Cem Yýlmaz’ýn komedyenliði ve þovu tartýþýlmaz. Sinemada ise bir çok iyi filmi var. Fakat o kadar savrulan bir sinematografisi var ki onun filmlerine gittiðinizde neyle karþýlaþacaðýnýzý bilemiyorsunuz. Tanýdýðýmýz Cem Yýlmaz’ýn sinemadaki yansýmasý GORA, AROG, Yahþi Batý, Ali Baba ve Yedi Cüceler mi yoksa Her þey Çok Güzel Olacak, Hokkabaz, Pek Yakýnda mý? Ýþin içine bir de Ýftarlýk Gazoz, Aþk Mevsimi, Þahane Misafir gibi hiç ondan olmayan filmler girince olay iyice içinden çýkýlmaz oluyor. Haliyle izleyici bir Cem Yýlmaz filmi nedir bunu bilemiyor. Söz konusu sinema olunca onun yapýsýna uygun olan absürt komedinin de en önemli temsilcisi. Öyle bir hal almýþtýr ki bu ülkede absürt komedi, bol küfür, kabalýk ve saçmalýðýn ifadesi olmuþtur. Halbuki absürt saçma anlamýna gelmez. Þu an sinemada üreten komedyenler içinde gerçekten absürt komedi yapan tek isim de Cem Yýlmaz’dýr. Bütün bu iniþ çýkýþlarýn içinde Çarþamba günü seyrettiðim Arif V 216, Cem Yýlmaz’ýn olmasý gereken sinemasýnýn en doðru örneðidir. Ýlginç olan ise bu filmde birçok ünlü yýldýzýn yer almasý ama bu riskli yapýnýn hedefi tam 12’den vurmasýdýr. Böyle bir baþarý hem senaristin ki bu Cem Yýlmaz’dýr hem de yönetmen Kývanç Baruönü’nün hanesine yazýlýr.
DÝÐER FÝLMLERÝYLE BAÐLANTI KURUYOR
Filmin baþrolünde 2003 yapýmý GORA’nýn medarý iftarý Arif ve robot 216 bulunmakta. Cem Yýlmaz böylece kendi sinema macerasýnýn kökleriyle çok iyi bir baðlantý kuruyor. Arif V 216’yý Cem Yýlmaz’ýn gerçek sinemasý olarak kabul ediyorum. Filmde Arif’in yakýn dostu 216, insan olmaya karar vererek dünyaya gelir. Arif bu ziyaretten çok mutlu olsa da bir uzaylýnýn dünyaya inmiþ olmasý mahalleli ve CIA, KGB gibi birçok örgüt tarafýndan tepkiyle karþýlanýr. Arif mahallelinin gönlünü alsa da dünya devleriyle baþ edemez. Elinde bulunan bir zaman makinesiyle 1960’lara kaçar. Burada Ýstanbul’un naif insanlarý ve dönemin Yeþilçam yýldýzlarýyla bezeli bir macera baþlar. Filmde Zeki Müren’e hayat veren Çaðlar Çorumlu gülmekten çatlatýrken, Mert Fýrat’ýn canlandýrdýðý Sadri Alýþýk ile Kerem Alýþýk’ýn diyaloglarý gözleri yaþartýyor.
Arif V 216, Cem Yýlmaz’ýn olmasý gereken sinemasýnýn en doðru örneði. Filmde 1960’larýn Ýstanbul’u ve Yeþilçam yýldýzlarýyla bezeli macera çok güzel ele alýnmýþ.
FÝLMÝN KÜNYESÝ
Yönetmen: Kývanç Baruönü
Senarist: Cem Yýlmaz
Oynayanlar: Cem Yýlmaz, Ozan Güven, Seda Bakan ile Zafer Algöz
Yapým: 2018, Türkiye
VÝZYONDAKÝLER
Ölüm Odasý
Ýki kýz kardeþ Leah ve Vee, aðabeylerini kurtarmak için banka soymaya zorlanýr. Ancak soygun paralarý yetmeyince Müdür Yardýmcýsý Ed Maas, Leah ve Vee’yi kasaya götürür. Ancak kasada duran þey para deðil dehþetin ta kendisidir...
FÝLMÝN KÜNYESÝ
Filmin orijinal adý: The Vault Yönetmen: Dan Bush Senarist: Dan Bush Oynayanlar: Francesca Eastwood, Taryn Manning, Scott Haze, Clifton Collins Yapým: 2017, ABD, 91 Dak.
Ýngiltere Benim
Film, izleyiciyi müzik tarihinin çýðýr açan gruplarýndan The Smiths’in kurulduðu 1970’lere götürüyor. Adýný The Smiths’in Still ill adlý þarkýsýnýn sözlerinden alan film, rock müzik tarihinin en gizemli birinin sesini ve kimliðini buluþunun hikâyesi.
FÝLMÝN KÜNYESÝ
Filmin orijinal adý: England is Mine
Yönetmen: Mark Gill Senarist: Mark Gill Oynayanlar:Jack Lowden, Downtown Abbey, Jessica Brown Findlay, Laurie Kynaston
Yapým: 2017, Ýngiltere, 94 Dak.