Yazarlar

Selahattin DÖNMEZ

Selahattin DÖNMEZ

sdonmez@sdonmez.com

Basende yağ birikimine son...Neştersiz estetik

Selahattin DÖNMEZ tüm yazıları

Çoğu kadının ortak sorunu olan basen bölgesindeki yağlanmadan kurtuluş liposuction’dan geçmiyor. Liften zengin, şekerden fakir diyet ve her gün birer saatlik egzersiz problemi çözüyor.

Son günlerde okuyucularımızdan 'diyet ile bölgesel zayıflama olur mu' soruları alıyorum. Kilo vererek bölgesel zayıflama elbette mümkün. Çünkü zayıflamanın tıbben karşılığı yağ hücrelerini küçülmek. Bu açıdan vücudun herhangi bir bölgesini kilo vererek inceltebilirsiniz. Ancak bunu yaparken muhakkak düzenli yürüyüşü de programa eklemeniz gerek. Eğer sağlıklı ve çeşitli düşük kalorili diyet uygular, zayıflamaya karar verdiğiniz ilk günden itibaren de tempolu yürümekten vazgeçmezseniz basen bölgesindeki yağlardan kurtulabilirsiniz.  Basen bölgesi yağlarından kurtulmak için beslenmenizde yapacağınız ilk değişiklik görünür saf şeker alımınızı azaltmak olacak. Görünür şeker grubunda sofra şekeri, şerbetli tatlılar, çikolata, kek, kurabiye ve şekerli gazlı ya da gazsız içecekler var. Eğer şeker tüketiminizi azaltmazsanız vücudun kilo verme sırasındaki karın ve basen bölgesindeki yağların da kolay gitmesini engellemiş olursunuz. Şekeri azaltıp yapay tatlandırıcıya yüklenmek de aynı şeker gibi basen bölgesindeki yağların gitmesini engelleyebilir. Şeker ihtiyacınızı meyvelerden almalısınız. Basen bölgesindeki yağların erimesi için yenilebilecek meyveler yeşil elma, taze ananas, mürdüm eriği, mandalina, greyfurt ve portakaldır.

Lahana ve turptan yardım alın

Basen bölgesinde eğer yağ dokusu fazla ve kemik kalınlığı az ise eski formunuza ulaşmanız kolay. Ama şekil bozukluğunuz var ve kalın kemikli üst bacaklara sahipseniz işiniz biraz daha zorlaşıyor. Bu açıdan düşük tempolu ve çok uzun süren yürüyüşler yapmanız gerekecektir. Bu yürüyüşlerin en az 75-80 dakika olması ve temiz havada oksijeni soluyarak bol su içerek yapılması da başka önemli bir nokta. Bitkisel denilen destekleyiciler, sauna eşofmanları ve basınç veren aletler bölgesel zayıflamayı tek başına asla sağlamayacağı gibi yürüyüş kadar da asla etkin olmazlar. Düzenli yemek, düşük tempolu uzun yürüyüşler ve aromatik yağlarla yapılan masaj size en etkin sonucu verecektir. Basenleri eritmenin diğer yolu da bol sebze yemekten geçiyor. Turp, lahana, domates, salatalık, soğan ve biber çeşitleri, karnabahar, kabak ve pancar en fazla kilo vermenize yardımcı olacak sebzeler olduğunu ve acıktıkça bolca yiyeceğinizi de hatırlatmak isterim.