Eðitim konusuna kafa yoruyorsanýz, zorunlu olarak, istemenden devlet denen örgütle de ilgilenmek zorunda kalýyorsunuz.
Üstelik, devlet denen mekanizma eðitimin her aþamasýnda yüzde yüz egemen ise.
4+4+4’ün her aþamasýnda devlet her anlamýyla tek seçici.
Maalesef bu durum üniversitede de sürüyor, YÖK’ün zorunlu saçma sapan dersleri ilk akla gelen örnek.
Biraz daha teknik konulara indiðiniz zaman da durum deðiþmiyor, hatta daha da vahim hale geliyor.
27 Ocak 2014 tarihinde Milli Eðitim Bakanlýðý Talim ve Terbiye Kurulunun aldýðý bir kararla Genel Lise, Anadolu Lisesi, Hazýrlýk Sýnýfý Bulunan Anadolu Lisesi, Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Anadolu Ög?retmen Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Spor Lisesi, I?mam Hatip Lisesi ve Anadolu I?mam Hatip Lisesi Haftalýk Ders Çizelgelerinin, 2014-2015 Öðretim Yýlýndan itibaren hazýrlýk, 9 ve 10’uncu sýnýflardan bas?lamak ve kademeli olarak uygulanmak üzere ders çizelgeleri belirleniyor.
Bugünkü yazýmý bu yeni belirlenen ders çizelgeleri üzerinde kurmak istiyordum, acaip malzeme var, gireceðim ama önce þu lise isimlerine takýlmak istiyorum.
Anadolu Lisesi ve Hazýrlýk Sýnýfý Bulunan Anadolu lisesi ayýrýmý ne demektir, bir bilen varsa lütfen bana anlatsýn.
Ýmam hatip Lisesi, Anadolu Ýmam Hatip Lisesi tanýmlamalarý ne anlama gelebilir?
Bu kadar saçma sapan ayýrýmlar üzerenden kurgulanan bir lise sistemi ile nereye varýlabilir?
Bütün dünya erken yönlendirme sisteminden vazgeçmiþ iken bizde 13 yaþýnda çocuklarý bu kadar farklý (!) lise türlerine yönlendirmek ne demektir?
Genel Lise ile Anadolu Lisesi ayýrýmýnýn anlamlý, pedagojik bir tanýmý var mý?
Bu ayýrýmýn uluslararasý bir karþýlýðý var mý?
Bu ayýrýmýn gereðini yapabilecek bir öðretmen stokumuz mevcut mu?
Sýnýf geçmede (!) etkisi olmasa bile programlarda bir “Bilgi Kuramý” dersi var; bu dersi kimler veriyor, gerçekten çok merak ediyorum zira biz üniversitelerde bile bu dersi verecek hoca bulamýyoruz.
Bugün, bu kadar farklý lise türünün anlamsýzlýðý üzerinde daha fazla durmak istemiyorum aslýnda ama bu yapýlanmanýn mutlaka birilerine iþ bulma, birilerini bir yerlere getirme arayýþý ile iliþkisi olmasý lazým zira baþka açýklamasýný yapmak kolay deðil.
Çizelgelere baktým, Ýmam Hatip Lisesi ile Anadolu Ýmam Hatip Lisesi arasýnda görebildiðim tek fark sadece 9. Sýnýfta Anadolu Ýmam Hatip Liselerinde yabancý dil dersinin haftalýk saati ders saat daha fazla.
Böyle küçük bir fark için sistem içinde farklý bir lise yapýsý ihdas etmek için muhtemelen benim aklýmýn eremediði bir noktanýn mevcudiyetini gerektirmektedir.
Ýmam Hatip Liselerinde ya da Anadolu Ýmam Hatip Liselerinde T.C. Ýnkýlap Tarihi ve Atatürkçülük dersleri acaba nasýl okutulmaktadýr?
Daha da önemlisi, acaba artýk, býrakýn Ýmam Hatip Liselerini, tüm liselerde de böyle bir endoktrinasyon dersine gerek var mýdýr?
Daha bir hafta önce MEB TTK’da saptanan ders çizelgelerinin gerçek yaþamla bir ilintisi var mýdýr?
Küresel eðitim çalýþmalarý, müfredat arayýþlarý ile bu tuhaf, çok yerel, çok fazla detaya dayalý, erken yönlendirme saçmalýðý üzerine kurulu bir müfredat arasýnda bir baðlantý var mýdýr?
4+4+4 sistemi çok radikal bir müfredat deðiþimini zorunlu kýlýyor.