Yazarlar

Halime Sürek KAHVECİ

Halime Sürek KAHVECİ

halimekahveci@gmail.com

Bahar yorgunluğunu atın üzerinizden

Açılışı Kerem yaptı, onu Elvan izledi. Ateşle başlayan süreç kusmayla devam edince, bize de hastane yolları göründü. Acaba iğne yapacaklar mı endişesiyle içleri içlerini yese de iki küçüğüm çok güzel işbirliği yaptı hem doktorla hem de bizimle... Biraz yorgun düştüler, azıcık yüzleri süzüldü, gözlerinin altı gölgelendi ama bu dönemi de antibiyotiksiz atlattık. Antibiyotik almadan geçen hastalıklar için “Artı 1” diye yazıyorum ben görünmez tahtama. Eh şimdilik skor fena değil. Büyüdükçe, bünyesi de güçlenince artık daha kolay baş ediyor hastalıkla. Küçük kız zaten doğuştan savaşçı. Abisi sayesinde hastalıkla daha erken tanışınca, onlarla mücadele etmesi de kolaylaştı gibi geliyor bana.

Tam onlar iyileşti derken bu kez evin büyüklerinden”Kendimi yorgun hissediyorum, başımın ağrısı da geçmedi” sızlanmaları yükselmeye başladı. “Bu da neyin nesi?” derken aklıma bahar yorgunluğu geldi.

Öyle ya kıştan çıktık, havalar birden ısındı ve aynı hızla yeniden soğudu. Siz de “Yapacak bir şeyler olmalı” diyorsanız, Dr. Seher Gökçe Bozkurt’a kulak vermeye ne dersiniz? Bozkurt anlatıyor: “Büyük şehirlerin yoğun temposu, hava kirliliği, sanayi kirliliği, trafik sorunları, küresel ısınmanın yol açtığı mevsim kaymaları, bahara geçiş döneminde sürekli değişen hava koşulları, ısı ve nem dengelerinin değişmeleri, aydınlık ve karanlıkta geçen saatlerdeki farklılıklar gibi pek çok neden, şikayetlerin artmasına neden.”

Bozkurt'un bahar yorgunluğuna karşı önerileri ise şunlar: “Baharla gelen değişimlere metabolizmanın uyumu için beslenme alışkanlıklarının değiştirilmesi gerekiyor. Günde üç ana, üç ara öğün olacak şekilde yemeye özen göstermek önemli. Baharda hava koşullarının iyileşmesi ile birlikte fiziksel aktivite yapma olanağı artıyor, bahar yorgunluğunu geçirmek için bunu kullanmak gerekiyor. Özellikle açık havada yapılan 30-45 dakikalık tempolu yürüyüş veya yüzme yorgunluğa karşı koruyor. Ayrıca güneşlenmek, mevsime uygun giysiler tercih etmek, sabahları ılık duş almak, strese neden olan faktörlerden uzak durmak, iyimser ve olumlu düşünmek de basit ve etkili yöntemler arasında.”