Al sana 10 senaryo...

Malezya Hava Yollarına ait Boeing 777’den iki haftadır haber alınamıyor. Tam 26 ülke, uçakları, gemileriyle arama çalışmalarına katılıyor ama hala bir sonuç yok. BBC kayıp uçakla ilgili en fazla konuşulan 10 senaryoyu haber yapmış, ilginç geldi sizinle paylaşmak istedim:

“Uçak Andaman Adaları’nda”

Uçağın, Andaman ve Nicobar Adaları’na inmiş olabileceği, düşünülüyor. Buradaki 570 adadan sadece 36’sında yaşam var. Kıyıya iniş yapıldıysa da meydana gelecek hasardan dolayı uçağın bir daha kalkması imkansız..

“Uçak Kazakistan’da”

Bugüne kadar uçak yolcu listesinin ve kargosunun yayınlanmamış olması, uçakta bir milyonerin ya da değerli kargonun bulunduğu ve bu nedenle kaçırıldığı iddialarını gündeme getiriyor. İddia uçağın Kazakistan’da bir çöle indirildiği.

“Uçak güneye gitti”

Uçağa ait son uydu sinyallerine bakan bazı uzmanlara göre uçak radar kapsama alanı dışında kalan Güney Koridoru’nda uçtu.Yakıtı bitince de Avustralya’nın kuzeyinde denize çakıldı.

“Uçak Taklamakan Çölü’nde”

Uçaktaki 239 yolcunun 153’ü Çin vatandaşı. Bu teoriye göre uçak Uygur Türkleri tarafından kaçırılmış ve Çin’deki Taklamakan Çölü’ne inmiş olabilir.

“Acil durum nedeniyle

Langkawi’ye uçtu” Bazı uzmanlara göre pilotun havada büyük bir sorunla karşılaşıp güvenli iniş için Langwaki Adası’na ulaşmak istedi ama denize çakıldı.

“Uçak Pakistan’da”

Bu fikir medya patronu Rupert Murdoch’a ait ama uzmanlar Pakistan-Hindistan hava koridorunun görülmeden geçmenin imkansız olduğunu söylüyorlar.

“Uçak başka bir uçağın gölgesinde gizlendi”

Havacılık uzmanlarından biri de Malezya uçağının, Singapur Hava Yollarına ait olan başka bir uçağın radar gölgesinde gizlendiğine inanıyor. Malezya uçağının 15 dakika boyunca Singapur uçağını takip ettiğini belirleyen uzman bu sayede bazı hava sahaları aşılmış olabilir diyor.

“Uçakta mukavemet oldu”

Bazı uzmanlar da uçağın önce 13.700 metre gibi yüksek bir irtifada, daha sonra da oldukça alçak bir irtifada uçmasını mukavemet ihtimaline bağlıyor. Bazı pilotlar uçağı kaçırma girişiminde bulunanların dengesini sarsmak için uçağın irtifasıyla oynuyorlarmış.

“Basınçla Ölüm”

Başka bir teori de yolcuların çabuk ölmesi için uçağın 13.700 metre irtifaya çıkarılmış olabileceği. Bu yükselikte kabindeki basınç azaltılması ve oksijen maskelerinin kısa oksijen vermesi neticesinde yolcular ve uçağı kontrol edenler karbon monoksit zehirlenmesi sonucu ölmüş olabileceği.

“Uçak, terörist saldırı amacıyla tekrar kalkacak”

En ilginç teorilerden biri de uçağın 11 Eylül tarzı bir terörist saldırı amacıyla kaçırılmış olması. Bu durumda uçağın güvenli bir alana indirilip kamufle edilmiş, yeni bir verici takılıp yeniden yakıt yükleyerek saldırıya hazır hale getirilmesi gerekiyor. Bazıları ise bu şekilde indirilen bir uçağın yeniden kalkış yapacak durumda olamayacağına ya da yeni bir transponder yüklenemeyeceğine inanıyor.