Canlý yayýnda okunamayan mesajlar...

Bir siyasetçi ya da bir ünlü için gündem olmak ihtiyaçtýr. Danýþmanlar, menajerler kafayý buna göre çalýþtýrýrlar.

Ne mesaj verilecek, ne zaman verilecek, mesaj nereden verilecek gibi bir sürü soruya cevap aranýr. Gün ve saat ayarlamalarý bile özenle yapýlýr.

Mesela 29 Ekim kutlamalarýnda Ýstanbul Büyükþehir Belediyesi’nin düzenlediði havai fiþek gösterileri her zaman ana haberlerin yayýnda olduðu saatte yapýlýr.

Tesadüf deðildir bu, bültenler gösteriyi canlý olarak yayýnlasýnlar mantýðýyla hareket edilir.

***

Sosyal medya siyasetçilere ve ünlülere gündem belirlemede yeni avantajlar sunuyor, bu kesin.

Mesela MHP Genel Baþkaný Devlet Bahçeli Cumagünü tam da Bakanlar Kurulu açýklandýktan sonra twitter’da mesaj bombardýmanýna baþladý.

Amaç büyük ihtimalle Tuðrul Türkeþ’in kabinede görev almasýna dair yorumlarýn daha fazla konuþulmasýnýn önüne geçmekti. Peki ne oldu derseniz, amaca ulaþýlamadý.

Duyum deðil net bir bilgiyi yazayým. O dakikalarda yayýnda programa devam eden bir meslektaþým twitleri görmüþ ama hakarete varan cümleler çok fazla olduðu için canlý yayýnda mesajlarý okumamýþ.

Sonuçta bir mesaj verildiðinden insanlar haberdar oldular ama mesajlarýn içeriðini öðrenemediler.

Akþam Haberturk Tv’de mesajlar Baþbakan Davutoðlu’na soruldu, o da mesajlarý deðil dili tartýþmaya açtý, “aðýr diyorsunuz ben hafif bir dil olarak tanýmlýyorum” dedi ve yine mesajlarýn içeriði yine konuþulmadý.

***

Sonuç mu, keskin sirke küpüne zarar sözü bir kez daha teyit edilmiþ oldu. Dönelim yazýnýn baþýna... Siyaset dünyasý için en çok kullanýlan tanýmlama propaganda tanýmlamasýdýr.

Ancak bu çaðda özellikle de Baþkan Obama’nýn ilk seçim kampanyasýnda tek taraflý olan propaganda bitti yerine hem seçmen hem de diðer siyasilerle diyalog gerektiren iletiþim dönemi baþladý.

Ve iletiþimde mesajlarýn içeriðini konuþulmuyorsa baþarý yok demektir...