Halime Sürek KAHVECÝ
Halime Sürek KAHVECÝ
Tüm Yazýlarý

Bir koro çalýþmasýnýn ardýndan

ocuklar için müzik atölyesi var. Kerem ve Elvan’ý da davet etmek isteriz” dediler. “Ne, atölye mi, hem de müzik mi? Tabii ki” diye cevap verdim. Çocuklar adýna karar vermiþ gibi oldum ama onlar da teklifi duyunca beni haksýz çýkarmadýlar... Soluðu Antalya’da aldýk. 15. Uluslararasý Antalya Piyano Festivali’nde...
 
 
 
 
 
Dünyaca ünlü bestecilerin, müzisyenlerin ve  koro þeflerinin katýldýðý, birçok eserin ilk kez seslendirildiði festivalden Kerem ve Elvan’ýn payýna düþen en büyük zenginlik daha önce hiç görmedikleri çocuklarla birlikte þarký söylemek oldu kanýmca. Ýtalya’nýn önde gelen koro þeflerinden Fabio Lombardo ile koro eðitimi hocasý ve þef Bülent Halvaþi’nin yaklaþýk bir ay boyunca çalýþtýrdýðý çocuklarla birlikte þarký söylemek, arada birileriyle tanýþmak, merhabalaþmak...
Halvaþi’nin yanýna sokulan “Aaa ben o þarkýyý biliyorum” deyip onunla söylemeye baþlayan, uyarýlara dikkat kesilen Kerem ile bütün olup bitene biraz dýþarýdan bakan ama zamaný gelince de aralarýna katýlan Elvan, o kýsacýk sürede belki tüm hayatlarýný etkileyecek bir deneyim yaþadý. Fabio Lombardo, geçen yýl da festivale katýlmýþ. Ancak koro çalýþmasýný ilk kez yapýyormuþ. Antalya’nýn çeþitli ilçelerinden seçilen çocuklarýn oluþturduðu koro hakkýnda birkaç soru sormak istedim. Öðrenmek istediðim daha ziyade bu çalýþmanýn geleceðe yankýsý... Söze, “Uluslararasý bir piyano festivali müzikal eðitim ve kültürün geliþmesi açýsýndan çok etkileyici” diye baþlýyor ve çocuklar hakkýnda þunlarý söylüyor:
“Oluþturulan grup çok güzel. Çocuklar çok meraklý ve heyecanlý. Çok meraklýlar. Grubun içindeki bazýlarý müzik hakkýnda deneyim sahibi, bazýsý deðil. Bu ilginç. Çünkü çocuklar öðretmenlerden 
öðreniyor evet ama birbirinden de öðreniyor. Karýþýk bir grup olmasý onlar için çok güzel bir þans.”
Lombardo, tek baþýna þarký söylemenin bir koroda, baþka çocuklarla birlikte söylemekten çok farklý olduðunu söylüyor. Koro çalýþmasýnýn sadece entelektüel deðil, duygusal ve sezgisel bir etkileþim saðladýðýný ve çocuklarýn bunu hissettiðini anlatýyor. 
 
Bu tür çalýþmalarýn müziði toplumun tüm kesimlerine yaymasý, günlük hayatýn içine sokmasý ve insanlarý buluþturmasý açýsýndan ne kadar önemli olduðunu vurguluyor... Kerem’in “Hello Fabio!” diye selamladýðý bu ünlü koro þefinin çalýþtýrdýðý çocuklar, geçen hafta sonu konser de verdi. Biz izleyemedik ama çocuklarýn atölye çalýþmasýndaki tutkusu bile konserin baþarýsý hakkýnda ipucu veriyordu.
 
Böyle þahane bir hafta sonundan sonra Kerem’i karþýlayan matematik sýnavý oldu. Söylediðine göre “Harika!” geçmiþ. Bir yerlerde okumuþtum; eski Yunan’da müzik, matematiðin dört dalýndan biri olarak görülüyormuþ. Aritmetik, geometri ve    astronomi ile eþdeðer ilgi görmüþ. “Sayýlarýn babasý” Pisagor’un müziðin notalara dökülmesinin temelini de attýðýný öðrenince “Oh!” dedim. Sýnav sonucu mu? Daha belli deðil, açýklanýnca sizi de haberdar ederim...