Sosyal mecralarda kimi zaman objektif ve bilgilendirici içeriklerle karþýlaþabiliyorsunuz. Bugünlerde bir Rus ajanýnýn seminer videosunun içeriði dolaþýmda.
Yine sosyal mecralarda dolaþýma sokulan boykot gündemleri için de her þeyden evvel "kültür iþgaline" yönelik bir bilincin oluþturulmasý gerekliliðinin her türlü boykottan kýymetli olduðunu söyleyelim ve video içeriðine bakalým.
Silahlý bir savaþa ihtiyaç duymaksýzýn toplumlarý, istedikleri kimliðe sahip halklara dönüþtürmenin ve kontrol altýnda tutmanýn hangi yöntemlerle mümkün olduðunu anlatýyor Rus ajan Yuri Bezmenov.
Ajan Bezmenov çok tanýdýk bir ülke toplumundan bahsediyor sanki!
Video içeriði, yakýn tarihe bakma ihtiyacý hissettiriyor. Osmanlýnýn son zamanlarýna, Cumhuriyetin ilk yýllarýna, CHP'nin kontrolündeki tek partili yýllara, darbe zamanlarýna...
Rus ajan hakkýnda bir tarama yaptým. Kendisinin bir de kitabý yayýmlanmýþ. Amerika ve Dünya Düþünce Polisine Aþk Mektubu isimli bir kitap. PDF'sini buldum. Videoda anlattýklarýnýn çok daha fazlasýný anlatýyor kitapta. Bütün bir gecemi aldý ama özetini çýkarmaya çalýþtým. Sadece küçük bir parçacýðýný yazýya alabiliyorum. Zira kitap pek çok bilgi içeriyor ve bu sütunun hacmi bunun için yeterli deðil.
Vatan bölünmesin diye canýný feda eden þehitlerimize, "Kimsin lan sen!" diyen Can Ataklý'nýn, Kadir Has Üniversitesi öðretim görevlilerinden PKK destekçisi olarak bilinen birinin mescide ayakkabýlarýyla girerek namaz kýlan öðrencileri taciz edenlerin, meydanlarýn tamamýnda PKK'ya yönelik gösteriler varken yokmuþ gibi tezvirat yaparak Gazze'de ölen Müslümanlara destek verenlere "þerefsizler!" diyebilecek kadar çürümüþ bir zihniyete sahip Fatih Altaylý gibilerin bu çýkýþlarýnýn içeriðine bakýnca anlýyorsunuz ki bir sistemden geçmiþler.
Bunlar ve bunlarýn tayfasýndan olan sair insanlar...
"Savaþ alanýnda savaþmak, savaþmanýn en ilkel yoludur. Herhangi bir eseri yýkmadan, savaþmadan galip gelmekten daha yüksek bir sanat yoktur." cümlesiyle giriþ yapýyor Rus ajan kitabýna.
Ve ardýndan, "Toplumlarý kontrol altýna alabilmek için; kendi tarihlerine düþman yaparak, eðitime ve kültüre yatýrým yaptýrtmayarak, kadim medeniyet tarihlerine ait kültürel kodlarýndan uzaklaþtýrarak, düþman olmalarý gereken batý ülkelerini harikalar diyarý olarak göstererek, medyayý ifsat edici programlarla doldurarak, dini kötü gösterip dinden soðumalarý ve uzaklaþmalarý için her türlü ahlaki olmayan yöntemlere baþvurarak çalýþmalarýnýzý yapmanýz gerekir" diyor.
Yukarýda bahsettiðimiz bu video kýrk yýl önce çekilmiþ (1983) ancak bugün de yöntem deðiþmeksizin ifsat çalýþmalarý ayný devam ediyor.
Bezmenov kitabýnda "yýkýmýn baþlangýcý" için Çinli askeri stratejist Sun Tzu'nun formülünden yola çýkarak oluþturulan bir "ifsat formülünü" anlatýyor:
-Gelenekleri alay konusu yapýn.
-Ýþbirlikçiler bulun, cömertçe ödüller verin ve onlarýn yönettiði alanlar için düþman ülkelerden yardým dilenin.
-Gençleri yaþlýlara karþý saygýsýzlaþtýrýn, yozlaþtýrýn, seksle ilgilenmelerini saðlayýn, dinden uzaklaþtýrýn.
-Tarihteki liderleri için hain olduklarýna inandýrýn.
-Her fýrsatta demokrasiyi vaz edin ve tek çözümün olduðuna inandýrýn.
-Sivil kargaþayý teþvik edin ve hoþgörülü bir tutum sergilemediðini dillendirerek halký hükûmete düþman yapýn.
-Dini alaya alýn, sahte örgütlerle insanlarýn dikkatini manipüle edin ve deðiþtirin.
-Akademik baþarý için matematik, fen bilimleri gibi sayýsal derslerin baþarýyý getirdiðine inandýrýn. Muhakeme ve mantýk derslerinin, sözel branþlarýn kýymetli alanlar olmadýðýna inandýrýn.
-Öyle bir eðitim sistemi oturtun ki öðrencilerin ideolojik beyin yýkamaya maruz kaldýklarý ve bazen aldýklarý bilgileri nesnel olarak deðerlendirmelerine izin verecek uygun eðitimden yoksun olduklarý, ders kitaplarýnýn ideoloji literatürüne göre doldurulduðu, radikallerin, solcularýn ve basitçe 'rahatsýz edicilerin' okullara ve üniversitelere sýzdýrýldýðý, militarize edilmiþ çok sayýda 'öðrenci' gazetesi ve dergisi olan bir sistem olsun.
Fikirlerin en yüksek yýkým seviyesi, din, eðitim, medya ve kültür gibi hayati alanlarý etkiler. Ýnsanlýk tarihine bakarsak, en büyük altüst oluþlarýn ve deðiþimlerin bilgi veya þeylerden deðil, fikirlerden, inançlardan kaynaklandýðýný görebiliriz. Oluþturacaðýnýz bu eðitim sisteminde yetiþen nesiller kendi fikir dünyasýný inþa edemeyeceði için size hizmet edecektir.
-Aileyi daðýtýn. Aile daðýlýrsa toplumu daðýtmak kolaylaþýr. Ailesine aidiyet duygusu olmayan toplumlarýn devletlerine de sadakatleri olmaz.
-Irk aþýðý tipleri alanlara sürerek halký kýþkýrtýn.
-Ýfsat süreci o kadar uzun soluklu bir süreçtir ki bir birey, tarihsel belleðinin kýsa zaman dilimi nedeniyle, yýkým sürecini tutarlý ve irade dolu bir çaba olarak algýlayamaz. Saatinizin saniye ibresi gibi. Hareket ettiðini biliyorsun ama takip etmiyorsun.
-Bu formülü 15-20 yýlda bir yetiþen her nesil üzerinde uygulayýn. Bu süre bir nesli eðitmek için yeterli süredir. Göreceksiniz ki bu nesil, bir insanýn, bir ömrün, ideolojisini, kiþiliðini sizin istediðiniz biçimde þekillendirmeye adanmýþ nesil olacaktýr.
Tanýdýk geliyor mu?