Ýki binli yýllarda hala Uður Dündar, Adana’da bir okulun çatýsýnda namaz kýlan erkek öðrencilerin görüntülerini ‘sýcak geliþme’ tadýnda ile aktaran habere imza atmanýn heyecanýný yaþamaktadýr. Eðitim yetkililerin bu duruma sessiz kalmasýný yadýrgadýðýný söyleyerek ders saatinde çocuklarýn çatýda ne iþi var sorusunu sorarken, ‘Darbeye Evet’ yürüyüþünde öðrencilerin derste olmamasýný önemsememiþ, öðrencilerin sýnavlardan býrakýlmamasý çaðrýsýný yaptýðýnýn çeliþkisini soranlarý görmezden gelmiþtir.
Çevre ve Þehircilik Bakanlýðý’nýn yapý denetimi ile ilgili yasa taslaðýnda okullarda ibadet yerleri açýlabilir maddesini eleþtirme adýna 1950’deki performansýný sergileyen Cumhuriyet gazetesi ‘Laik ülkede mescitli okul’ manþetini yine devreye koyar. Yine 1971’deki bira içme yarýþmasýný andýran haberler son dönemde de eksik olmaz. 2008’de bir gazete ‘Ýçki içerek zayýflamak’ baþlýðýný okurlarýna yeni trend olarak duyurur.
2011 seçimlerinden sonra ne hikmetse Ömer Hayyam’a ait sözler keþfedilir. Ünlü bir piyanistin ifadelerinden sonra yerel seçimlerde iktidarýn yine birinci çýkmasýna ‘Celladýna aþýk olmuþsa bir millet ister ezan, ister çan dinlet’... dizeleri yine belli bir kitleyi hor görmenin diðer bir yöntemi olarak kullanýlýr. Mizah dergileri Penguen ve Gýrgýr, Ömer Hayyam’ý mizah unsuru olarak kullanmanýn zekiliðini sergilediðini sanýr.
Muhafazakâr kadýnlarýn ayrý plaj istemeleri ile belli odaklar yine laik ülke söylemi ile hareketlenerek ‘Kadýnlarý ayýran plaj istemiyoruz’ pankartlarý ile açýlan plajý basma eylemini gösterir. En tuhaf olaný, baþka insanlarýn isteklerine bile tahammül edemeyenlerin kendilerini medeni ve çaðdaþ olarak adlandýrmalarýdýr.
H.S. adýnda melon koniliði tarzý olarak belirleyen bir sanatçý ‘Her dört saatte 1 tecavüzün olduðu, çocuk pornosunda ilk 5’te yer alan bir ülkedeyim, Allah’tan Müslümanýz da içim rahat’ serzeniþini sosyal medyada paylaþýr. Bu durum akýllara TÝB’in müstehcen siteleri engelleme adýna yaptýðý çalýþmalar esnasýnda ‘Pornoma Dokunma’ eylemini gerçekleþtirenleri getirir. Çeliþki her yerden akmaktadýr.
Yýllardýr devam eden türban tartýþmalarý yakýn birkaç yýla kadar da gündemde önemini korur. Kamu kurumlarýnda serbest kalmasý adýna yapýlan çalýþmalara cevap bu sefer ‘AKP’yi de, türbanýný da istemiyoruz’ alkol ve kürtaj istiyoruz’ pankartý ile gelir. Seviþirim evlenmem, hamile kalýrým doðurmam’ yazýsýný bu ülkenin Müslümanlýðý benimsemiþ bireylerinin çocuklarý için örnek teþkil etmemesi için gösterdiði hassasiyeti önemsemeden yapýlan eylemleri çaðdaþlýk olarak algýlayanlar görülür.
Milli Eðitim Þurasý’nýn toplanmasý ile beraber Osmanlýcanýn gündeme alýnmasý ile Sözcü yazarý B.C. ‘Osmanlý sarýþýn kadýnlar için seferleri hep batýya yaptý’ derken, bir sanatçý olan L.S. ‘Osmanlý ceddim deðil diyerek Kazýklý Voyvada’nýn Osmanlý’yý kazýða oturtmasýný sebepleri vardý’ sözü ile Osmanlý padiþahlarýný kendince aþaðýlar. Hürriyet bir günde 4 farklý yazar ile þura görüþmelerini eleþtiren ‘Dini topluma geçiþ þurasý, Eðitim mi yoksa eðip bükme þurasý mý, Eðitim þurasý...’ baþlýklarýyla okuyucularýna arzý endam eder.
Cumhuriyet gazetesinin manþetlerinden sonra Sözcü son zamanlarda Müslümanlara yönelik algý operasyonunda yerini alýr. Anaokulda namaz kýlan öðrencilerin resimlerini ‘Bugün 23 Nisan hüzün doluyor insan...’ manþetiyle ülkedeki Müslümanlarý yok saydýklarýný ve ebeveynleri adýna çocuklarýnýn dini eðitimlerini boykot etme hakkýný kendilerinde görürler.
Hýzlarýný alamadan ‘Genç Bilal’ler Aranýyor’ manþetleri ile kendilerince yýllardýr yapýlan müezzinlik ve hafýzlýk yarýþmasýný küçümseme ve þurada yapýlan tartýþmalarýn intikamýný alma sevdalarýndan vazgeçmediklerini gösterirler. Yýllardýr önlerini kapattýklarý imam hatiplilerin teþvik edilmesi adýna yapýlan uygulamalarý hazmedememenin dýþa vurmasýný gösteren davranýþlarý sergilemekten kaçýnmazlar.
Ve en son, bir liseli öðrenci, söyleþide Antalya Büyükþehir Belediye Baþkanýna önceki dönemde devam eden bira festivalinin neden sizin döneminizde iptal edildi diye kendince çaðdaþ ve medeni bir havada önemli bir soru sorar! Muhtemelen dini bir cevap bekledi gibi soruya; Biz sizin saðlýðýnýzý ve geleceðinizi düþünüyoruz cevabýný alýr. Gayri medeni soruya, asýl medeni cevabý sayýn baþkan verir.
Tarihten günümüze kadar yapýlanlara baktýðýmýzda N. F.Kýsakürek’in dile getirdiði dörtlüðün söylenme sebebi net olarak anlaþýlýr. ‘Arsýzlýða cesaret, zinaya aþk dediler, bir neslin ahlakýný iþte böyle yediler.’