64. Berlin Film Festivali’nin James Schamus baþkanlýðýndaki jürisi en üst kategorilerdeki ödülleri komedilere verdi. Kutluð Ataman’ýn “Kuzu”su CICAE Sanat Sinemasý Ödülü kazandý.
Kara film türünün bir parodisini yapan, Diao Yinan imzalý Çin filmi “Bai Ri Yan Huo / Kara Kömür, Ýnce Buz” Altýn Ayý’ya, bu filmde mesleðine mal olan cinayetlerin izinden giden polis dedektifini canlandýran Liao Fan da En Ýyi Erkek Oyuncu Ödülü’ne deðer görüldü. “Kara Kömür, Ýnce Buz” Amerikan kara filminin kliþelerini Çin’in gündelik hayatýndan enstantanelerle birleþtirdiði absürd sahnelere sahip.
Festivalin açýlýþýný yapan ve sinema otoritelerinin çoðu tarafýndan “en eðlenceli Wes Anderson filmi” olarak tanýmlanan “The Grand Budapest Hotel / Büyük Budapeþte Oteli” Gümüþ Ayý aldý. “Büyük Budapeþte Oteli” Türkiye prömiyerini Ýstanbul Film Festivali’nde yapacak.
Modern sinemanýn büyük ustasý Alain Resnais’nin Alan Ayckbourn’un “The Life of Riley” adlý komedisinden uyarladýðý “Aimer, boire et chanter / Sevmek, Ýçmek ve Þarký Söylemek” yeni perspektifler açan filmlere verilen Alfred Bauer Ödülü’nü aldý. Her filminde yenilikçi bir üslup denemekten vazgeçmeyen 92 yaþýndaki Resnais, bu filminde yine bir Ayckbourn uyarlamasý olan “Smoking No Smoking / Sigara Ýçince Ýçmeyince”ye çok yakýn bir üslup denemesi yapýyor.
Festivalin favorisi olarak gösterilen, tür olarak komedi sayýlmasa da mizahýyla izleyicilere sýk sýk kahkaha attýran “Boyhood” da Richard Linklater’a En Ýyi Yönetmen Ödülü’nü kazandýrdý. Bir çocuðun 6 - 18 yaþlarý arasýnda yaþadýklarýný 12 yýl boyunca her yýl çekim yaparak ayný oyuncularla takip eden Linklater, bu filmde hayatýn içinden bir mizahý Amerikan toplumundaki geliþmeler fonunda üretiyor.
Diðer jüriler de ana jüri gibi güldüren filmleri tercih etti. Uluslararasý Film Eleþtirmenleri Federasyonu FIPRESCI Resnais’nin “Sevmek, Ýçmek ve Þarký Söylemek”ini bir keþif yapmaya tercih etti. CICAE Sanat Sinemasý Ödülü Kutluð Ataman’ýn kara mizahýyla öne çýkan filmi “Kuzu”ya gitti. Saðlam bir toplumsal eleþtiri yapmakla ve bir yanýyla tüyler ürpertici bir öykü anlatmakla birlikte “Kuzu” izleyicileri nükteleri ve referanslarýyla güldüren bir film oldu.
64. Berlin Film Festivali’nin beðenilen filmlerinden, adýný Ýsa’nýn çarmýhý sýrtýnda taþýdýðý çile yolundaki duraklarýndan alan “Kreuzweg” ana jüriden En Ýyi Senaryo Ödülü’nü aldý. Köktendinci bir Hristiyan kilisesinin katý kurallarýyla yol açtýðý bir trajediyi konu alan bu film Ekümenik Jüri’nin de tercihi oldu.
Jüri, kadýn oyuncu ödülü için Brenda Blethyn, Patricia Arquette, Jennifer Connelly misali ünlüleri pas geçerek Yoji Yamada’nýn “Çiisay Uçi / Küçük Ev” adlý filmindeki performansýyla ... ‘ya verdi. Teknik dallarda öne çýkan bir çalýþmaya verilen Gümüþ Ayý ödülünü Çin sinemasýnýn tanýnmýþ yönetmenlerinden Lou Ye’nin imzasýný taþýyan “Tui Na / Kör Masajý” filmindeki görüntü yönetimi nedeniyle Zeng Jian kazandý.
64. Berlin Film Festivali’nde En Ýyi Ýlk Film ödülü Meksika yapýmý, “Güeros” adlý yol filminin oldu. Yönetmeni Alonso Ruizpalacios, Panorama bölümünde gösterilen filmini siyah beyaz ve kare çekmiþti. Bu yýl kýsa film seçkisinden Frankofon filmler ipi göðüsledi. Kýsa film yarýþmasýnda Altýn Ayý Caroline Poggi ve Jonathan Vinel’in yönettiði “Tant qu’il nous reste des fusils a pompe / Pompalý Tüfekler Elimizde Oldukça”ya; Gümüþ Ayý ise Guillaume Cailleau’nun “Laborat” adlý filmine verildi.