Berkin Elvan 14 yaþýnda uçtu gitti. Onun için kaç Yunus aðlasa yeri:
“Yanar içim göynür özüm,
Genç yaþýnda ölenlere
Gök ekini biçmiþ gibi...”
Annesi aðlýyor, anneler aðlar. Babasý aðlýyor, babalar aðlar. Bence gerçek göz yaþý onlarýnkidir.
Hele böyle zamanlarda.
Ýdeolojik - siyasal istismarýn, çocuk cesetlerini bile dibine kadar sömürdüðü, ideolojik kamplaþma ve seçim sath-ý maillerinde.
Çocuk bedenlerinin, siyaset pazarýnda kurþun gibi kullanýldýðý zamanlarda.
Acaba bir sosyal kalkýþma Kürt çocuklarý kullanýlarak mý gerçekleþir, Alevi çocuklarý kullanýlarak mý? Liberaller mi harekete geçirilir? Asker aileleri mi, ulusalcýlar mý? Kimden ekmek çýkar böyle zamanlarda? Kim kimi kullanýr? Cemaat CHP’yi mi CHP cemaati mi? Ergenekon kimi kullanýr, kim Ergenekon’u?
Çocuklara maske taktýrýp, eline molotof kokteyli ya da kaldýrým taþý verip, polisin önüne sürenler de aðlar mý bu süreçlerde? Onlarýn göz yaþlarýnda da anne yüreklerine düþen ateþin kýrýntýsý var mýdýr?
Polisi adam edelim, bunda kuþku yok. Polis zalimleþmesin.
Devleti adam edelim, bunda kuþku yok. Devlet elindeki gücü keyfi kullanmasýn.
Yargýyý adam edelim, bunda kuþku yok. Oradan adalet, sadece adalet çýksýn. Yargý zulmün aracý haline gelmesin.
Ama þu çocuklarý ateþin içine sürenleri ne yapalým?
Þu çocuk cesedinden siyasal malzeme çýkaran medya aktörlerini ne yapalým?
Gezi’den bu yana, üzerinde konuþulmasý gereken o kadar çok þey var ki...
Bir çoðu timsah göz yaþý niteliðinde o kadar sahtelik var ki.
Berkin’in mezarý baþýnda kim annedir, kim aktör?
1968’lerden beri bu “ölüm istismarý”nýn o kadar çok örneðine tanýk oldu ki bu ülke, bugün Berkin’in tabutu arkasýna dizilenlerin bir “malzeme bulmuþluk heyecaný” yaþýyor görünmelerine þaþýrmýyorum ben.
Resmen siyaset yapýlýyor.
Resmen bir çocuðun ölümünü kullanýp icabýnda kaba kuvvete yönelecek kitle devþirmeciliðine soyunuluyor.
-Berkin için Cumhurbaþkaný’nýn içi yanabilir mi?
-Berkin için Baþbakan’ýn içi yanabilir mi?
-Yok caným, yanmamasý lazým. Onlar düþman kategorisinde kalmasý lazým. Onlarýn acýlý kitlelerin önüne hedef olarak konmasý lazým. Onlar “içim yandý” gibi bir söz söylerlerse, hemen yüzlerine çarpýlmasý lazým. Böyle olmalý, çünkü bu iþ siyasal gerilim bandýnda ancak böyle anlam kazanabilir, çünkü bu iþin siyasal rantý baþka türlü gerçekleþmez.
Ýþte benim iðrenç bulduðum istismar bu.
Çocuk cesedi üzerinden bile yürütülmek istenen siyasal istismar bu.
Medyanýn çanak tuttuðu istismar bu.
Berkin’in ailesinin Alevi olduðunu öðreniyoruz. Cenaze Cem evinden kaldýrýlýyor. Bu olgunun altý neden çizilir böyle zamanlarda?
Orada farklý bir duyarlý alan bulunduðu için.
Aslýnda bir çocuk ölümü, adý üstünde çocuk ölümüdür ve aidiyetleri aþýp bütün yürekleri yakmasý gerekeri. Ama Türkiye’de böyle farklý duarlýlýk oluþmuþ olanlar vardýr.
Eminim ki Hükümetin gündeminde de konu, çocuk ölümünden duyulan üzüntünün yanýnda, “Bu sancýlý alanlar nasýl rehabilite edilir ve istismar konusu olmaktan çýkarýlýr?” gibi hayati bir soru çerçevesinde deðerlendirilecektir.
Þu andaki durum dramatik bir biçimde deðiþmezse, sandýktan gücünü koruyarak çýkacaðý anlaþýlan Hükümet’in önünde, üstüste yýðýlan ve gerçekten toplumsal kýrýlganlýklara yol açacak nitelikte istismar potansiyeli taþýyan bir gündem yoðunluðu oluþmuþ bulunuyor.
Bence sayýn Baþbakan, olaylara, seçimin harareti dýþýnda bakabilecek bir ekibi, þu an “Doðru bir Türkiye okumasý” yapmak ve”Türkiye’de tansiyon nasýl düþürülür, ülke nasýl rahatlar?” sorusuna kafa yormakla görevlendirmelidir.
Türkiye’ye, onu yöneten kadroya bir oyun oynandýðý muhakkak. Bu oyun karþýsýnda “Dik durmak” bir tavýr, onu görmezden gelmiyorum, ama bir baþka tavrýn da, toplumla, kendi oy tabanýndan daha geniþ iletiþim saðlama duyarlýlýðý olduðu inancýndayým.