Tesettür sýradan bir örtünme deðildir. Ameller niyetlere göre olduðuna göre dini bir vecibeyi yerine getirmek için yapýlýrsa tesettür olur.
TESETTÜRÜ yetiþkin hanýmlarýn dini bir emir olarakelleri ve yüzleri dýþýnda bütün bedenlerini karþý cinsi tahrik etmeyecek þekilde örtmesidir þeklinde özetleyebiliriz..
Sýnýrlarýný Kuran-ý Kerim çizmiþ uygulamasý da Hz. Peygamber (as) sünnetiyle sabit olmuþtur.
***
Tesettürün gereklerini yerine getirenleri tenzih ederekbelirteyim ki ortalýkta dolaþan birçok baþörtülü hanýmýn baþörtüsü tesettür olmaktan çýkmýþ görünüyor.
Bilgi eksikliðinden mi yoksa özentiden mi bilmem ama baþörtülüleri de töhmet altýnda býrakan bir giyim tarzý arz-ý endam ediyor maalesef.
Boynu boðazý görünen, þeffaf veya son derece dar elbiselerle tesettüre girdiðini zanneden yýðýnla haným var.
Hz. Peygamber bu þekilde giyinenleri ‘kasiyat ariyat’ yani giyinik çýplaklar diye tarif etmiþtir.
***
Sahih-i Müslim’derivayet edilen bir hadisi þerifte Efendimiz (as) cehennem ehli iki kesimden bahseder ikincisi hakkýnda, “Bir de giyinik olduðu halde çýplak, meyleden erkekleri kendilerine meylettiren, baþlarý Horasan develerinin hörgücüne benzer kadýnlardýr! Bunlar cennete giremezler, onun kokusunu dahi duyamazlar!” buyuruyor.
Yani sadece kafaya bir baþörtüsü takýlarak tesettüre girilmiþ olmuyor.
***
Öte yandan kimi baþörtülülerin davranýþ ve yaþam biçimi de maalesef baþörtülüye yakýþmayan bir savrulmuþluk tezahürü olarak sýrýtýyor!
Geçenlerde dindarlara karþý kindar yayýnlar yapan bir TV kanalýnda üç baþörtülü kýzýn dünyanýn en çýlgýn eðlence mekânlarýnýn bulunduðu bir tatil beldesine gittiklerini hayretler içinde anlatýyor ve yorumcu, ‘Aslýnda onlar bizim hayatýmýza özeniyorlar!’ diyor.
Belki özeniyorlar belki de özenmiyorlardýr ama müminlerin zan altýnda kalacaðý yerlerden uzak durmasý da bir Peygamber (sa)emridir.
***
Dindarlýðýn tek ölçüsü baþörtüsü de deðil. Baþýný örten mümine haným ilahi emirlerden önemli birini yerine getirmiþ olur.
Ama baþýný örtüyor da geçimsiz ise, komþularý ondan hoþnut deðilse, insanlarla iliþkisinde güvenilmez ise baþýný örtse de erdemli bir mümin olamaz.
Çünkü kiþinin dindarlýðýnýn kalitesi insani iliþkileriyle ölçülür.
Onun için Efendimiz (as) “Din muameledir” buyurmuþtur.
“Allah iþini kaliteli yapan kulunu sever.” buyurmuþtur.
***
Sakallý erkekler için de ayný kural geçerlidir.
Ben bir mümini sakalý, baþörtüsü veya ibadetiyle deðerlendirmem. Onlar Rabbiyle kendi arasýndaki þahsi iliþkisidir.
Ben mümini kiþiliðiyle, ahlakýyla, iþiyle ve iliþkileriyle deðerlendiririm.
Beþ vakit namaz kýlýyor da mesela çevreyi rahatsýz ediyorsa bana göre o namaz da kýlamýyor demektir!
Güvenilmez sahtekarbir insanýn ne sakalý ne namazý ne de baþörtüsü benim nezdimde hiçbir þey ifade etmiyor!
Not:
Bu yazýyý aylar önce yazýp zamaný deðil diye arþive atmýþtým!