Bir futbol programýnda selfie çekmenin ruh hastalýðý olup olmadýðý tartýþýlýr mý? Beyaz Futbol programýnda tartýþýldý. Ahmet Çakar’ýn Filipinler’deki uydurma haber hesabýnda paylaþýlan bilgiyi gerçek sanmasý üzerinden yola çýkýlarak çevrilen bir geyik var.
CHP Genel Baþkaný Kýlýçdaroðlu’nun Zaytung haberini gerçek zannedip üzerine siyaset kurmasý kadar vahim bir durum deðil bu. Üstelik Ahmet Hoca tek baþýna bir adam, CHP bir parti. Her neyse konumuz bu uydurma haberlere inananlar deðil futbol programýnda konuþulanlar. Eskiden kanallar Lig Tv’den 3’er dakikalýk özetler alabiliyorlardý.
Son ihalede ana yayýn ve uzun özet olarak 2 paket çýkarýldý ve kanallara özet paketi kaldýrýldý. Peki ne oldu, futbol programlarý görüntüsüz devam etmek zorunda kalýnca sahada olanlardan çok saha dýþý iþlere girmek zorunda kaldýlar. Saha dýþý iþler tartýþýlmaya baþlanýnca baþka kavgalar çýktý, futbolun marka deðeri düþtü ister istemez.
Yeni ihale sürecinde bu noktaya mutlaka dikkat edilmeli. Aksi takdirde bundan en büyük zararý yine futbol camiasý görecek...
Marka deðeri nedir?
Amerikan Futbol Ligi sezonun final maçý Super Bowl bu sene Türkiye’de de yayýnlandý. Bizim sevdiðimiz ya da bildiðimiz bir spor deðil Amerikan futbolu. Ancak bazý rakamlar var ki nasýl marka olunur, yayýncýlýktan nasýl para kazanýlýr çok önemli verilere sahip.
Sadece perakende sektörüne 14,3 milyar dolarlýk katký saðlamýþ final maçý. Bu hesaba formalar, rozetler, heykelcikler ve en önemlisi final maçýný seyrettikleri yerlerde hesap ödeyenlerin rakamlarý da dahil. Türkiye’de bugüne dek böyle bir hesap yapýlmadý bile. Türkiye dahil dünya genelinde 800 milyon insanýn seyrettiði tahmin ediliyor final maçýný.
Süper Lig maçlarýný Türkiye’den baþka yayýnlayan yok ülke yok. Final gecesinde 30 saniyelik reklam tam 4,5 milyon dolara yayýnlandý. Reklam kuþaðý deðerli olunca adamlar devre arasýndaki konseri ve mola zamanlarýndaki gösterileri bile yayýnlayabiliyorlar. Lig Tv, ödediði parayý çýkarabilmek adýna her bulduðu fýrsatta reklama gidiyor.
Türk futbolunun marka deðeri vesaire diye atýp tutanlarýn dönüp bu rakamlara ve sonra da yarattýklarý futbol iklimine bir bakmalarý lazým önce...
Rezalet iyidir...
Brezilya’da bir güzellik yarýþmasý düzenlendi. Eðer yarýþmanýn ikincisi birinci seçilen güzelin saçýný baþýný yolmaya kalkmasa bu yarýþmadan hiç haberimiz olmayacaktý. Ama sahnede bu kavga çýkýnca yarýþma tüm dünyada haber oldu.
Televizyonlarda kavganýn getirdiði reyting faydasýnýn global karþýlýðýdýr bu durum. Özetlemek gerekirse bazen rezalet daha iyi oluyor televizyonculuk adýna...