Babalar ve oðullarýn bitmeyen savaþý

Yýl içinde birçok ödül toplayan Sarý Sýcak filmi vizyonda. Sanat filmi damgasý yiyerek bir dezavantaj yaþamamasý gereken ve her tür izleyicinin beðenerek seyredeceði bir yapým...

Türkiye’deki bazý filmler birkaç sene içinde festivallerde sýkça boy gösterir. Kimileri ödüllendirilir. Kimileri de her defasýnda seçkiye alýnmasýna raðmen eli boþ döner festivalden. Sarý Sýcak, bahsettiðim ilk kategoriye giriyor. Ýstanbul, Malatya, Boðaziçi ile Moskova Film Festivali’nden önemli ödüllerle döndü. Bir filmin baþarýsý elbette ki sadece festivallerde kazandýðý ödüllerle sýnýrlanamaz ancak bu film katýldýðý her yarýþmada bir þekilde seçilmeyi baþarmýþ bir yapým. Filmin konusuna gelince… Ýbrahim ve ailesi fabrikalarýn arasýnda sýkýþmýþ bir sebze tarlasýný iþletiyor. Babasýnýn feodal hükümdarlýðýnýn altýnda yaþamýný geçiren Ýbrahim her ne kadar kendisi için çok farklý bir gelecek hayali kursa da elinden fazla bir þey gelmiyor. Kendi kaderini eline almaya çalýþan bir genç üzerinden Türkiye’nin genel aile yapýsýna, feodal sýnýrlardan çýkamamýþ toplumsal yapýsýna farklý bir bakýþ açýsý getirmeye çalýþan film uzun zamandýr sinema perdesinde görmeye alýþýk olmadýðýmýz bir janrý akla getirdi. Metin Erksan’ýn Susuz Yaz, Ö. Lütfü Akad’ýn Gelin-Diyet-Düðün üçlemesinde olduðu gibi toplumsal gerçekçi öðelerle bezeli bir film izleme þansýný yakaladýk. Bu yönüyle filmi oldukça güçlü buldum. Aslýnda çok basit bir isteði var Ýbrahim’in, aðýr vasýta ehliyeti alýp kamyon þoförlüðü yaparak bu diyarlardan gitmek. Ama babasýnýn ve topraklarýn baskýsý onu bu hayalinden her fýrsatta uzaklaþtýrýyor. Hýncýný, hayvanlardan, bitkilerden, etrafýndan alýyor.  Yönetmen çok önemli bir konuyu, iyi bir çalýþmayla kotarýyor. Ama bu baþarý onun söyleyeceði þeylerin de tükenmesine sebep oluyor. Film bu hafta Baþka Sinema ile vizyona giriyor. Baþka Sinema’nýn Türk sinemasý için önemi ortada. Ama iyi filmlerin sadece Baþka Sinema ile izleyiciye ulaþmasý da tartýþýlmasý gereken bir konu. 

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Yönetmen: 

Fikret Reyhan

Senarist: 

Fikret Reyhan

Oynayanlar:

Aytaç Uþun, Mehmet 

Özgür, Gökhan Þimþek, Cem 

Zeynel Kýlýç

Yapým: 2017, Türkiye, 85 Dk.

VÝZYONDAKÝLER

Çizgi Ötesi

Yaþamdan sonra ne olduðuna dair gizemi takýntý hâline getirmiþ beþ týp fakültesi öðrencisi tehlikeli bir deneye kalkýþýr: Kalplerini kýsa süreliðine durdurarak ölüme yakýn bir deneyim yaþar. Deneyleri gitgide daha tehlikeli hâl alýrken, diðer tarafa geçmenin paranormal sonuçlarý olarak, her biri geçmiþlerindeki günahlarla yüzleþirler.

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Filmin orijinal adý: Flatliners

Yönetmen: Niels Arden Oplev

Senarist: Peter Filardi

Oynayanlar: Ellen Page, Diego Luna, 

Nina Dobrev, James Norton

Yapým: 2017, ABD, 110 Dk.

Aile Arasýnda

21 yýllýk iliþkileri noktalanan nevrotik Fikret ile vokalist Solmaz komik bir tesadüfle tanýþýr. Solmaz’ýn kýzý Zeynep, Adanalý sevgilisiyle evlenmeye karar verince Fikret, kendini bir anda hayatýnýn rolünü oynarken bulur. 

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Yönetmen: Ozan Açýktan

Senarist: Gülse Birsel

Oynayanlar:Engin Günaydýn, Demet Evgar, Erdal 

Özyaðcýlar, Devrim Yakut

Yapým: 2017, Türkiye

Yarýný Yok

Travis Conrad, oðlunu ve karýsýný trajik bir þekilde kaybetmiþ eski bir askerdir. Eski iþine döner. Hedefi olan Interpol ajaný öldürüldüðünde bir þeyler yanlýþ gitmeye baþlamýþtýr. Bunun bir tuzak olduðunu anlayan Travis, ameliyathanede uyanýr. 

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Filmin orijinal adý: 24 Hours to Live

Yönetmen: Brian Smrz

Senarist: Zach Dean

Oynayanlar:Ethan Hawke, 

Xu Qing, Paul Anderson, 

Liam Cunningham

Yapým: 2017, Güney Afrika, 93 Dk.

Körfez

Film, büyük bir çevre felâketi üzerinden sýnýflararasý çatýþmalara incelikli ve mizahi bir tarzla yaklaþýyor. Yeni boþanmýþ Selim, hayatýný sürdürmek için Ýzmir’e, ailesinin yanýna döner. Körfezde gerçekleþen bir kaza þehirdeki hayatý derinden sarsar. Selim, yýllar sonra döndüðü Ýzmir’de yeni bir dünyayý keþfe dalar.

FÝLMÝN KÜNYESÝ

Yönetmen: Emre Yeksan

Senarist: Emre Yeksan

Oynayanlar:Ulaþ Tuna Astepe, Ahmet Melih Yýlmaz, Serpil Gül, Müfit Kayacan

Yapým: 2017, Türkiye