Beren-Kenan reklam kampanyasý...

Türkiye’de gerçeklikten reklama gitme konusunda örnekler sýnýrlýdýr. En çok gördüðümüz tarz, birlikte program yapan ikililerin benzer bir dekor önünde reklam yapmalarýdýr. Örnek mi, Rýdvan Dilmen - Güntekin Onay ikilisinin týraþ býçaðý reklamýnda yer almasý.

Bir baþka örnek dizi karakterlerinin reklamlarda yer almasýdýr. Mesela, Çocuklar Duymasýn dizisinin iki ana karakteri Pýnar Altuð ve Tamer Karadaðlý’nýn birlikte oynadýklarý dondurma reklamý. 

Hepsi doðru örnekler bunlarýn, mesela Selvi Boylum, Al Yazmalým etkisi Türkan Þoray ve Kadir Ýnanýr’ýn bir reklam filminde buluþturmayý oldukça etkileyici kýlar.

***

Gerçek hayattaki çiftlerin reklam kampanyalarýnda kullanýlmasý yeni bir fikir deðil aslýnda.

Mesela David-Victoria Beckham çifti kendi parfüm markalarýnýn reklamý için kamera karþýsýna geçmiþlerdi. Evrensel markalardan biri olan Burberry, bu sene iki ünlü sevgili, Sienna Miller ve Tom Sturridge çiftini reklamlarýnda kullandý.

Þimdi de Arçelik reklam kampanyasýnda Beren Saat-Kenan Doðulu çifti çýktý karþýmýza. Aslýnda önce Kenan Doðulu’nun þarkýsý Aþk Ýle Yap çýktý piyasaya. 

Neredeyse bir sürü radyoda hemen hemen ayný saatte çalýndý bu þarký. Þarkýyý reklam kampanyasýnda görünce, bilgilerine çok güvendiðim, þarkýyý sýk çalan, iki isim, Radyo Viva Müzik Direktörü Ömer Eriþmen ve Show Radyo Müzik Direktörü Hakan Demir’den biraz bilgi vermelerini rica ettim. 

Þarký kýsa sürede yükseldi, daha ilk haftasýnda az sayýda ama büyük radyonun Ýlk 20 listesine girmeyi baþarmýþ. Sonra da reklam kampanyasý baþladý zaten.

***

Arçelik Türkiye’nin en etkili markalarýndan birisi. 60. Yýl için konuþulacak bir kampanya yapmalarý þaþýrtýcý deðil.

Güzel olan, reklam kampanyasý içindeki zeka. Kenan Doðulu’nun yaptýðý iyi þarkýyý artýk nerede duysak, radyoda ya da bir maðazada veya trafikte yandaki arabanýn camýndan kulaðýmýza gelse aklýmýza Arçelik markasý gelecek. Ya da Beren Saat’e dair yapýlan her haberde, ekranda gördüðümüzde yine ayný etki olacak.

Türkiye’de reklamlarda birlikte oynayacak baþka çiftler de bulabilirsiniz. 

Ancak radyodan, televizyona, gazeteden, sosyal medyaya bu kadar etkin olacak bir baþka çift bulamazsýnýz. O yüzden bu kampanya yazýlmayý sonuna kadar hak eden bir kampanya....