Harf Ýnkýlabý’nýn amacý okuma yazma öðrenmeyi yaygýnlaþtýrmak deðil, nesillere geçmiþin kapýlarýný kapatarak, nesillerin Arap ve Ýslam dünyasý ile baðlarýný koparmaktý, din eserleri eski harflerle yazýldýðý için artýk din eserleri okunmayacak ve dinin toplum üzerinden etkisi kalkacaktý’ itirafý Milli Þef Ýsmet Ýnönü’ye ait.
‘Bundan sonra Türk kütüphanelerini yakmaya lüzum kalmamýþtýr. Çünkü Harf Ýnkýlabý ile bu hazineler örümceklerin yuva yaptýðý raflarda kapanýp kalmaktan baþka bir þeye yaramayacaktýr.’ tespiti de Ýngiliz Tarihçi Arnold J. Toynbee’ait. Bu iki ayný kapýya çýkan bulgulara raðmen, ülkemiz entelektüellerinin Harf Ýnkýlâbý’nýn faydalarýný anlatan kitaplarý yayýmlamalarýnýn acizliðini görememelerini anlayamamak.
‘Din zehirdir. Türkiye’den dini tamamen atabilmek için bize 30 sene lazým’ tespiti 1946’da ise bu ülkenin Baþbakanlýðýný yapmýþ ve önceden de farklý bakanlýklarýn baþýnda bulunan bir isim tarafýndan yapýlýr; Þükrü Saraçoðlu. Hemen arkasýndan bir gazete manþet atar: ‘Ýlk Türkçe ezan dün Fatih’te okundu. Meydaný dolduran halk tarafýndan alaka ile dinlendi’. Alakanýn olumlu olup olmadýðýný bilmiyoruz!
‘Okullarýmýzda ahlak dersi okutulmak isteniyor’ manþeti 1950 yýllarýna ait, DP uygulamalarýna karþý çýkan Cumhuriyet gazetesinin o zaman da günümüzdeki performansýndan farkýnýn olmadýðýný gösteriyor. Yine o yýllarda tarih kitaplarýnda Peygamberimizden bahsederken kullanýlan ifadeler, ‘Muhammet, Medine’ye yerleþtikten sonra Mekke ile Suriye arasýnda gelip giden kervanlara Müslümanlarla birlikte tecavüz ediyordu’...
Sonrasýnda Kuran-ý Kerimi öðretme yasaðý ve camilerin açýlmasýnýn engellenmesi aklýnýza gelmiþ olabilir. Fakat biraz sosyal hayata bakalým. Yýl 1971. Beyoðlu Zambak Sokak. Jüriliðini Müþerref Tezcan ve Orhan Boran ile beraber bir grup insanýn yaptýðý bir yarýþma düzenleniyor, Tuborg Þark Birahanesindeki yarýþmanýn adý; Bira Ýçme Yarýþmasý.Yarýþmanýn galibinin adýný aradým ama bulamadým. Sosyal hayatta çocuklar ile ebeveynlerin ayný masada alkol kadehlerini tokuþturmalarý moda olarak görülmeye baþlar ve bu medeni bir aile görüntüsü olarak gazete baskýlarýnda yerlerini alan görüntülerdir artýk.
Yukarýdaki uygulamalarýn etkisinin eðitime yansýmasý çok sürmez. Artýk okullarda tüm yöneticiler ve öðretmenler tarafýndan uygulanýr. Uygulamalarýn öncülüðünü üniversiteler yapar. 1995’te Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Saðlýk Hizmetleri Yüksek Okulu öðrencisi okul birincisi olduðu halde törene alýnmadýðý gibi baþörtüsü ile konuþmasý yasaklanýr ve baþýndan çekilerek aðzý kapatýlýr.
Okullarda homoseksüellik ve lezbiyenliðin tercih meselesi olduðu ve bunun normal olduðuna dair bazý öðretmenlerin kendi görüþleri muhafazakâr öðretmen ve veliler tarafýndan kabul edilemez olarak görünse de yapýlan þikâyetler sonuçsuz kalýr. Bu durum, homoseksüelliðin eleþtirilmesinin yasak ama Ýslam Dininin uygulamalarýna saldýrmanýn ifade özgürlüðü penceresinden ele alýndýðý Fransa’yý hatýrlatýr. Ne de olsa laik uygulamalarýn örnek alýndýðý Fransa’ya sadakat her alanda esastýr ve bu sadakat her alanda gösterilir.
2000’li yýllarda yapýlan araþtýrmalarda artýk gençlerin en çok sevdiði sanatçýlar ve onlarýn dile getirdiði bestelerin isimleri youtube’de en çok týk alan þarkýlarýn içinde listenin baþlarýndadýr; Madonna (Lezbiyenlik), Eminem (Cinayet), Rihanna (Lezbiyenlik), Britney Spears (Aþýrý seks), Lady Gaga (Eþcinsellik), Shakira (Fuhuþ), Pink (sex,alkol), Katy Perry(Lezbiyenlik) ve Amy Winehouse (ihanet,alkol ve sex).
2007’de ABD’de yayýnlanan Newsweek dergisi önemli bir konuyu kapaðýna taþýr ve yukarýdaki sanatçýlarýn þarkýlarý ve yaþam tarzlarýnýn çocuklar ve gençler için kötü bir örnek olduðunu bundan vatandaþlarýn rahatsýz olduðunu vurgular. Bu esnada 2010 yýlýnda ülkemizde bir gazetenin ön kapak manþetleri dikkat çeker. ‘Lolita Tatilde, ‘Cesur Bir Kadýn, ‘Parti Kýzýndan Gece Koleksiyonu’ Kumarda Aþkýný Kaybetti’. Dizilerde çarpýk iliþkilerin ve alkol kullanýmýnýn, bilinmeden veya bilinerek özendirici görüntü sayýsýnýn tespiti artýk imkânsýzdýr.
Pazar günü devam edeceðiz.