2012 yýlýnda BMC’de yaþananlarý köþeme taþýmýþ ve sonunun Metaþ’a benzememesini bu stratejik kuruluþun mutlaka yaþatýlmasý gerektiðini vurgulamýþtým.
Bakýn bundan yaklaþýk iki yýl önce BMC ile ilgili ne yazmýþýz? “...BMC 3 bin kiþiye doðrudan iþ veriyor. Yan sanayisi ile 25 bin kiþinin geçimini saðlýyor. Ýzmir ve ülkemiz için çok önemli katma deðeri olan, bunun da ötesinde stratejik öneme haiz olan BMC neden zora girdi? Bir yönetim hatasý söz konusu mu? Türkiye’de birçok Belediye’ye otobüs satan, askeri araç üreten, kamyon ve çekici imal edip satan yurtdýþýna ihracat yapan, verilen sipariþlere yetiþmekte zorlanan bir BMC, neden bu sýkýntýlarla karþýlaþmýþ, krize girmiþtir?...”
BMC ülkemiz için çok önemli olduðu gibi Ýzmir sanayisinin ve ekonomisinin de simgelerindendir. Bu kuruluþun üretime devam etmesi, krizden kurtulmasý, en büyük temennimizdir. Böylesine büyük bir yatýrýmýn kurtarýlmasý yaþatýlmasý için hepimiz ayaða kalkmaya hazýrýz da... Ancak sonuç ne olursa olsun, nasýl bir reçete sunulursa sunulsun bir þekilde BMC’nin, METAÞ’ýn akýbetine uðramasýna izin verilmemelidir...”
Çok þükür bugün BMC’de METAÞ’ýn dramatik hikayesini yaþamadýk. BMC’nin ülkemiz için üretim alanlarýnda tarih yazacaðýna dair ümitlerim arttý. BMC’nin yeni sahiplik yapýsýnýn oluþmasý ile geçmiþin tozlu raflarýnda kalan ülkemizin devrim rüyasýný gerçekleþtirme yolunda önemli bir adýmýn atýldýðýný düþünüyorum. Çünkü yeni sahiplik yapýsý bu ruha, cesarete ve giriþimci ruha sahiptir. Bu sadece Ýzmir için deðil, ülkemiz adýna büyük bir kazanýmdýr. Çünkü bir devrim rüyasý ancak bir devrimci ruhla gerçekleþebilir. Bu güç ve cesarette yeni sahiplikte fazlasýyla mevcuttur. Ülkemizin araba sevdasýna kavuþmasýný bu iradenin saðlayacaðýna dair güçlü ümitlerim var.
Kirpi adý verilen tekerlekli zýrhlý araçlarýn ilk üretim aþamasýnda fabrikaya davet edilmiþ ülkemiz adýna bundan gurur duymuþtuk. 1964 yýlýnda kurulan BMC’nin yapýsýna baktýðýmýzda Türkiye’de ilk dizel motor üretimi ve benzinli motorlarýn dizel adaptasyonunu gerçekleþtirmiþ. Kamyon üretiminde ülkemizin en büyük gücü haline geldi. 40 tona kadar yük ve yolcu taþýmacýlýðýnýn tüm sýnýflarýnda araç üretimi yapan Türkiye’nin tek, dünyanýn dört üreticisinden birisi oldu. Otobüs üretiminin yüzde 60’ýnýn ihracata gönderildiði ve bunun büyük bölümünün de Avrupa ülkelerine gittiði, 2009’da halk otobüsü pazarýnda yaklaþýk yüzde 90 pazar payýna ulaþan bir iþletmeninin tamamen iflas etme ve kapanma durumuna gelmesi çok düþündürücüydü.
BMC’nin kapanma noktasýna gelmesinin bir ekonomik ve stratejik boyutu birde sosyal boyutu vardý. Binlerce iþçi evine ekmek götüremez hale gelmiþti. BMC’ye yan sanayi olarak hizmet veren yüzlerce KOBÝ iþletmeleri için BMC adeta bir varlýk sebebiydi.
Ne olursa olsun çok deðerli iþadamý Ethem Sancak’ýn, Ýzmir ve ülkemizin bu alanda güçlü bir sanayi kuruluþunu kapanma noktasýndan almasý; yan sanayi olarak hizmet veren yüzlerce KOBÝ, orada çalýþan binlerce iþçi ve böylesine stratejik deðere sahip bir sanayi iþletmemizin yaþatýlmasý çok önemlidir.
Yakýn zamanda BMC’nin Genel Müdürlüðü görevini üstlenen Ýzmir iþ dünyasýnýn çok yakýndan tanýdýðý ülkemizin birçok kurumunda önemli görevler üstlenen Cemal Öztürk’ün yönetiminde büyük iþlere imza atmaya hazýr. Nitekim duygularýný dile getiren Genel Müdür Öztürk’te bu heyecanýný saklamýyor. Ülkemiz için böylesine deðerli bir kuruluþun yeniden eski parlak günlerine kavuþmasý için gecelerini gündüzlerine katacaklarýný ve ülkemizin adýný dünyada duyuracaklarýný aktararak, baþarýmýzdan hiç kimsenin kuþkusu olmasýn. Bu deðerli kuruluþumuz ülkemizin dünya markasý yapacaðýz” diyerek sözlerini noktalýyor.
Bizde ülkemiz için ayný zamanda stratejik deðere haiz bu kuruluþun yeniden canlandýrýlmasý için gösterdikleri yatýrýmcý cesaretlerinden dolayý deðerli iþadamý Ethem Sancak’ý kutluyoruz.