Aþk için burjuva olmak gerekmiyor

Romantik komedi Aþkolsun filminin baþrol oyuncularý Sedef Avcý ve Ýlker Aksum, oldukça iddialý: Seyirci, daha önce Türkiye’de hiç çekilmemiþ bir film izleyecek.

Türk sinemasý eðer endüstri halini alacaksa giþe filmlerinin de belirli bir kaliteyi tutturmasý lazým. Üstelik konularýnýn da belirli bir renkliliðe ulaþmasý gerekir. Sadece kýr filmleri veya taþra öyküleriyle bir yere varamayýz. Artýk sinema toplumun geçirdiði deðiþimi kendi üzerinden de yansýtabilmeli. Hep “Nerede þehir öyküleri, burjuva sýnýfýnýn filmleri?” derdik! Yavaþ yavaþ sinemamýzda bu taraflara dalmaya baþladý. Þimdilik romantik komediler üzerinden þehirli hikayelerini seyretsek de gelecek için umut vadettiði bir gerçek. Baþrol oyuncularý   Sedef Avcý ve Ýlker Aksum ile romantik komediler üzerine konuþtuk.

- Proje geldiðinde, senaryoda sizi etkileyen þey ne oldu?

Sedef Avcý: Bugüne kadar canlandýrdýðým karakterlerden farklý bir karakteri canlandýracak olmam beni etkiledi. Ayrýca Türkiye’de bugüne kadar hiç iþlenmemiþ bir konu. Çok eðlenceli ve kadýn erkek iliþkilerine, her iki tarafýn açýsýndan da bakýyor. Zaten yapýmcýmýz da iki tarafýn da duygu ve düþüncelerini ifade edebilmesi için Türkiye’de ilk defa bir kadýn ve bir erkek yönetmen (Murat Serezli ve Neshilan Alak) ile tek yönetmen gibi çalýþmak istemiþti ve öyle de oldu.

Ýlker Aksum: Hikaye çok sýcaktý ve kendime yakýþtýrdým rolü. Rol arkadaþlarýmla da iyi bir ortam oluþturduk.

ROMANTÝZMÝN ÞEHRÝ OLMAZ

- Rolünüzü biraz anlatabilir misiniz?

S.A.: Pýnar idealist, mantýklý ve güçlü ama duygusal da bir kadýn. Filmi izleyen tüm kadýnlarýn onun gibi güçlü olmak isteyeceðine eminim.

Ý.A.: Karakterim Ozan’ýn görevi; aþk acýsý çekenleri veya bir þekilde sevgilisinden ya da eþinden ayrýlan insanlarý bir araya getirmek sebeplerini araþtýrmak ve tamir etmeye çalýþmak. Aþk doktoru yani...

- Hollywood’ta komediyi üstünde taþýyan ve güzel kadýn portresine de uyan isimler var. Mesela Meg Ryan, Goldie Hawn gibi. Türkiye’de özellikle komedide kadýnlarýn beyazperdede geri plana itildiðini düþünüyor musunuz?

S.A.: Geri itildiklerini düþünmüyorum. Yani en azýndan benim komedi olarak gördüðüm filmlerde kadýnlar geri planda deðil. Kadýn karakterlerin taþýdýðý filmler anlamýnda da bence henüz yolun baþýndayýz ve artarak devam edeceðini düþünüyorum.

- Sinemamýzda burjuva sýnýfýnýn veya baþka deðiþle þehirli insanýn hikayelerinin yeterince yer aldýðýna inanýyor musunuz?

Ý.A.: Türk sinemasýnda son dönemlerde her türden iþler yapýlýyor çünkü sektör geliþmeye baþladý. Ekonomik açýdan da getirileri gayet üst seviyelere çýktýðý için sinema sektörü çok hýzlý. Ama tabii ki halkýmýzýn mahalle kültürü hikayeleri daha çok hoþuna gidiyor. Romantik komedi türünde iþler biraz daha kýsýtlý kitleye hitap ediyor ama hikayenizi iyi iþlerseniz anlatým düzgün olursa seyirciye geçmesi daha kolay olur ve geçer, bizim filmimizde beðenilir umarým.

S.A.: Romantik komedilerde sýnýfsal bir ayrým olduðunu düþünmemiþtim. Sonuçta konu aþk ve komedi, bunun için burjuva olmak gerekmiyor. Söz konusu kadýn erkek iliþkisi olunca, bir sýnýf ayrýmý yapýlmasý ‘saçma olur’’ diye düþünüyorum. Aþk, romantizm varsa bir filmin içinde hangi tür film olursa olsun ister þehirli bir aile ister Anadolu’da küçük bir kasabada fark etmez. Þehirli filmlerin de sayýsýnýn önümüzdeki dönemde daha da artacaðýna inanýyorum. Þu an komedi daha çok yerel unsurlardan faydalanýyor, gelecekte daha genele yayýlacaðýna inanýyorum.

- Romantik Komedi serisi ve  Aþkolsun gibi benzerlikler taþýyan yapýmlarýn üst üste çekilmesini neye baðlýyorsunuz?

            S.A.: Evet ikisi de romantik komedi tarzý filmler. Sadece bu tarz filmler gelmiyor. Tabii benim aralarýndan beðenip seçtiðim filmler bunlar hep. Zaten senaryoyu okuduðunuzda o filmde olup olmama isteði belirliyor içinizde. Aþkolsun filminin senaryosunu bir gecede okudum, çok beðendim. Okumayý bitirdiðim anda içimdeki duygu þuydu: “Mutlaka ben bu filmde olmalýyým. Pýnar’ý canlandýrmalýyým!” Çok da güzel bir film oldu gerçekten; sýcak, komik, romantik, hayatýn içinden ve herkesin kendi hayatýndan bir þeyler bulabileceði bir film oldu. Bu film bence aþýklara, aþktan yana biraz derdi olanlara iyi gelecek. Sempatik bir film oldu sonuçta...

- Bazý rollere hazýrlanýrken (Tarihi karakterler veya kör bir insan gibi) gözlem ve araþtýrma gerekir. Halbuki bazý roller sizin oyuncu ve insan olarak birikimlerinizden ortaya çýkar. Bu rol de biraz öyle sanýyorum. Bu role kendinizden neler kattýnýz?

Ý.A.: Bu rol aslýnda sinemada birçok defa iþlenmiþ bir rol. Hollywood sinemasýnda bolca örneði var ve bir çoðunu da izledim. Rolün en önemli özelliði doðal ve inandýrýcý olabilmesi . Bu da tabii biraz tecrübe ister, elimden geleni yaptým umarým seyirci de beðenir.

S.A.: Ben de Pýnar gibi kendi hayatýmda hayata ve insanlara karþý güçlü durmaya çalýþan, kolay pes etmeyen ve ne istediðini bilen bir kadýným. Sanýrým en çok hayata karþý duruþumuz ve hayata bakýþ açýmýz benziyordu Pýnar ile bu konuda kendimden beslendiðimi düþünüyorum. Pýnar da modern bir Türk kadýný ne istediðini bilen, çalýþan ama aþýk da olan seven, üzülen hayatýn içinden yani.

- Etkilendiðiniz oyuncular kimlerdir?

S.A.: Gülþen Bubikoðlu, Baþak Köklükaya.

Ý.A.: Þener Þen, Sadri Alýþýk,

Uður Yücel, Erdal Özyaðcýlar ilk sayabileceklerim.

SÝNEMA OYUNCULUÐU ÝYÝ BÝR BÝRÝKÝM GEREKTÝRÝR

-  Kamera arkasýna veya senaryo yazýmýna ilginiz var mý?

ÝLKER AKSUM:  Önümüzdeki dönemlerde biz de bir þeyler yapmak istiyoruz. Hikayeler var ama senaryoya dökmek profesyonellerin iþi. Sinema için iyi bir birikim de gerekli.

SEDEF AVCI:  Yok ben sadece kamera önüyle ilgileniyorum. Öyle bir düþüncem ve çabam hiç olmadý, oyuncu olmaktan ve kameranýn önünde bana düþen görevleri yerine getirmekten keyif alýyorum. Çok severek yapýyorum oyunculuðu bu yüzden hiç baþka bir kulvar düþünmedim ve arayýþým da olmadý zaten.

GÜLDÜRMEYÝ DE AÐLATMAYI DA SEVÝYORUM

- Çok sayýda filmde rol aldýnýz. Bundan sonra nasýl bir kariyer planý düþünüyorsunuz?

Ýlker Aksum:  Sinema filmi, iþimiz bu. Sinemayý ve tiyatroyu ayrý ayrý seviyorum, televizyon halka ulaþmak adýna en önemli unsur, ekonomik yönden de dizi önemli. Þu anda dizi yok ama sinema filmi ve bir müzikalimiz var. Tim Show Center’da Balým Müzikali’ni sergiliyoruz.

- Filmlerinize baktýðýmýzda hem dram hem komedi var. Komedide sizi en zorlayan þey nedir?

Ýlker Aksum: Ýnsanlarý aðlatmak kolaydýr, güldürmek zordur. Ben her ikisini de seviyorum, severek oynuyorum, bu da seyirciye geçiyor herhalde .

- Ýzleyiciler için filmle ilgili benim size sormadýðým ama sizin söylemek istediðiniz bir þey var mý?

Ýlker Aksum:  Filmimiz sýcak bir film oldu. Sinemadan çýktýklarýnda “Keyifliydi ya” demeleri beni çok mutlu eder.

FÝLMÝN KONUSU

Filmin konusu, Aþk Olsun isimli kitabýn yazarý bir ‘aþk doktoru’nun dünyasýnda geçiyor. Yapýmdaki aþk doktoru Ozan (Ýlker Aksum), sevgilisinden yeni ayrýlmýþ olan yeni müþterisi Ceyda (Selen Seyven)’ya eski sevgilisi Caner (Kenan Ece)’i unutturmak için yardýmda bulunmaktadýr. Bu sýrada Pýnar (Sedef Avcý) ile tanýþan Ozan, Pýnar’a aþýk olur. Ozan, Ceyda ve eski sevgilisi Caner (Kenan Ece)’i bir araya getirmeye çalýþýr ve bir oyun kurar. Pýnar ise durumu farkeder ve oyunu bozar...

Ekonomist ve model Sedef Avcý, Menekþe ile Halil  ve Ezel  adlý dizileri ve Romantik Komedi  filmleriyle tanýndý. Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarý mezunu olan 44 yaþýndaki Ýlker Aksum ise Mutlu Aile Defteri  ile 2013’te 18. Sadri Alýþýk Tiyatro ve Sinema Oyuncu Ödülleri’nde Yýlýn Komedi Erkek Oyuncusu, Caným Ailem  ile 2010’da Ýsmail Cem Televizyon Ödülleri’nde En Ýyi Komedi Dizisi Yardýmcý Aktör ve Küçük Kýyamet  ile 2006 Sinema Yazarlarý Derneði Türk Sinemasý Ödülleri “En Ýyi Yardýmcý Erkek Oyuncu” ödüllerini kazandý.

O SAHNE OYUNCUNUN AYNASI

-  Sinemamýzda son dönem oyuncularýn daha çok dizilerden geldiðini görüyoruz. Bu anlamda sinema ve dizi oyunculuðunun farklarý olduðunu kabul eder misiniz? Eðer teknik olarak farklarý varsa þu an sinema oyunculuðu açýsýndan bir dezavantaj yaþanýyor mu?

Ýlker Aksum:  Aslýnda dizi veya sinema oyuncusu diye bir ayrýmdan öte eðitimli ve alaylý diye bir ayrýmdan bahsedebiliriz . Eðitimli bir oyuncu yýllar süren çalýþmanýn sonunda kendini ekranda veya sahnede bulur. Alaylý arkadaþlar da bir gecede kendini ekranda bulabilir, sahnede demiyorum. Sinema perdesi oyuncuyu ayna gibi yansýtýr. Dizilerde ilk bölümü 1 ayda çekersin oturtursun ama sinemada toplam filmin tamamý için 20 günün var. Her þey oturmuþ olmalý zaten.

Sedef Avcý:  Eskiden böyle bir ayrým vardý belki ama þu an her ikisinde de ayný oyuncular oynuyor ve birbirlerini beslediklerini düþünüyorum.