Dine veya dindarlara alerji duyan kimi çevreler zaman zaman eskimiþ haber ve olaylarý yeniymiþ gibi ýsýtýp ýsýtýp gündeme getiriyorlar.
Bir bakýyorsunuz bir tarihçinin seneler önce sarf ettiði kimi cümleleri gündeme getirerek ajitasyon yapmýþlar.
Bir bakýyorsunuz Diyanetin fi tarihinde verdiði bir fetvasýný dillerine dolamýþlar.
Bir bakýyorsunuz bir ilahiyatçýnýn hangi baðlamda söylediði belli olmayan bir cümlesinden yola çýkarak algý oluþturmaya çalýþmýþlar.
***
Kimseyi savunma derdinde deðilim.
Bu tür tepki toplayacak anekdotlarý gündeme getirerek ‘Bu çaðda bu kafa, Ýþte Ýslam’ýn durumu’ demeye getiriyorlar ona tepkiliyim.
Kimi yanlýþ tavýrlar ve ifadeler yapýcý bir þekilde ele alýnsa topluma faydalý olur, onda þüphem yok.
Ama o tavýr ya da cümleyi bahane edip koca bir kitleye karalama havasý vermenin iyi niyetli olmadýðýný düþünüyorum.
Kutuplaþmayý ve ötekileþtirmeyi körüklediðini düþünüyorum.
***
En son bir ilahiyatçýnýn bir kadýnla erkeðin asansörde baþ baþa kalmasýný halvet olarak nitelemesini dillerine doladýlar.
Hem de taciz olaylarýnýn gündemde olduðu ve sapýklarýn cezalandýrýlmasýnýn tartýþýldýðý bir dönemde.
Bu çaðda bu kafa tarzý aþaðýlayýcý bir üslupla ve dolaylý olarak bazen de doðrudan dindarlarý ve dini suçlayarak haber veriliyor ya da yorum yapýlýyor.
***
Dinlerin hedeflerinden biri nesli muhafaza etmektir. Nesli muhafaza baðlamýndaÝslam aile kurumunu önemser. Nikâh ile meþru iliþkiyi teþvik eder. Gayri meþru iliþkileri de yasaklar.
Gayri meþru iliþkilere zemin hazýrlayan yer ve davranýþlardan da sakýndýrýr.
Bu baðlamda yabancý bir erkekle kadýnýn kimsenin görmediði bir mekanda baþ baþa kalmasý konusunda da uyarýda bulunur!
Efendimiz aleyhisselam buyuruyor ki, “Allah’a ve ahirete iman eden kimse mahremsiz bir kadýnla baþ baþa kalmasýn, çünkü (o ikinin) üçüncüsü þeytandýr.” (Ahmed)
***
Hedefe konan ilahiyatçý kendisine sorulan bir soruya cevap baðlamýnda bir þeyler söylemiþ, bizim din cahilleri yahut dini olan her þeyi reddedenler ya da reyting peþinde hakikati katledenler yahut da kompleksli olanlar, sanki ilahiyatçýlar sadece bu konularla ilgileniyorlarmýþ gibi ‘bu çaðda bu kafa, baþka konu yok mu’ diyerek saldýrýyorlar.
Evet, asansörde bir erkekle kadýnýn baþ baþa kalmasý halvet ortamýnýn kýsa süreli de olsa gerçekleþmesi demektir. Ama bunun anlamý birilerinin çarpýttýðý gibi bir iki dakikada cinsel iliþki deðildir.
Ýslam’ýn bu ikazý toplumu sadece sapýklarýn tacizlerinden korumak için deðil namuslu insanlarýn da hataya düþmemesi içindir.
***
Haram helal tanýmayanlar için bu bir þey ifade etmeyebilir, ama mümin bir kimse için önemlidir. Lakin o da mecburiyetten bu uyarýya çoðu kez riayet etmez/edemez!
Yüksek binalarda oturan herkes zaman zaman bu duruma maruz kalýr/kalýyoruz.
Ayný binada oturan kötü niyetliler de otokontrole ya da asansördeki kameranýn caydýrýcýlýðýna takýlýyor olmalýlar ki konutlarda pek taciz olayý duymuyoruz.
Ama dini hüküm bir yana asansör, taciz için sapýklarýn arayýp da bulamayacaðý bir mekan deðil midir?
O ilahiyatçýyý teyit eden ‘asansörde taciz’ haberleri ve görüntüleri yok mudur? Kýyamet gibi.
***
Sorunumuz asansördeki halvet deðil, sorunumuz Ýslami duyarlýlýkta mimariyi geliþtirmemiþ olmamýzdýr.
Yeri gelince kadýn ve erkeðin býrakýn kapalý mekâný, dýþ kapýda bile karþýlaþmamasý için tokmak farkýný anlatýrýz, ama sýra asansöre gelince ilahiyatçýyý suçlarýz!
Biz helal haram hassasiyeti olmayan batý þehirciliði ve mimarisine özenilerek inþa edilen binalarda Ýslam’ý uygulamanýn sorunsalýný yaþýyoruz.
Gerisi teferruat.