Bu aralar uydu kanallarýnda dolaþýp duruyorum. Bir haftalýk mesaiden sonra karar verdim ki RTÜK üyeleri büyük kanallar kadar bu uydu kanalarýný da takip etmeli. Özelikle de aktif pazarlama diye anýlan bölümleri. Gündüz vakti daha çocuklarýn ekran baþýnda olduðu saatlerde cinsel gücü arttýrýcý hap satýþý reklamlarý dönüyor. Metni de sakat, kullanýlan görüntüler de... Bir de aðrý giderdiði iddia edilen bir krem çýkmýþ baþýmýza. Kremi öyle bir anlatýyorlar ki bi adým daha ileri gitse atomu parçalayacak. Hepsi deðilse bile bu iþi yapanlarýn bir kýsmýnýn üfükrükçülerden pek bir farký yok. RTÜK’ün artýk bu aktif pazarlama iþini AB standartlarýna getirmesi þart oldu...
Bering Boðazý’nda altýn
Discovery Channel’da pazartesi akþamlarý Bering Boðazý altýnda altýn arayanlarýn belgeseli yayýnlanýyor bir süredir.
Dökülen teknelerle kýyýdan biraz açýlýp, süpürgeyle kumu yukarý çekiyor ve sonra içindeki altýný ayrýþtýrýyorlar. En baþarýsýz olaný 400 dolar en iyi olaný günde 72 bin dolarlýk altýn çýkarýyor. Her yeni bölümde aklýma takýlan soru þu oluyor: “Acaba bizim denizlerimizin kumunda da böyle toz altýn olma ihtimali var mý?” Merak bu ya, acaba buna dair yapýlmýþ herhangi bir çalýþma var mý?
Ýyi haber
Kanal D Ana Haber’de pazartesi akþamý Ýstanbul’da artan rötar saatlerine dair bir haber vardý. Muhabir pistte kalkýþ izni bekleyen tam 13 uçak saydý. Her 3 dakikada bir uçak kalktýðý için en sondaki uçaðýn kalkýþýna tam 39 dakika vardý.
Þirketlerin suçu yok zira onlar kapýyý kapatmýþ kalkýþ izni bekliyor. Hava Meydanlarý’nýn da suçu yok zira onlar da iniþ ve kalkýþý bir sýraya göre yapýyorlar.
Haberde hoþuma giden sadece sorunun anlatýlmasý deðil haberde çözüm önerilerinin de sýralanmasý. Acil çözüm askeri meydanýn normal meydana katýlmasý, kalýcý çözümse yeni havalimaný. Sokakta konuþulacak þey kadar konuþulaný da haber yapmak iyidir. Bu da öyle bir haberdi...