Almanya’daki Türk acentalardan turizme tam destek

Bu hafta sizlerle ülkemiz ekonomisine ve Türk turizmine destek olmak hedef ve amacıyla Almanya’da 100 milyon Euro ciro yapan, kurucusu Türk olan 13 seyahat acentası tarafından kurulan GPTA (Germanys Premium Travel Agencies) adlı birliğin faaliyetlerini paylaşmak istiyorum.

Konuyla ilgili görüşlerine başvurduğum GPTA Başkan Yardımcısı Önder Sancarbarlaz, eski Almanya Cumhurbaşkanı olan Cristhan Wulff başta olmak üzere birçok farklı kurum ve kuruluşlarda projelere imza atmış kurucu üyelik görevlerinde bulunmuş, Alman seyahat acentaları ve tur operatörleri birliğin’de DRV’da 10 yılı aşkın süredir iki komisyonda yurtdışı ve turistik acentalar komisyonuna Almanya’dan katılan tek Türk komisyon üyesi...

Son olarak Antalya ve Muğla Göcek’te Türk turizm sektörünün paydaşlarıyla, otelcilerle ve bakanlık temsilcileriyle bir araya gelerek ülkemiz turizmi ve geleceği için Türkiye’nin dünyadaki imaj ve prestijini en üst seviyede tutmak gayesiyle toplantılar gerçekleştirdi. FWW dergisi ve Alman Seyahat Acentaları Birliği Başkanı Fiebik’de 280 kişinin katıldığı toplantıya iştirak ederek yakın ilgi gösterdi. Bakın GPTA Başkan Yardımcısı Önder Sancarbarlaz  duygu ve düşüncelerini nasıl ifade ediyor:

“Türkiye bizim ilk göz ağrımız Anavatanımız vazgeçilmez sevdamızdır. Almanya’daki Türk kökenli acentalar olarak Akdeniz’de ve dünyada ön sıralara yükselen Türk turizminin daha da ilerleyebilmesi için olağanüstü çaba sarf etmekteyiz.  Bizler için bu bir bayrak yarışı, Türkiye’miz için Avrupa’da  ve dünyada hizmet edebilmek her birimiz için çok büyük bir gurur ve görev unsurudur. TÜRSAB Genel Sekreteri Çetin Gürcü, Antalya’daki toplantıda GPTA AcentalarınıAvrupa’daki Türkiye’nin elçi beyleri olarak nitelendirmiştir ve bizleri mutlu etmiştir. Medyanın bu günlerde Türkiye satışlarında önemi çok büyük. Almanya’da 10 binin üzerinde seyahat acentası bulunmakta. Bu yüzden acentalarda on binlerce personel çalışmakta. Olumlu pozitif bir algı ve imaj on binlerce sektörde çalışan kişinin hızlı bir şekilde Türkiye’ye karşı pozitif bakmasını sağlamasıyla birlikte Türkiye rezervasyonlarının acil bir şekilde artmasını sağlayacaktır. Türkiye’de milyonlarca vatandaşımız turizmden ekmek yemektedir. Onların işsiz kalması çocuklarına ekmek götürememeleri bizim için kabul edilemez bir unsurdur. Bizim için en temel motivasyon kaynağımız o çocuklarımızın ve milyonlarca insanımızın gözlerinin içindeki mutluluk ve umut dolu bakışları.

Bizler Avrupa’da olduğumuz müddetçe Türk turizm sektörü hiçbir zaman sahipsiz kalmayacaktır. Bunu bütün sektör böyle bilmeli. Her zaman tecrübemiz ve ikili ilişkilerimiz ile ülkemiz için ne faydalı ise biz gönüllü olarak yapmaya hazırız.”