Bir Sinema Dergisi: F07

Kah yayını devam edip kah uzun ömürlü olmayıp piyasadan çekilen, internet ortamında e-dergi olarak veya matbu olarak yayınlanan sinema dergilerine matbu tarzda bir dergi daha eklendi: F07. Film Yapımcıları Meslek Birliği (FİYAB) tarafından yanlamasına ilginç bir sayfa tasarımıyla yayınlanan derginin geçen yılın son sayısında, sinemacılardan kısa makalelere ve değerlendirmelere, haberlere geniş bir yelpazede sinema hususunda çalışmalara yer veriliyor. Derginin ilk yazısı olan ‘Istanbul’da Sinema Tarihi Sempozyumu’nda, Istanbul Ticaret Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin MÜSİAD’la işbirliğiyle 17-19 Kasım’da düzenlenen oturumlara içerikleriyle genişçe bir yer ayrılıyor. Ardından gelen Tepenin Ardı filmiyle ilgili bir değerlendirmeden sonra, İsmail Güneş’le yapılan geniş bir röportaj yer alıyor. Necibe Abbasova’nın gerçekleştirdiği röportajda Güneş, yönetmenliğinin ilk yılları, yapımcılıkla olan farkı, yönetmen olarak kendisinin peşinde olduğu tematik, mimari tarihimizin estetik temelleriyle sinemanın ilişkisi, sinemanın ticari ve endüstriyel boyutu, ticari sinema ve dizilerin tüketim olgusuyla olan ilişkisi, sinema sektörünün kimi sorunları ve sinema-seyirci ilişkisine dair önemli veriler sunuyor.

Aykut Nal köşesinde, ‘Şizofreni Sınırındaki Dahi: Tarkovski’ başlıklı yazısında, dünyaca ünlü yönetmenin sinemacı kişiliğinin yanında insan olarak kendi psikolojisine dair bazı varoluşsal gerçeklere girmeyi deniyor. Emre Dağdelen, ‘Metin Erksan ve Mülkiyet Üçlemesi’ başlıklı çalışmasında, Erksan’ın Yılanların Öcü, Susuz Yaz ve Kuyu filmleri çerçevesinde, özellikle kırsal kesimde toprak, su ve insan mülkiyeti olgularına nasıl yaklaştığını, bu mülkiyet ilişkileri etrafında fertler arasında çıkan çatışma dinamiklerinin sosyal yapıyı nasıl şekillendirdiğini dile getiriyor. Yine Necibe Abbasova’nın ünlü senarist Safa Önal’la yaptığı röportajda, Önal’ın Türk sinemasının 100. yılı değerlendirmesi, ödüller, senaryo yazma süreci bakımından Amerikan sineması ve Türk sineması arasındaki farklılıklar, Yeşilçam sinemasından eşsiz anıları, bir senaryonun iç anlatım unsurları ve dizilere dair düşüncelerine tanık oluyoruz.

Azerbaycan İçtimai Televizyonu program yapımcısı Mahir Garibov ‘Azerbaycan’da Sinema ve Tv Yayıncılığı Tarihi’ başlıklı enformatif yazısında, Azerbaycan’da sinema tarihinin başlangıcını, seesiz sinema döneminden sonra sesli sinemaya geçişte tematik özelliklerini, Sovyetler Birliği dönemindeki karakteristik unsurlarını, her dönemde öne çıkan yönetmen ve filmleri, bağımsızlık sonrası Azeri sinemasını kimi filmlerin kısa özetleriyle aktarıyor, ayrıca Azerbaycan televizyonu hakkında da muhtasar bilgi veriyor. Dergide ayrıca sinema ve dizi dünyasından diğer röportajların yanısıra TRT’nin yeni dizisi Diriliş, Manaki Kardeşler Istanbul’da, Hollywood film sanayii, Son Mektup, Time dergisi yılın en iyi ve en kötü on filmi, Uluslararası Boğaziçi Film Festivali, 5. Malatya Film Festivali, Altın Küre 2015 adayları gibi haberlere de yer veriliyor.