Kah yayýný devam edip kah uzun ömürlü olmayýp piyasadan çekilen, internet ortamýnda e-dergi olarak veya matbu olarak yayýnlanan sinema dergilerine matbu tarzda bir dergi daha eklendi: F07. Film Yapýmcýlarý Meslek Birliði (FÝYAB) tarafýndan yanlamasýna ilginç bir sayfa tasarýmýyla yayýnlanan derginin geçen yýlýn son sayýsýnda, sinemacýlardan kýsa makalelere ve deðerlendirmelere, haberlere geniþ bir yelpazede sinema hususunda çalýþmalara yer veriliyor. Derginin ilk yazýsý olan ‘Istanbul’da Sinema Tarihi Sempozyumu’nda, Istanbul Ticaret Üniversitesi Ýletiþim Fakültesi’nin MÜSÝAD’la iþbirliðiyle 17-19 Kasým’da düzenlenen oturumlara içerikleriyle geniþçe bir yer ayrýlýyor. Ardýndan gelen Tepenin Ardý filmiyle ilgili bir deðerlendirmeden sonra, Ýsmail Güneþ’le yapýlan geniþ bir röportaj yer alýyor. Necibe Abbasova’nýn gerçekleþtirdiði röportajda Güneþ, yönetmenliðinin ilk yýllarý, yapýmcýlýkla olan farký, yönetmen olarak kendisinin peþinde olduðu tematik, mimari tarihimizin estetik temelleriyle sinemanýn iliþkisi, sinemanýn ticari ve endüstriyel boyutu, ticari sinema ve dizilerin tüketim olgusuyla olan iliþkisi, sinema sektörünün kimi sorunlarý ve sinema-seyirci iliþkisine dair önemli veriler sunuyor.
Aykut Nal köþesinde, ‘Þizofreni Sýnýrýndaki Dahi: Tarkovski’ baþlýklý yazýsýnda, dünyaca ünlü yönetmenin sinemacý kiþiliðinin yanýnda insan olarak kendi psikolojisine dair bazý varoluþsal gerçeklere girmeyi deniyor. Emre Daðdelen, ‘Metin Erksan ve Mülkiyet Üçlemesi’ baþlýklý çalýþmasýnda, Erksan’ýn Yýlanlarýn Öcü, Susuz Yaz ve Kuyu filmleri çerçevesinde, özellikle kýrsal kesimde toprak, su ve insan mülkiyeti olgularýna nasýl yaklaþtýðýný, bu mülkiyet iliþkileri etrafýnda fertler arasýnda çýkan çatýþma dinamiklerinin sosyal yapýyý nasýl þekillendirdiðini dile getiriyor. Yine Necibe Abbasova’nýn ünlü senarist Safa Önal’la yaptýðý röportajda, Önal’ýn Türk sinemasýnýn 100. yýlý deðerlendirmesi, ödüller, senaryo yazma süreci bakýmýndan Amerikan sinemasý ve Türk sinemasý arasýndaki farklýlýklar, Yeþilçam sinemasýndan eþsiz anýlarý, bir senaryonun iç anlatým unsurlarý ve dizilere dair düþüncelerine tanýk oluyoruz.
Azerbaycan Ýçtimai Televizyonu program yapýmcýsý Mahir Garibov ‘Azerbaycan’da Sinema ve Tv Yayýncýlýðý Tarihi’ baþlýklý enformatif yazýsýnda, Azerbaycan’da sinema tarihinin baþlangýcýný, seesiz sinema döneminden sonra sesli sinemaya geçiþte tematik özelliklerini, Sovyetler Birliði dönemindeki karakteristik unsurlarýný, her dönemde öne çýkan yönetmen ve filmleri, baðýmsýzlýk sonrasý Azeri sinemasýný kimi filmlerin kýsa özetleriyle aktarýyor, ayrýca Azerbaycan televizyonu hakkýnda da muhtasar bilgi veriyor. Dergide ayrýca sinema ve dizi dünyasýndan diðer röportajlarýn yanýsýra TRT’nin yeni dizisi Diriliþ, Manaki Kardeþler Istanbul’da, Hollywood film sanayii, Son Mektup, Time dergisi yýlýn en iyi ve en kötü on filmi, Uluslararasý Boðaziçi Film Festivali, 5. Malatya Film Festivali, Altýn Küre 2015 adaylarý gibi haberlere de yer veriliyor.