Tüm televizyon seyircileri gibi ben de reklam kuþaklarýný sevmem. Reklam baþlayýnca ya kumandayý elime alýp kanal kanal dolaþýrým ya da gider bardaðýma çay doldururum.En çok da ayný kuþakta ayný ürün ya da firmanýn iki kere reklamýnýn girmesine illet olurum. Doðru bir tavýr deðil bu zira o reklamlar olmazsa o dizi, o program hatta o kanal olmaz bilirim ama ne fayda.
THY’nin, Iðdýrlý çocuklarýn rol aldýðý reklam filmini seyredince keþke tüm kuþak bu reklamla dolu olsa dedim.Sonra televizyonu býrakýp internetten bir daha bir daha seyrettim.Sinema tadýnda, müziðinden doðallýðýna parmak ýsýrtacak kadar ince ince iþlenmiþ bir reklam bu. Söze dökülmeden en önemli mesajlarý da vermiþ reklam.
Alt mesaj Türkiye’de yaþanan deðiþim açýsýndan da önemli. Iðdýr ve daha bir sürü þehirde havaalanlarý olduðu için uçuyor THY. Metin ustalýkla yazýlmýþ, Türkiye’nin her yerine uçmak, dünyada en çok yere uçan havayolu olmak kadar önemli olduðu ancak bu kadar iyi vurgulanabilirdi. Havayollarý ya geniþ business kabinleri ya ikramlarý ya da dünyanýn ünlü tatil cennetlerine uçuþlarýyla reklam yaparlar. THY, Iðdýrlý çocuklarla harika bir iþ baþarmýþ, kutlamak lazým...
Hadi Kenan Abi...
Çok sevdiði þiirler dinletince gözlerini açýp kapýyormuþ Kenan Abi, yüz ifadesi deðiþiyor, okunanlarý algýladýðýný belli ediyormuþ. Ramiz Dayý karakteri Ezel’de okuduðu için ünlenen Etme’yi, diziden yýllar yýllar önce kendi þiir kasetinde okumuþtu Kenan Abi.Bilinci hala kapalý ama bunlarýn hepsi iyi iþaretler.
Hadi Kenan Abi seyircin seni özledi. Hadi Kenan Abi rekabet kýzýþtý, bak Hüseyin Avni Danyal da TRT’de Joker ile iyi bir performans sergiliyor.Hadi Kenan Abi hayata dön, bilincin açýlsýn, ekranlara dönmen için beklemeye hazýrýz...
Digiturk’ten açýklama...
History Channel’da Türkiye’de olmayan Crime and Investigation kanalýnýn tanýtýmlarýnýn sýk sýk dönmesini garip bulduðumu yazmýþtým.Digiturk’ten konuya dair bir açýklama geldi.
Özetle onlar da bu durumdan rahatsýz olduklarýný, her iki kanalýn ayný gruba ait olmasýndan dolayý bu tür tanýtým politikasý izlendiðini, düzeltmek için görüþmeler yaptýklarýný, sinyal taþýyýcý olarak yayýna müdahale edemediklerini ama yakýn bir gelecekte sorunun çözülmesini umduklarýný belirtmiþler.
Bunlarýn hepsi doðru, çoðunu da biliyorum ama tüm bunlar seyirci açýsýndan çok fark eden þeyler deðil. Daha da vahim olaný, hassasiyet belirtilmesine karþýn olmayan kanalýn tanýtýmýnýn artmýþ olmasý. Digiturk yetkilileri seyretsinler, geçen pazar, Büyük Tarih belgeselinden önce arka arkaya tam 3 tanýtýmý girdi Crime and Investigation’ýn.
Digiturk o yayýný seyircisine ulaþtýrmak için para ödüyor, reklam almadýðý için de üzerinden para falan kazanmýyor. Belki “Parayý veren düdüðü çalar” lafýný bilmiyorlardýr ama sonuçta Amerikalý þirketler paranýn kýymetini iyi bilirler. Umarým kýsa sürede bu hatadan dönerler...