TRT Haber, Viyana Flarmoni Orkestrasý’nýn dünyaca ünlü yeni yýl konserini bu sene de yayýnladý.Yayýnýn ana sponsoru, dünyanýn lüks saat markalarýndan biri Rolex’ti. Klasik televizyonlarda reklamý olmayan, hedef kitlesine uygun bulduðu belgesel ve yatçýlýk kanallarýnda sponsorluklar yapan Rolex þimdi aðýný geniþletiyor. Bu konser yayýný Eurovision üzerinden tüm üye ülkelerde yayýnlanýyor, ulaþtýðý seyirci sayýsý son derece yüksek, doðru bir sponsorluk tercihi olmuþ. Sponsorluk dýþýnda yeni yýl konseri yayýnýnýn öðrettiði bir nokta daha var.
Bizim memlekette büyük iþ ve organizasyonlarýn arka plan çekimi çok yapýlmaz.Adamlar kostümden, provaya, ulaþýmdan, konser binasý hazýrlýðýna hatta çiçek süslemelerine kadar öyle bir arka plan çekimi yapmýþlar ki hayran olmamak elde deðil. Söz yok, sadece müzik, doðal ses ve yazýlarla konsere kadar geçen süreci, televizyonun yayýn hazýrlýklarýyla birlikte ekrana getirdiler, parmak ýsýrýlacak bir yayýn yaptýlar. Avusturya televizyonculukta öyle büyük ve evrensel iþleri olan bir ülke deðildir ama konser yayýnýný gerçekten harika yapýyorlar. Orkestranýn içine kameralarý öyle açýlarda yerleþtiriyorlar ki ders alýnacak nitelikte. Sonuçta televizyonculuða meraklý herkesin tekrar tekrar seyretmesi gereken bir yayýn oldu.
Kendi kalesine gol...
Bülent Ersoy Show yýlbaþý özel, tahminimden daha az reyting aldý ama kabahat programýn deðil. Kabahat kötü yapýlan ve reytingleri kötü diye yayýndan kaldýrýlan programý, Bülent Ersoy’un programýnýn önüne koyan televizyonculuk anlayýþýnda. Rakamlarý anlatacaðým ama önce genel bir ilkenin altýný çizeyim. Yeni yýl için yayýn akýþý yaparken, rakip kanallarýn da ne yaptýðýna bakmak gerekir. Kanal D’nin Cem Yýlmaz’ý, Atv’nin Kim Milyoner Olmak Ýster Yýlbaþý Özel’i, Star Tv’nin O Ses Türkiye Özet’i ana haberin ardýndan yayýna koyduðu bir yerde Show Tv, yayýndan kaldýrmaya karar verdiði Güldür Güldür’ün yýlbaþý programýný ekrana sürdü. Show haber, 3,06 reyting ve 8,11 share ile yayýn býrakmýþ, ardýndan gelen 1 Milyon Kimin reytingi 1,77 reyting 4,33 share’e indirmiþ, sonra yayýna giren Güldür Güldür de 1,85 reyting, 4,39 share ile yayýný Bülent Ersoy Show’a devretmiþ.
Bu tablo þunu gösteriyor, ana haberin ardýndan reytingi düþen programla yayýna devam eden tek kanal Show Tv oldu.Sürpriz mi bana göre deðil...
1 Milyon Kimin istenen sonucu vermeyen bir yarýþma oldu, Show Tv elindeki medya gücüyle final akþamýnýn duyurusunu iyi yapamadý. Güldür Güldür’ün yayýndan kalktýðý haberi geldi ardýndan yýlbaþý özel yayýný yapýldý. Doðru planlama Bülent Ersoy’a belki bir konuk daha çaðýrtýp tüm prime-time’ý tamamen o yayýna býrakmaktý. Öyle olsaydý Show Tv’nin yýlbaþý gecesi reytingi daha yüksek olurdu...