Sayýn Cumhurbaþkanýmýz son konuþmalarýndan birinde çok önemli bir vurgu yaptý; Cumhurbaþkaný halk tarafýndan seçilince parlamenter sistem bekleme odasýna alýndý...
Sevgili dostlarým, bu ülkenin her kademe, makam ve mevkiden insanlarýnýn üzerinde BÝRLEÞTÝÐÝ-BÜTÜNLEÞTÝÐÝ tek bir fikir var: BU ÜLKEDE ÝSTÝKRAR ÞART VE BU ÝSTÝKRARIN DEVAMI ÝÇÝN LÝDERLÝK VE LÝDERÝN TAM YETKÝLÝ OLARAK ÜLKEYÝ YÖNETECEÐÝ SÝSTEMSEL REVÝZYON ÞART... Beklemede odasýna halk tarafýndan alýnan sistemden BÜYÜK-GÜÇLÜ 2023 Türkiyesi adýna performans beklemek gerçekçi deðil...
Aslýnda daha önce paylaþmýþtým, bizi sandýða götürecek ana motif de bu! MÝLLÝ ÝRADE SANDIKTA TEZAHÜR ETME YOLUNDAYKEN Türk vatandaþlarýnýn “ne konuda karar vereceði” aslýnda ortaya çýktý: YENÝ BÜYÜK GÜÇLÜ TÜRKÝYE, bu TÜRKÝYE’yi yönetecek BAÞKANLIK sistemi ve YENÝ ANAYASA...
Sonuç 1: Cumhurbaþkanýný halkýn seçmesi, “Cumhurbaþkanlýðý Makamý niteliðini” deðiþtirmiþtir ve Seçilmiþ Cumhurbaþkaný “Parlamento tarafýndan üstünde uzlaþýlan Cumhurbaþkaný” modelinden çok farklýdýr.
Sonuç 2: Siyasal Yönetim Sistemleri “yazýlý metinler ve teamüller” üzerine oturur. Kuralla yazýlý olabileceði gibi zamanla ortaya çýkan yazýya dökülmemiþ kurallar yani teamüller olabilir...Halkýn % 50+1 oy veya üstünde oylarla seçtiði Cumhurbaþkaný, Türkiye’ye yeni teamüller kazandýracak yolu açabilir. Anayasal düzenleme veya yazýlý metine aktarým “sistemsel sorunlar” yüzünden gecikiyorsa SEÇÝLMÝÞ LÝDER yolu açma ve atacaðý adýmlarla yeni teamüller belirlenmesi yoluna gidebilir.
Sonuç 3: SEÇÝLMÝÞ CUMHURBAÞKANI siyasi mekanizmalarýn deðil DEVLET’in BAÞINDAKÝ isimdir. Hükümet ve Devlet kavramlarý arasýndaki fark iyi analiz edilmelidir.
Sonuç 4: Türkiye, ekonomisinden üretim dinamiklerine, sosyolojisinden toplumsal uzlaþmalara kadar “makro-mikro” her alanda kendini “en noktasýna” taþýyacak BAÞKANLIK sistemine geçme yolunda önemli adýmlar atmaya baþlamýþtýr... Çocuklarýmýzýn YERLEÞÝK DÜZEN’e karþý dik durabilmeleri ve bu topraklarýn gerçek sahiplerinin bu ülkeyi yönetebilmesi için atýlacak tek adým; LÝDERLÝK odaklý BAÞKANLIK SÝSTEMÝ ve düzenlemeleridir
Sevgili dostlar, 2023 yýlýna BAÞKANLIK SÝSTEMÝNE GEÇMÝÞ, YENÝ BÝR ANAYASA YAPMIÞ ve DOKTRÝNASYON sürecinin tamamlamýþ bir Türkiye ile yol alalým... Kendimiz, çocuklarýmýz ve torunlarýmýz için...
Sonuç: Bu seçimde A, B, X, Z... vs... vs... için deðil SÝSTEMÝN BÜTÜNÜNÜ bir týk yukarý itip EN NOKTASI’na taþýmak için sandýklara gideceðiz... Halkýn Ýradesi ile ufukta görünen YENÝ SÝSTEM ve YENÝ TÜRKÝYE HAYIRLI OLSUN...
Önemli not: Devlet ile Hükümetler arasýndaki farký çok net idrak etmek gerekir. Seçilmiþ Cumhurbaþkaný, seçildiði makam itibariyle DEVLET’in “EN NOKTASINI”, seçen halkýn iradesi itibariyle HALKIN TERCÝHÝNÝN EN NOKTASINI temsil eder...Bu baðlamda denklemlere bakýnca; SEÇÝLMÝÞ CUMHURBAÞKANI sýfatýyla Sayýn ERDOÐAN’ýn baþta mimarý olduðu çözüm sürecinin gidiþatý ve DEVLET-MÝLLET denklemini doðrudan ilgilendiren her konuda uyarýlar yapmasý hatta “son sözü söyleyecek” isim olmasý çok önemlidir...