Batan iþlerin oyuncusu olmayalým

Geniþ Aile dizisinin sinema uyarlamasý Geniþ Aile Yapýþtýr filminin baþarýlý oyuncusu Ufuk Özkan genç meslektaþlarýný menajerlerin oyununa gelmemesi yönünde uyarýyor: “Batan iþlerde oynayanlarýn kaþeleri düþüyor.”

- Geniþ Aile’nin televizyon ve sinema macerasý arasýndaki en büyük fark nedir?

Geniþ Aile, diziyken 108 hafta boyunca yayýn hayatýnda baþarýlý bir þekilde kaldý. Tabii arada irtifa kayýplarý oldu ama yeni baþka bir bölümüyle yine sevenlerini utandýrmadý. Seyircimiz dizimizi çok sevdiði için bizi izlemeye devam etti. Ama sinemada 108 deðil bir kurþununuz var. Ayný baþarýyý yakalamak zorundayýz çünkü beklenti ve özlem büyük. Umarým sevenlerimize ayný baþarýyý beyazperdede de yaþatýrýz.

- Ömer Uður aslýnda siyasi filmler çeken bir yönetmen. Son dönemde Guruldayan Kalpler ve sizin filminizi yönetti. Meslekten bir komedyen olarak ayný dili tutturabildiniz mi?

Ömer Uður hocam yürüyen bir kütüphanedir. Çok zeki, baþarýlý bir yönetmen. Ne mutlu bana bugüne kadar dört projede beraber çalýþtýk. Bukalemun gibi adamdýr, her duruma bürünür, ayak uydurur. Biz zorlanýrýz bazen, o bizim iþimizi bilgi ve tecrübesiyle kolaylaþtýrýr. Öperim ellerinden.

Üçüncü film neden olmasýn?

- Geniþ Aile Yapýþtýr’da hazine avcýsýný oynuyorsunuz. Salak Milyoner filminde de benzer bir konu vardý. Bu filme gönderme var diyebilir miyiz? O filmi seyrettiniz mi? Herhangi bir etkilenmeniz oldu mu?

Tabii ki defalarca izlediðim Yeþilçam filmlerinden birisidir ama hiç öyle bir etkilenme olmadý. Þimdi siz sorunca aklýma geldi define, hazine arayýþý birçok filme konu olmuþtur zaten.

- Çok beðenilmiþ bir dizinin sinema versiyonunu yapmak ayný zamanda biraz da riskli bir iþ. Dizinin fanlarýndan nasýl bir tepki bekliyorsunuz?

Geniþ Aile sevenlerinden çok istek alýyorduk ‘Tekrar bir araya gelin’ diye. Biz de çok hallendik bu fikre. Çok özlemiþiz Geniþ Aile’yi. Diziyken tadý damaðýmýzda kalmýþtý filmle ayný afiyeti tekrar yakalarýz inþallah. Öyle olursa çünkü bir tabak daha isteyeceðiz. Geniþ Aile Yapýþtýr 3 neden olmasýn?

- Eskiden sinemanýzda star sistemi vardý. Þu an daha çok televizyonda ünlenen oyuncularýn sektörde aðýrlýðýný görüyoruz. Bu sinemamýz için bir risk oluþturmuyor mu?

Hayýr, asla, nerede bolluk orada bereket vardýr. Eskiden magazin diye bir þey yok denecek kadar azdý. Televizyonu saymýyorum bile Perihan Abla, Bizimkiler dizilerinin çok öncesinden bahsediyorum. Oyuncularýn özel hayatý, filmleri ya da tatillerinden kareler barýndýran, ayda bir-iki çýkan dergiler vardý. Bugün öyle deðil sektör çok büyüdü. Filmler, diziler, reklamlar, yarýþmalar, spor programlarý... Pasta çok büyük, herkes tatmak istiyor haliyle. Özetle iyi iþ tutar, kötü iþ tutmaz. Kanal, oyuncu, yönetmen, sinema daðýtýmcýsý gibi çok parametre var bugün. Birçok seçenek arasýndan seyircimiz mutlaka izleyecek en az beþ iþ buluyor.

Kalite anlamýnda iyiyiz

- Özellikle sinemada usta-çýrak iliþkisi çok önemlidir. Günümüzde yönetmen ya da oyuncular böyle bir iliþkiyle piþme þansýna sahipler mi?

Usta-çýrak iliþkisi günümüzde menajer oyuncu iliþkisine döndü. Kendi cebini doldurma niyetindekiler, bu uðurda, oyuncularý olur olmaz projelere yapýþtýrmaya kalkan çok menajer var. Bu özellikle genç oyuncularýn çok dikkat etmesi gereken bir konu. Yeni bir proje açýk kalp ya da beyin ameliyatý gibi milim milim sabýrla, ince eleyerek yapýlmasý gereken bir süreç. Aman diyeyim batan iþlerin oyuncusu olmayýn. Sonra adýnýz çýkýyor, kaþeniz düþüyor. Menajerlerin elinde çok oyuncu var, onlar kazanmaya devam ederler... Bu da naçizane bir aðabey  nasihati.

- Baðýmsýz veya sanat filmlerinin dýþýndaki yapýmlarýn Türk sinema dilini oluþturmadaki önemi ortada. Bu anlamda giþe filmlerinin genel kalitesini nasýl buluyorsunuz?

Ben bu hadiseye sadece þöyle bakýyorum: Ýster giþe, ister baðýmsýz, ister sanat, ister çizgi film, ne olursa olsun yeter ki Türk filmi olsun ve onu vizyonda görelim. Eskiden bir sinemaya gittiðinizde salonlarýn çoðunda yabancý film olurdu. Belki aylarca Türk filmi gösterime girmezdi. Bugün çok daha fazla Türk filmi sinemalarda. Ýyi-kötü film bilemem ama kartopu gibi çoðalsýn. Ayrýca kalite anlamýnda yabancý filmlere takla attýran çok filmimiz var.

Yeni bir Aile Ýþi geliyor

- Türk sinemasýnda 2000 sonrasýnda dramatik komedi yerine absürt komedinin aðýrlýðýný görüyoruz. Siz hangisini tercih edersiniz?

Yeni olan her þey bir risk taþýr. Geniþ Aile, senaryosuyla karikatür dergisinin ete kemiðe bürünmüþ haliydi. Ama seyircimiz oyuncularý ve bu yeni absürt dili çok sevdi. Her tutan yeni fikrin baþka projelerde denemeleri oldu televizyonda ama galiba hiç biri Geniþ Aile kadar sevilmedi o dönemlerde. Çünkü tatlý bir kýyaslama yapýlýyordu.

- Kamera arkasýna yaklaþýmýnýz nedir. Böyle bir planýnýz var mý gelecek için?

Bu soruyu oyuncu arkadaþlarým da sorar ama benim iþim kameranýn önü, herkes en iyi bildiði ve en mutlu olduðu yerde olsun.

- Bundan sonraki projenizi öðrenebilir miyiz?

Kasým ayýnda yeni bir diziye baþlayacaðým, projenin adý Aile Ýþi. Füsun Demirel, Hasibe Eren, Selen Seyven, Murat Akkoyunlu, Can Bonomo ve baþka sürpriz oyuncularýn olacaðý bir dizi. Yolumuz açýk olsun.