Hava Yollarýna ait Boeing 777’den iki haftadýr haber alýnamýyor. Tam 26 ülke, uçaklarý, gemileriyle arama çalýþmalarýna katýlýyor ama hala bir sonuç yok. BBC kayýp uçakla ilgili en fazla konuþulan 10 senaryoyu haber yapmýþ, ilginç geldi sizinle paylaþmak istedim:
“Uçak Andaman Adalarý’nda”
Uçaðýn, Andaman ve Nicobar Adalarý’na inmiþ olabileceði, düþünülüyor. Buradaki 570 adadan sadece 36’sýnda yaþam var. Kýyýya iniþ yapýldýysa da meydana gelecek hasardan dolayý uçaðýn bir daha kalkmasý imkansýz..
“Uçak Kazakistan’da”
Bugüne kadar uçak yolcu listesinin ve kargosunun yayýnlanmamýþ olmasý, uçakta bir milyonerin ya da deðerli kargonun bulunduðu ve bu nedenle kaçýrýldýðý iddialarýný gündeme getiriyor. Ýddia uçaðýn Kazakistan’da bir çöle indirildiði.
“Uçak güneye gitti”
Uçaða ait son uydu sinyallerine bakan bazý uzmanlara göre uçak radar kapsama alaný dýþýnda kalan Güney Koridoru’nda uçtu.Yakýtý bitince de Avustralya’nýn kuzeyinde denize çakýldý.
“Uçak Taklamakan Çölü’nde”
Uçaktaki 239 yolcunun 153’ü Çin vatandaþý. Bu teoriye göre uçak Uygur Türkleri tarafýndan kaçýrýlmýþ ve Çin’deki Taklamakan Çölü’ne inmiþ olabilir.
“Acil durum nedeniyle
Langkawi’ye uçtu” Bazý uzmanlara göre pilotun havada büyük bir sorunla karþýlaþýp güvenli iniþ için Langwaki Adasý’na ulaþmak istedi ama denize çakýldý.
“Uçak Pakistan’da”
Bu fikir medya patronu Rupert Murdoch’a ait ama uzmanlar Pakistan-Hindistan hava koridorunun görülmeden geçmenin imkansýz olduðunu söylüyorlar.
“Uçak baþka bir uçaðýn gölgesinde gizlendi”
Havacýlýk uzmanlarýndan biri de Malezya uçaðýnýn, Singapur Hava Yollarýna ait olan baþka bir uçaðýn radar gölgesinde gizlendiðine inanýyor. Malezya uçaðýnýn 15 dakika boyunca Singapur uçaðýný takip ettiðini belirleyen uzman bu sayede bazý hava sahalarý aþýlmýþ olabilir diyor.
“Uçakta mukavemet oldu”
Bazý uzmanlar da uçaðýn önce 13.700 metre gibi yüksek bir irtifada, daha sonra da oldukça alçak bir irtifada uçmasýný mukavemet ihtimaline baðlýyor. Bazý pilotlar uçaðý kaçýrma giriþiminde bulunanlarýn dengesini sarsmak için uçaðýn irtifasýyla oynuyorlarmýþ.
“Basýnçla Ölüm”
Baþka bir teori de yolcularýn çabuk ölmesi için uçaðýn 13.700 metre irtifaya çýkarýlmýþ olabileceði. Bu yükselikte kabindeki basýnç azaltýlmasý ve oksijen maskelerinin kýsa oksijen vermesi neticesinde yolcular ve uçaðý kontrol edenler karbon monoksit zehirlenmesi sonucu ölmüþ olabileceði.
“Uçak, terörist saldýrý amacýyla tekrar kalkacak”
En ilginç teorilerden biri de uçaðýn 11 Eylül tarzý bir terörist saldýrý amacýyla kaçýrýlmýþ olmasý. Bu durumda uçaðýn güvenli bir alana indirilip kamufle edilmiþ, yeni bir verici takýlýp yeniden yakýt yükleyerek saldýrýya hazýr hale getirilmesi gerekiyor. Bazýlarý ise bu þekilde indirilen bir uçaðýn yeniden kalkýþ yapacak durumda olamayacaðýna ya da yeni bir transponder yüklenemeyeceðine inanýyor.