Yine baþardýk! Dünyanýn, halklarý birleþtirmek için kullandýðý sanatý ülkemizde kutuplaþtýrýcý bir unsur olarak kullanmayý yine baþardýk. Perde arkasýndaki kukla oynatýcýlar zil takýp þýngýr þýngýr oynamak için bekliyorlar. Ýplerini ellerinde tuttuklarý kuklalarýyla toplumu ayrýþtýrma iþtahlarý yeniden kabarmaya baþladý.
Cem Yýlmaz'ýn "Bir ben, bir Tarkan, bir de Athena Gökhan" demesinin hemen arkasýndan önce Tarkanpatlattý bombayý. Tarkan, "Pandemi" perdesinin arkasýna gizlenerek yaptýðý malum parçasýyla koca toplumun kucaðýna pimi çekilmiþ bir bomba býraktý. Þimdi muhtemelen tahribin boyutuna göre hamle belirlenecek.
Toplum bir kere daha sanat marifetiyle, býçakla bölünmüþ gibi iki parçaya ayrýldý.
Cem Yýlmaz'ýn rol paylaþtýrýrmýþ gibi yaptýðý açýklamanýn Tarkan perdesi tamamlandý. Sýrada oyunun diðer perdeleri var.
Yakýnda Athena Gökhan'dan da toplumu ayrýþtýrýcý bir hamle gelmesi hiçbirimizi þaþýrtmaz.
Her ne kadar kuklacýnýn ve kuklalarýn hedefi Cumhurbaþkaný Erdoðan gibi gözükse de haddizatýnda bu sadece bir þaþýrtmacadan ibaret.
Asýl hedef devlet...!
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin son yirmi yýlda aldýðý mesafeyi hazmedemeyen küresel kukla oynatýcýlar yeni tiyatrolarýný sahnelemeye baþladýlar.
Ýþin asýl acý ve garip tarafý ise bu tiyatronun oyuncularýnýn sanatçýlar olmasý.
Peki niçin sanatçýlar? Niye sanatçýlar devleti kündeye getirme oyununun baþrol oyuncularý olarak seçiliyorlar?
Çünkü kuklacýlar bu milletin sanatçýya olan bakýþ açýsýný çok iyi biliyorlar. Bu millet her zaman sanat ve sanatçýya deðer vermiþtir. Onlarý baþ tacý etmiþ, her zaman el üstünde tutmuþtur. Sanatý ve sanatçýyý sevmiþ ve onlarýn takipçisi olmuþtur.
Milletin sanat ve sanatçýya bu bakýþ açýsýný çok iyi tahlil eden kuklacýlar bugün sahneledikleri oyunu, aslýnda ilk kez oynatmýyorlar.
Yüz yirmi yýl önce de Abdülhamid'in tahttan indirilmesinde sanatçýlar ön plandaydý. O zamanýn gözde sanat dalý olan edebiyatta baþý çeken baþta Tevfik Fikret, Mithat Paþa, Namýk Kemal, Rýza Tevfik, Süleyman Nazif gibi edebiyatçýlar, Abdülhamid'i hedef tahtasý haline getirerek düþmanlýklarýný deðiþik þekillerde sergilediler.
Abdülhamid'e karþý baþarýlý olan edebiyatçýlarýn bir diðer ortak noktalarý ise yýllar sonra dile getirdikleri piþmanlýklarý olmuþtur. Yukarýda bahsi geçen edebiyatçýlarýn birçoðu yýllar sonra, o yýllarda kaleme aldýklarý yazý ve þiirlerinde yaptýklarý hatayý itiraf etmiþlerdir.
Abdülhamid devrinde de asýl hedef padiþah deðildi. Hedef devletin kendisiydi, padiþaha yapýlan saldýrý sadece bir hedef saptýrma idi.
Nitekim padiþahýn tahttan indirilmesinin hemen arkasýndan koca imparatorluk imamesi kopmuþ tespih taneleri gibi daðýldý ve her biri bir baþka emperyalist güce lokma oluverdiler.
Bugün yüz yirmi yýl önce sanatçýlar marifetiyle sergilenen oyunun bu tekrarý sonucunda baþarýlý olurlarsa inanýn bu sefer ortalýða saçýlacak tespih taneleri bile olmayacaktýr. Sultan Abdülhamid'in düþmaný olan sanatçýlar yýllar sonra piþmanlýklarýný dile getirecek bir ortam bulabildiler ama bugünün sanatçýlarý gözyaþlarýný döküp piþmanlýklarýný dile getirecekleri bir mecra dahi bulamayacaklar.
Dünyanýn yeniden paylaþýldýðý þu acýmasýz tarih diliminde eðer bir ve birlik olamazsak bir daha tarih sahnesine çýkamayabiliriz. Çünkü küresel tiyatro oynatýcýlarýn milletimize biçtikleri rol onu yokluða mahkûm edecek cinsten.
Umarým bugünün sanatçýlarý yüz yirmi yýl önceki meslektaþlarýnýn düþtüðü hatayý tekrarlamadan kendilerine gelirler ve kendileri üzerinden sergilenmeye çalýþýlan kuklacýlýk oyununa bir son verirler. Zira bu oyunun tutmayacaðýný bilmeliler. Gezi olaylarýna iþtirak edip ön safta militanca mihmandarlýk yapmaya çalýþan sanatçýlarý hatýrlarýna getirsinler.
Bakalým Cem Yýlmaz'ýn dile getirdiði "Bir ben, bir Tarkan bir de Athena Gökhan" sözündeki yeni perde oynanacak mý?
Umudumuz oynanmamasý yönünde.
Sanatçýlarýmýzýn, üzerlerinden oynanan tiyatro oyununu fark edip bu oyuna son vermeleri ve toplumu bölmek yerine birleþtirici olmalarý en büyük arzumuz...
Oyunlarla bu devletin sonunu getirmeye çalýþarak gaflet ve dalalet bataklýðýna saplananlar bu milletin 15 Temmuz ve sonrasý topyekûn birbirine kardeþçe kenetlenmeyi baþardýðýný unutmamalýlar.