Bölgeleri ve ekonomik gerçeklerini sorgulayalým...

Sevgili dostlar, basýnýn bir bölümü tarafýndan hayatýmýza sokulan kýsýr tartýþmalardan kafamýzý kaldýrýp özellikle yaþadýðýmýz bölgeye dikkatli bakarsak çok þey görebiliriz...Bu baðlamda bu köþede zamanla bütün bölgeleri tek tek ele alýp sizin de katkýlarýnýzla sorgulayalým... 

Bugün izninizle Batý’dan Doðu’ya , Kuzey’den-Güney’e iki AKS tanýmlayalým ve en uç noktadan baþlayark; “Büyük Trakya kalkýnma Projesi” diyelim...

Bir süre önce Enerji Bakanýmýz Taner Yýldýz’ýn bir TV programýnda söyledikleri hala kulaðýmda; “Ergene havzasýnda 50 milyar dolar deðerinde kömür rezervi olduðunu söylemiþtik, yeni bir geliþme oldu ve 3 noktadan baþlamak üzere bu kömürün çýkarýlmasý ve buralara 300-400 megavatlýk santraller kurulmasý için Çevre ve Þehircilik Bakanlýðýmýz ile çalýþmalara baþlamayý planlýyoruz”...

Sevgili dostlar, bu cümle 1960’lardan beri “istemezük zihniyeti” ve “yapmazuk” kafasýna teslim olan, teslim edilen ve bir adým ileri gidemeyen Trakya topraklarý ve Trakya halký için çok  önemli bir ZÝHNÝYET DEVRÝMÝNÝN ilk adýmý olabilir...

Konu bu kadarla da sýnýrlý deðil. “2. Ýstanbul’un Çanakkale bölgesine kurulmasý için çalýþmalar sorgulanýyor... Çanakkale boðazýnda açýlmasý düþünülebilecek bir kanalla 8 saatte ulaþýlan Saros Körfezi’ne 2 saatte deniz yoluyla ulaþýlmasý da mümkün hale gelebilir...

Sevgili dostlar, bölgelerin ekonomik gerçeklerini yakýndan takip eden biri olarak Trakya’nýn özellikle Edirne’nin yerel yönetimlerin eksikliði sonucu nasýl “Osmanlý Baþkenti olmaktan” çýkarýlýp, neredeyse yok edildiðini yýllardýr izliyorum. Üzüntüm sadece Edirne ile de sýnýrlý deðil. Dünyanýn “kendini temizleme özelliðine” sahip olan birkaç körfezinden biri olan Saros Körfezi kýyýlarý ve bu kýyýlara sahip olan ilçe Keþan, diðer ilçeler de farklý deðil. Allah herþeyi vermiþ, doða inanýlmaz cömert davranmýþ ama kafa deðiþmediði için Ýstanbul’a 2 saat mesafede ortaya “sefillik-yokluk-yapamamazlýk” çýkmýþ... Ýþin kötüsü “Türkiye’nin EN bölgeleri” olmak varken, siyasi bir “katý tutum” içinde bundan gurur duyanlar bile var! Ne güzel geri kaldýk, hakkýmýzý alamadýk! 

Bu noktada bütün hemþerilerime sesleniyorum; “Trakya Kalkýnma Adýmý” çok önemli ve bölgenin kaderini deðiþtirecek detaylar içeriyor. Biliyorum bazýlarýmýz hemen itiraz edeceðiz ve þöyle diyeceðiz; doða katledilecek, çevre bozulacak, kömür yerinde kalsýn, adým atýlmasýn...

Sevgili dostlarým, iþ o kadar basit deðil! Trakya’da 50 milyar dolar yatýyorsa ve Siyasi Otorite bu parayý bölgenin kalkýnmasý için harcamaya karar vermiþse, en önemlisi “kömür santrallerinde bugün dünya sýfýr kirlilik” noktasýný yeni teknolojiler ile yakalamýþsa, bölge insaný da bunun gereðini anlamalý ve gerekli adýmlarý atmalý! Hatta bölge insaný YENÝ PROJELERÝN peþine düþmeli.

Sevgili dostlar, Osmanlý Ýmparatorluðu’na BAÞKENT olmuþ Edirne’nin haline, Saros’un en iyi noktalarýna kýyýsý olan Keþan’ýn sefilliðine, neredeyse Ýstanbul ile birleþmiþ Tekirdað’ýn çaresizliðine bir bakýn. Yerel yönetimlerin YAPMADIKLARINA ve Hükümetlerin son 10 yýlda engelemelere raðmen yapmaya çalýþtýklarýna bir bakýn... Herþey Merkez’den yapýlamýyor, YEREL olan bozmaz ve engelemeye devam ederse... Böyle mi olmalý “Balkan Devletiydi” denen Osmanlý’nýn Cumhuriyet’e býraktýðý miras...

Sonuç: Bütün bölge halkýna sesleniyorum. Atýlan ve atýlacak adýmlarýn deðerini bilip, “en noktasýnda” yararlanmak üzere harekete geçin. Hatta öyle adýmlar atýn ki; kuracaðýnýz iþbirlikleri ile o santrallere talip olun, yeni projeler geliþtirilip açýlan imkanlardan sonuna kadar yararlanýn. Trakya, özellikle Edirne’den Çanakkale’ye uzanan hat için “yeni bir DÜNYA” tasarlanmasýna öncülük edin...Býrakýn “ÝSTEMEZÜK” kafasýný ve size kandýrýp kendi koltuklarý için “sefalete terk eden bölgesel yöneticileri”! ONLARI aþarak ANKARA ile BÜTÜNLEÞÝN! Benden söylemesi! her türlü giriþiminiz için destek vermeye hazýr olan bir bölge çocuðu olarak her zaman elimden geleni de yapmaya söz veriyorum...Haydi sökün 1940’lardan kalan bu ÝSTEMEZÜK kafasýný ve uzantýlarýný, DÜNYA SÝZÝN!

Önemli not 1: Edirne-Ýstanbul hýzlý tren hatlarý projesi de hazýrlanýyor. Bu hat açýldýðýnda Ýstanbul’a 2 saatte gidilebilecek. Fransa’da 2 saatlik mesafelerde okuyan öðrenciler günlük gidip akþam geri gelebiliyorlar. Bu hatlar büyük bir nimet ve en önemlisi Osmanlý’nýn iki baþkentinin birleþtiren yeni gerdanlýklar olacak....

Önemli not 2: Dubai’ye rakip olacak kalitede tasarlanacak yeni þehirler, 50 milyar dolarlýk rezerv, nükleer enerji, hýzlý tren hatlarý, Kanal Ýstanbul, yeni bölgeler ve daha birçok adým  Avrupa kýtasýndaki topraklarýmýzý “gelir ve hayat kalitesi olarak” Avrupa Birliði’nin kat kat üstüne taþýyabilir... Bölge halkýna sesleniyorum; EKONOMÝK KADERÝNÝZÝ AKIL ÝLE PLANLAYARAL ELÝNÝZE ALMAK ÝÇÝN ADIM ATIN, ORGANÝZE OLUN!